ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Διαμάχη η οποία ξεκίνησε πριν από περίπου 15 ημέρες όταν η Viva κινήθηκε εναντίον των SoftOne-Entersoft εξωδίκως, κατηγορώντας τις για αθέμιτο ανταγωνισμό και καταχρηστικές πρακτικές. Η υπόθεση κρίνεται από ανθρώπους της αγοράς ότι θα έχει συνέχεια από πλευράς Καρώνη, ενώ ακόμα οι δύο εταιρείες POS που ενέπλεξε η Viva, όπως η Worldine και η epay, βρίσκονται σε στάση αναμονής και αναμένεται να παρθούν αποφάσεις τις επόμενες ημέρες.
Ο Χάρης Καρώνης χθες το απόγευμα ανάρτησε στο LinkedIn την θέση της Viva.com αναφορικά με την απόφαση: «Σήμερα απορρίφθηκε το αίτημα για τη διαταγή προσωρινών μέτρων στα δύο μέρη. Σε καμία περίπτωση στο πλαίσιο της προσωρινής διαταγής δεν εξετάζεται η ουσία της υπόθεσης.
Η Viva.com έχει προσφύγει με ασφαλιστικά μέτρα κατά του σχήματος SoftOne-Entersoft που καταχρηστικά επιβάλλει επιλεκτικές χρεώσεις με σκοπό τη χειραγώγηση της αγοράς σε βάρος των εμπόρων. H συζήτηση και η έκδοση απόφασης επί των ασφαλιστικών μέτρων της Viva.com θα πραγματοποιηθεί εντός των επόμενων μηνών.
Παράλληλα, η Viva.com θα εντατικοποιήσει τις νομικές ενέργειές της κατά του σχήματος SoftOne-Entersoft και των συνεργατών τους, δηλώνοντας ότι δεν θα επιτρέψει την αθέμιτη απόσπαση της πελατείας της». Τονίζοντας ότι «ο αγώνας δεν ξεκίνησε ακόμα…υπομονή».
SoftOne και Entersoft από την πλευρά τους αισθάνονται δικαιωμένες από την απόφαση του δικαστηρίου, αφού από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισαν ότι τα εξώδικα από πλευράς Viva «ήταν εκτός τόπου» καθώς οι εταιρείες απλώς παρείχαν το δικό τους λογισμικό, ενώ μάλιστα στο παρελθόν είχαν καλέσει και τη Viva ώστε να υπάρξει συνεργασία, αλλά αυτή αρνήθηκε, συνάπτοντας αντίστοιχη συμφωνία με ανταγωνίστρια εταιρεία business software.
Η απόφαση του δικαστηρίου βάζει μια άνω τελεία στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει, ενώ αναμένονται με ενδιαφέρον τόσο οι επόμενες κινήσεις της Viva από εδώ και πέρα – που μετά την ανάρτηση Καρώνη είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν-, αλλά και των άλλων εταιρειών που ενεπλάκησαν σε αυτή.
Το χρονικό της υπόθεσης
Πριν από περίπου 15 ημέρες, η Viva Wallet απέστειλε εξώδικη διαμαρτυρία προς τις SoftOne και Entersoft με αφορμή τη διανομή λογισμικού για τη διασύνδεση των συστημάτων επιχειρηματικού λογισμικού (ERP) με POS.
Η πλευρά του Χάρη Καρώνη υποστήριξε ότι οι δύο εταιρείες, έχουν επιδοθεί σε καταχρηστικές ως προς τον ανταγωνισμό πρακτικές, καθώς όπως ανέφερε παρέχουν χωρίς χρέωση το λογισμικό τους στην E-Pay και Worldline, επιβάλλοντας παράλληλα πολύ υψηλές χρεώσεις στους πελάτες της Viva.
Παράλληλα κατήγγειλε ότι έχει δεχθεί σωρεία παραπόνων από πελάτες της που ανέφεραν ότι οι δύο εταιρείες επιχειρηματικού λογισμικού τους χρέωναν προκειμένου να πραγματοποιηθεί η διασύνδεση των εφαρμογών τους με το POS της Viva αλλά δεν υπήρχε χρέωση για τη διασύνδεση με τα τερματικά των Wordline και Euronet (epay).
Το πρόβλημα, σύμφωνα με το εξώδικο της Viva, ήταν ότι συνεργάτες των δύο εταιρειών επιχειρηματικού λογισμικού επικαλούνται «ανυπόστατα κωλύματα όσον αφορά τη δυνατότητα διασύνδεσης των τερματικών POS και εν γένει των ολοκληρωμένων λύσεων πληρωμών που προσφέρει η Viva» με τα ERP και συστήματα τιμολόγησης της SoftOne και της Entersoft. Κάτι που, σύμφωνα με τη Viva, έχει οδηγήσει σε αλλαγή παρόχου πληρωμών λόγω της πίεσης που υπήρχε με τις προθεσμίες συμμόρφωσης όσον αφορά τη διασύνδεση ERP με POS.
SoftOne και Entersoft απάντησαν με δικό τους εξώδικο, στο οποίο αρνούνταν «συνολικά» τους ισχυρισμούς χαρακτηρίζοντας τους «αόριστους, αναληθείς, και ανακριβείς». Συγκεκριμένα, αναφερόταν ότι οι καταγγελίες της τελευταίας για καταχρηστική και αθέμιτη συμπεριφορά δεν ισχύουν, υποστηρίζοντας πως υπάρχει κόστος για την ανάπτυξη της εφαρμογής διασύνδεσης του ERP με το POS και ότι το κόστος αυτό το «απορροφούσαν» Worldline και Euronet.
Σύμφωνα με το εξώδικο το κόστος αυτό ανέρχεται στα 50 ευρώ ανά τερματικό και ανά έτος στην περίπτωση της Entersoft, και στα 25-50 ευρώ σε εκείνη της Softone. Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες δε, η χρέωση είναι χαμηλή και παρόμοια αν όχι χαμηλότερη από αυτή άλλων εργαλείων διασύνδεσης που ήδη διατίθενται στην αγορά από ανταγωνιστές.
Παράλληλα αναφέρουν ότι και η ίδια η Viva «επίσης παρέχει στους εμπόρους υπηρεσίες που επιβάλλονται από τη νομοθεσία (αποδοχή καρτών, διάθεση τερματικών pos) εξ όσων γνωρίζουμε χρεώνει για τις υπηρεσίες αυτές το τίμημα που η ίδια κρίνει εύλογο. Συνεπώς οι ισχυρισμοί σας περί δήθεν “μεγάλων χρεώσεων” είναι απολύτως ανακριβείς».
Ενώ αναφέρουν ότι «το σταθερό ετήσιο κόστος της τάξεως των 25-50 ευρώ ανά POS που χρεώνεται, επ’ ουδενί αποτελεί καθοριστικό και εκβιαστικό παράγοντα στην απόφαση μίας επιχείρησης για την επιλογή παρόχου πληρωμών.
Διαβάστε επίσης:
Διαμάχη Viva – SoftOne – Entersoft: Δικαστικό μπλόκο στον Καρώνη
Γιατί συγκρούονται Γερμανός – Καρώνης: Αποκλειστικά τα εξώδικα «φωτιά»
Πάνος Γερμανός (Olympia): O σχεδιασμός για την Entersoft μετά τη Δημόσια Πρόταση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΣΥΡΙΖΑ: Στις κάλπες σήμερα για την ανάδειξη νέου προέδρου – Ποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου
- Καιρός: Αισθητή πτώση της θερμοκρασίας σε όλη τη χώρα – Παγετός κατά τόπους
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις