Σχεδιασμένο ως οικονομικό, προσιτό όχημα για τις μάζες, έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διάδοση της αυτοκίνησης στην Ιταλία.
Με το μικρό του μέγεθος και τον κινητήρα στο πίσω μέρος, έγινε σύμβολο της μεταπολεμικής ανάπτυξης.
Με την επανεμφάνισή του εντάσσεται στην κατηγορία B-Suv αντικαθιστώντας ουσιαστικά το 500Χ, διατηρώντας την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία.
Στο δρόμο δεν υπάρχει περίπτωση να μην καταλάβει κάποιος πως πρόκειται για το Fiat 600. Εντοπίσαμε την αναγραφή του μοντέλου σε 12 σημεία εξωτερικά και σε 3 στο εσωτερικό. Στην προσπάθεια της εταιρίας να εδραιώσει το νέο της μοντέλο, θεώρησε πως αυτή η υπερβολή θα κάνει αισθητή την παρουσία του. Πράγματι κοιτάζοντάς το, έχει ταυτότητα Fiat και είναι σαφές πως δεν πρόκειται για ένα ακόμη Fiat 500 αλλά για κάτι φρέσκο.
Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, το βλέμμα μας πάει κατευθείαν στα φωτιστικά σώματα led στρογγυλού σχήματος που μοιάζουν με μάτια, αλλά και στα led προβολάκια σε σχήμα κύκλου κομμένου στα δύο αποπνέοντας σύγχρονη αισθητική.
Η μεγάλη μάσκα με το -600- στη μέση και τους κυψελοειδής αεραγωγούς θυμίζει χαμόγελο με ελαφρώς «πονηρή» διάθεση.
Στο πλάι του ανακαλύπτουμε τις δυναμικές του καμπύλες στα φτερά και στις πόρτες, με τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 18″ να γεμίζουν τους θόλους, καθώς οι μαύροι καθρέπτες και τα σκουρόχρωμα πίσω τζάμια προσδίδουν μια κομψή και πιο μοντέρνα αισθητική.
Το πίσω μέρος διατηρεί την κλασική αισθητική των FIAT, με διακριτικές λεπτομέρειες, που προσδίδουν μια σπορτίφ αίσθηση, και χαρακτηριστικά διάφανα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led σε σχήμα Ε. Στη μέση της πόρτας του χώρου αποσκευών εμφανίζεται στο εξωτερικό του 600 για πρώτη και μοναδική φορά το έμβλημα της Fiat.
Μέχρι να μπούμε στο εσωτερικό και να παρατηρήσουμε πως η υπερβολή συνεχίζεται, αλλά αυτή την φορά με αναγραφή του FIAT επαναλαμβανόμενα στην βάση και την πλάτη όλων των καθισμάτων. Δεν κουράζει και δημιουργεί μια ωραία ατμόσφαιρα καθώς τα ανοιχτόχρωμα δερμάτινα καθίσματα σε χρώμα μπεζ με λεπτομέρειες σε πετρόλ απόχρωση δίνουν ζωντάνια και μας φτιάχνουν την διάθεση. Λευκό χρώμα στο ταμπλό αλλά και στην εσωτερική επένδυση της πόρτας, ενώ στο υπόλοιπο κυριαρχεί το μαύρο χρώμα στα ποιοτικά σκληρά πλαστικά καλής συναρμογής χωρίς τριγμούς και χωρίς κινούμενα μέρη. Στην μέση μια οθόνη αφής 10″ για το σύστημα πολυμέσων, προσφέρει ασύρματη αλλά και ενσύρματη συνδεσιμότητα με την συσκευή του κινητού μέσω Apple Car play & Android auto.
Κάτω από την οθόνη, μερικές λειτουργίες όπως η ρύθμιση του κλιματισμού και η ρύθμιση έντασης της μουσικής διαθέτουν ευτυχώς τους δικούς τους φυσικούς διακόπτες ώστε να γίνεται πιο εύκολη η διαχείρισή τους χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού την ώρα που κινείται. Πιο κάτω βρίσκονται τα κουμπιά P,R,N,D/M για την επιλογή σχέσεων εξοικονομώντας χώρο ανάμεσα στα καθίσματα όπου υπάρχει αρκετός αποθηκευτικός χώρος και ποτηροθήκες για την άνεση των επιβατών. Θύρες φόρτισης συσκευών, υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο, ντουλαπάκι εμπρός από το συνοδηγό, τσέπες στις πόρτες και στις πλάτες των καθισμάτων και ένας χώρος αποσκευών στα 385 lt με δυνατότητα έως και 1.256 lt σε διθέσια διαμόρφωση, χωρούν άνετα όλα τα μικροαντικείμενα και τις αποσκευές μια απόδρασης.
Προσφέρει ένα απρόσμενα ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό για τους επιβάτες καθώς η προσεγμένη διαρρύθμιση των θέσεων δημιουργεί τον απαραίτητο χώρο για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες, καθιστώντας το ιδανικό τόσο για καθημερινές μετακινήσεις όσο και για μεγαλύτερα ταξίδια. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται εύκολα, παρέχοντας εξαιρετική ορατότητα και έλεγχο του αυτοκινήτου ενώ διαθέτει και λειτουργεία μασάζ, είναι και θερμαινόμενο. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν επαρκή χώρο για τους επιβάτες ή για αποσκευές όταν χρειαστεί. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εμφανίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού χωρίς υπερβολές, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι με τα ενσωματωμένα χειριστήρια αλλαγής σχέσεων (paddles) μας διευκολύνει ώστε να μην χρειάζεται να απομακρύνουμε τα χέρια μας από αυτό, οδηγώντας με προσοχή όλη την ώρα.
Για την κίνηση του υβριδικού Fiat 600 έχει επιλεγεί ένας τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.199 cc, ισχύος 100 PS με μέγιστη ροπή 205 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς ενώ εφοδιάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη με τις αλλαγές να είναι ανεπαίσθητες και η επιλογή των σχέσεων «σωστή» για να μην έχουμε «κρέμασμα» ή απότομα ξεσπάσματα. Δεν έχει εκρηκτικές επιδόσεις, παρόλο που ο ηλεκτροκινητήρας του ήπιου 48V υβριδικού συστήματος βοηθάει στις εκκινήσεις και όταν βυθίζουμε το πεντάλ του γκαζιού για μια προσπέραση. Η επιτάχυνση 0-100km/h έρχεται σε 10,8 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 km/h.
Βάζοντας στην εξίσωση και την παράμετρο του βάρους στα 1.275 kg, χαμηλό για τα σημερινά δεδομένα, παρατηρήσαμε χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας 6,8 lt/100km σε εκτενή χρήση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης σε επαρχιακό δίκτυο με ανηφορικά κομμάτια. Εντός πόλης εκκινεί κυρίως ηλεκτρικά και έχει τη δυνατότητα να κινείται έως και 1 λεπτό με χαμηλή ταχύτητα μέχρι να χρειαστεί να εμπλακεί ο θερμικός κινητήρας και να φορτίσει ξανά η μπαταρία. Όταν τίθεται σε λειτουργεία ο βενζινοκινητήρας υπάρχει θόρυβος αλλά και ένα μικρό τρέμουλο, όχι σε ενοχλητικό επίπεδο.
Σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ενδοτική, προσφέροντας τελικά άνεση και ξεκούραστες μετακινήσεις με ασφάλεια. Εντός πόλης οι επιβάτες νιώθουν ελαφρώς τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ ο οδηγός μπορεί να οδηγεί με ασφάλεια σε γρηγορότερες διαδρομές με συνεχείς εναλλαγές πορείας καθώς το Fiat 600 δεν γέρνει. Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει σωστή πληροφορία και προσφέρει άμεση απόκριση στο τιμόνι με τον οδηγό να μπορεί να σημαδέψει σωστά και να πατήσει το αυτοκίνητο ακριβώς εκεί που επιθυμεί χωρίς την παραμικρή ασάφεια ή καθυστέρηση. Παράλληλα είναι ευέλικτο εντός αστικού ιστού ενώ και το παρκάρισμα γίνεται με εύκολο τρόπο και πολύ καλή ορατότητα χάρη στο σύστημα καμερών 360ο και τους υπερευαίσθητους αισθητήρες παρκαρίσματος. Επίσης οι διαστάσεις του, με μήκος στα 4.171mm και πλάτος στα 1.781mm, είναι στα λογικά πλαίσια ώστε να μην δυσκολευόμαστε να βρούμε θέση παρκαρίσματος, χωρίς φυσικά να γίνεται μεγάλη θυσία στους εσωτερικούς χώρους.
Τα συστήματα ασφαλείας τα οποία πλέον αποτελούν απαραίτητο εξοπλισμό, βοηθούν τον οδηγό παρέχοντας ασφαλέστερες μετακινήσεις αλλά όχι μόνο. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού παρέχουν και πιο ξεκούραστες μετακινήσεις και μάλιστα στο Fiat 600 δεν παρεμβαίνουν ενοχλητικά, με δυνατότητα απενεργοποίησης όποτε ο οδηγός το επιθυμεί. Σύστημα διατήρησης εντός της λωρίδας, έξυπνο σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας με αυτοπροσαρμογή σύμφωνα με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτοκινήτου, σύστημα εντοπισμού τυφλού σημείου με ειδοποίηση, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας κλπ. Ιδανικά θα θέλαμε να μπορούμε να απενεργοποιήσουμε και τους αισθητήρες παρκαρίσματος οι οποίοι λόγω ευαισθησίας εντός πόλεως συνεχώς εντοπίζουν εμπόδια και αναπαράγουν ήχο διακόπτοντας και την ωραία μουσική που μας διασκεδάζει περιμένοντας στα φανάρια.
Το υβριδικό FIAT 600 αποτελεί έναν σύγχρονο και έξυπνο σύντροφο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Προσφέρει την ευελιξία και την πρακτικότητα ενός μικρού Suv, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με ένα υβριδικό σύστημα που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Με τιμή εκκίνησης από τα 23.990€, αρκετές και ιδιαίτερες χρωματικές επιλογές, δύο διαφορετικές εκδόσεις (Base και La Prima) ενώ διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή, αποτελεί επιλογή στην δημοφιλή και πολυπληθή κατηγορία του. Απέναντί του ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός: Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, MG ZS, Nissan Juke, Ford Puma, Citroen C3 Aircross, Opel Crossland, Hyundai Kona, Jeep Avenger. Το FIAT 600 αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από μια σειρά υβριδικών μοντέλων που στοχεύουν στον ίδιο τύπο οδηγών: εκείνους που αναζητούν ευελιξία, οικονομία καυσίμου και σύγχρονη τεχνολογία σε ένα μικρομεσαίο Suv. Στοχεύει να ξεχωρίσει μέσα από την μοναδική ιταλική του ταυτότητα, την τεχνολογία και την πρακτικότητα που προσφέρει για αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Fiat 600 1.2 mild hybrid La Prima
Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS
Ροπή: 205 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη eDCT
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.171 / 1.781 / 1.523 mm
Μεταξόνιο: 2.557 mm
Χώρος αποσκευών: 385 lt – 1256 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.275 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 30.477 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy): Έχουμε δώσει στους μετόχους μας μερίσματα, ύψους 34,7 εκατ. δολαρίων
Χρηματιστήριο: Μικρή αντίδραση για Κύπρου, πράξεις κάτω από τα 7,45 η ΕΤΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζελένσκι: Ο Πούτιν «φτύνει στο πρόσωπο» όσους θέλουν πραγματικά την ειρήνη
- Πετρέλαιο: Άλμα σε υψηλά δύο εβδομάδων μετά την επίθεση με ρωσικό βαλλιστικό πύραυλο στην Ουκρανία
- Μπέζος κατά Μασκ: 100% ψέμα πως «είπα σε όλους» πως θα χάσει ο Τραμπ
- Πηγές ΥΠΕΞ: Δεν συζητήθηκε κανένα θέμα κυριαρχίας στη συνάντηση με τον Φιντάν