• Business

    Γιατί Αλίκη και Νόρα Μπενρουμπή πούλησαν τώρα την εταιρεία τους στον Θεόδωρο Φέσσα

    Από αριστερά: Νόρα Μπενρουμπή, Αλεξία Μουστρούφη, Στεφανία Φραγκίστα και Αλίκη Μπενρουμπή. Η φωτογραφία από εκδήλωση πριν από μερικά χρόνια


    Η Μπενρουμπή, μια εταιρεία με ιστορία 140 χρόνων, αλλάζει χέρια περνώντας στον όμιλο της Quest. Σε μια χρονική στιγμή που η εταιρεία, που σύστησε στους Έλληνες brands όπως οι χύτρες SEB, τα Tefal, το Pyrex αλλά και το δικό της brand Izzy, έχει μπει στον ενάρετο κύκλο με σημαντικά αυξημένες πωλήσεις (+16%) το 2023 και υπερδιπλασιασμό της κερδοφορίας.

    Η περαιτέρω ανάπτυξη της Μπενρουμπή με άνοιγμα σε νέες αγορές είναι ένας από τους βασικούς λόγους που αποφασίστηκε η πώληση του 70% στην Quest Συμμετοχών, όπως αναφέρει στο mononews, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, κ. Μιχάλης Σαμουήλ.  «Οι συνέργειες με έναν  από τους μεγαλύτερους ελληνικούς ομίλους εταιρειών με παρουσία σε Ελλάδα και Ευρώπη είναι ζωτικής σημασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας και ιδιαίτερα σε νέες αγορές» σημειώνει.

    Σύμφωνα με την KPMG και το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οικογενειακών Επιχειρήσεων, οι οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν πολύ ψηλά στις προτεραιότητές τους την επέκταση στο εξωτερικό με δεδομένο το μικρό μέγεθος της εγχώριας αγοράς. Επιπλέον μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τις οικογενειακές επιχειρήσεις εντός και εκτός συνόρων και με σημαντικό βαθμό στη δυσκολία διαχείρισης είναι το διάδοχο σχήμα που θα αναλάβει τα ηνία. Από την εύρεσή του μέχρι το να παρακινηθεί ο διάδοχος να συμμετέχει στην επιχείρηση.

    Στο τιμόνι της εταιρείας θα παραμείνει η Αλίκη Μπενρουμπή, που μαζί με την αδελφή της Νόρα, ως η δεύτερη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης, συνέχισαν το έργο του ιδρυτή της εταιρείας και πατέρα τους, Σαμ Μπενρουμπή παίρνοντας τα ηνία στα χέρια τους μετά τον θάνατό του το 2014.

    Είχε προηγηθεί η έξοδος της εταιρείας λίγα χρόνια πριν (το 2010) από το Χρηματιστήριο, στο οποίο είχε εισαχθεί στις 5 Ιουνίου του 1990.

    Το νέο σχήμα της Μπενουρμπή

    Οι δύο αδελφές μοιράζονται τις μετοχές της εταιρείας και από κοινού την ευθύνη για την πορεία της Μπενρουμπή στη νέα εποχή, με την Αλίκη στη θέση της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου και τη Νόρα ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Το 2019 συστήνεται η νέα Μπενρουμπή που προήλθε από τη διάσπαση της Μπενρουμπή ΑΕ (Χ. Μπενρουμπή και Υιός) και αρχίζει η νέα πορεία. Στο νέο σχήμα η Νόρα έχει τη θέση της αντιπροέδρου, την οποία διατηρεί μέχρι και σήμερα ωστόσο λίγο πριν την πανδημία και για προσωπικούς λόγους η συμμετοχή της στην διοίκηση της εταιρείας περιορίζεται.

    Η διάδοχη κατάσταση, απαραίτητο «συστατικό» για να κρατήσει μια επιχείρηση τον οικογενειακό της χαρακτήρα, εν προκειμένω δεν είναι εφικτή. Και αυτό γιατί η τρίτη γενιά της οικογένειας Μπενρουμπή, σχεδόν στο σύνολό της διαγράφει τη δική της αυτόνομη επαγγελματική πορεία κάνοντας μάλιστα σημαντική καριέρα σε άλλους τομείς.

    Τα δύο παιδιά της Αλίκης Μπενρουμπή και του εφοπλιστή Νίκου Φραγκίστα έχουν επιλέξει άλλες επαγγελματικές διαδρομές μακριά από την οικογενειακή επιχείρηση της μητέρας. Η πρωτότοκη κόρη, Στεφανία Φραγκίστα, διαπρέπει εδώ και χρόνια στον χώρο της μόδας. Γνωστή για τα διάσημα μαγιό της «Stefania Frangista» η νεαρή γόνος της οικογένειας και σύζυγος του γιου του πρώην βουλευτή και υπουργού της Ν.Δ., Πάνου Παναγιωτόπουλου, ξεκίνησε τη διαδρομή της το 2009 ιδρύοντας την ομώνυμη εταιρεία και μάλιστα το ελληνικό Fortune τη συμπεριέλαβε στους επιτυχημένους κάτω των σαράντα το 2018 σε ηλικία τριάντα δύο ετών.

    Αντίθετα η δευτερότοκη κόρη του ζευγαριού, Ιλεάνα ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα της ασχολείται με τα ναυτιλιακά και εργάζεται στην εταιρεία που έχει ο Νίκος Φραγκίστας. 

    Η Νόρα Μπενρουμπή έχει αποκτήσει δύο παιδιά, τον Δημήτρη και την Αλεξία με τον Νίκο Μουστρούφη. Γνωστός αρχιτέκτονας με την υπογραφή του να έχει μπει σε εκατοντάδες έργα, από πολυτελείς ιδιωτικές κατοικίες και τουριστικές μονάδες μέχρι χώρους γραφείων. Η αρχιτεκτονική κέρδισε τη νέα γενιά, τον Δημήτρη Μουστρούφη, που έχει ενταχθεί στο αρχιτεκτονικό γραφείο με τη σταδιοδρομία του να είναι πολύ μακριά από τη Μπενρουμπή και τις οικιακές συσκευές.

    Η Αλίκη και η Νόρα Μπενρουμπή
    Η Νόρα και η Αλίκη Μπενρουμπή

    Η Αλεξία Μουστρούφη Μπενρουμπή, το δεύτερο παιδί της Νόρας και του Νίκου Μουστρούφη είναι η μόνη εκ της τρίτης γενιάς που θα έχει ρόλο στην εταιρεία υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, αν και μέχρι σήμερα δεν είχε καμιά εμπλοκή στην οικογενειακή επιχείρηση. Όπως έχει γνωστοποιηθεί βάσει των όρων της συμφωνίας μεταξύ της Quest και τη Μπενρουμπή η Αλεξία θα αναλάβει τον ρόλο της Chief Operating Officer.

    Με βάση τη συμφωνία η Αλίκη παραμένει στο τιμόνι της εταιρείας. Μιας εταιρείας, που με την ολοκλήρωση της συμφωνίας θα βρεθεί και πάλι- εμμέσως αυτή τη φορά- στο ταμπλό του χρηματιστηρίου ως θυγατρική της Quest Συμμετοχών.

    H ιστορία της εταιρείας

    Ανοίγοντας έναν νέο κύκλο και στην υπεραιωνόβια ιστορία της που ξεκίνησε όταν στη Θεσσαλονίκη το 1880 ο πατέρας του Σαμ Μπενρουμπή, Χάιμ, μαζί με τον παππού του ανοίγουν ένα εμπορικό κατάστημα με είδη υαλοπωλείου. Φοιτητής ακόμα στη Γαλλία ο Σαμ Μπενρουμπή έρχεται στην Ελλάδα για να βοηθήσει τον πατέρα του Χάιμ, ο οποίος έχει ήδη δει την εταιρεία να καταστρέφεται εξαιτίας του πολέμου και κάνει την ύστατη προσπάθεια για ένα νέο ξεκίνημα. Το 1956 η αδελφή του Σαμ Μπενρουμπή παντρεύεται τον Φρέντυ Αμπραβανέλ και οι δυο άνδρες ενώνουν τις επιχειρηματικές τους προσπάθειες, με τον τελευταίο να αποχωρεί από την εταιρεία το 1999.

    Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε περίπου το 1960, με τη συνεργασία που υπεγράφη με τη Moulinex και κατόπιν με τη SEB ενώ από το 1959 αποτελεί τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Pyrex στην Ελλάδα.

    Σαμ Μπενρουμπή

    Το 2002 συστήνει τη δική της μάρκα στην αγορά. “IΖΖΥ”. Ένα brand  έχει αποκτήσει μεγάλη αναγνωρισιμότητα στους καταναλωτές και πετυχαίνει πολύ σημαντική διείσδυση στα φυσικά και ηλεκτρονικά δίκτυα διανομής, αποτελώντας σήμερα τη νούμερο 1 επιλογή σε πολλές κατηγορίες προϊόντων μικρών ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, ενώ διαθέτει παρουσία και σε ορισμένες αγορές του εξωτερικού.

    Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη με τις επιδόσεις της τη φετινή χρονιά να είναι καλύτερες από το 2023, όπως αναφέρει στο mononews ο κ. Σαμουήλ, οι πωλήσεις της πέρυσι αυξήθηκαν στα 25,245 εκατ. ευρώ με την αύξηση να προέρχεται από τη διεύρυνση του όγκου πωλήσεων. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων για το 2023 αυξήθηκαν κατά 115,5% και έφτασαν στο 3,824 εκατ. ευρώ από 1,774 εκατ. ευρώ που είχαν διαμορφωθεί στην προηγούμενη οικονομική χρήση.

    Το αποτέλεσμα στην τελική γραμμή του ισολογισμού ήταν αυξημένο κατά 127,6% καθώς τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 2,853 εκατ. ευρώ από 1,253 εκατ. ευρώ το 2022.

    Επιπλέον, μείωσε περαιτέρω τον καθαρό δανεισμό της εντός της χρήσης ενώ ενισχύθηκε σημαντικά το ύψος των Ιδίων Κεφαλαίων με την διοίκηση να προχωρά σε διανομή μερίσματος εντός του 2023 συνολικού ύψους  632.000  ευρώ, για πρώτη φορά μετά τη σύσταση της νέας εταιρείας το 2019, που προέκυψε από τη διάσπαση του ομίλου.

    Διαβάστε επίσης:

    Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου: Πλήθος κόσμου αποχαιρέτησε τη μεγάλη κυρία της ναυτιλίας
    Ο Warren Buffett: 10 τρόποι με τους οποίους οι άνθρωποι χάνουν χρήματα
    Συντάξεις: Ποιοι συνταξιούχοι περιμένουν να πληρωθούν έως… έξι χρόνια
     



    ΣΧΟΛΙΑ