• Business

    Jumbo: Πάνω από τις προβλέψεις του Απ. Βακάκη τα έσοδα 9μήνου

    • Άννα Διανά
    Απόστολος Βακάκης, Επικεφαλής Jumbo

    Απόστολος Βακάκης, Επικεφαλής Jumbo


    Ο πήχης για τις επιδόσεις της Jumbo το 2024 «ψαλιδίστηκε» από τον διοικητικό ηγέτη και βασικό της μέτοχο, Απόστολο Βακάκη, τον περασμένο Αύγουστο.

    Η αναθεώρηση επί τα χείρω για τον κύκλο εργασιών και τα κέρδη της Jumbo με την εκτίμηση ότι δεν θα πιάσει την αρχικά προβλεπόμενη αύξηση του 8% αλλά θα περιοριστεί στο 4% ενώ αντίστοιχα τα κέρδη δεν θα αυξηθούν αλλά θα φλερτάρουν στα περσινά επίπεδα των 303 εκατ. ευρώ ήρθε ως αποτέλεσμα των γεωπολιτικών αναταράξεων και των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

    Τα έσοδα του εννεάμηνου της εισηγμένης που ανακοινώθηκαν χθες είναι πάνω από τις προβλέψεις του επικεφαλής της Jumbo. Οι πωλήσεις του Σεπτεμβρίου κινήθηκαν ανοδικά κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ενώ για την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις του ομίλου εμφανίζονται αυξημένες κατά 7%. Ενώ στο τελευταίο τρίμηνο του έτους παραδοσιακά αποτελούν την περίοδο που ο όμιλος Jumbo πραγματοποιεί το 35% του ετήσιου κύκλου εργασιών.

    Ο επικεφαλής  της εισηγμένης είναι κατά γενική ομολογία αλλά και παραδοχή του ίδιου, συντηρητικός αλλά και απαισιόδοξος στις προβλέψεις του. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περσινή οικονομική χρήση οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14% ξεπερνώντας το φράγμα του 1 δισεκ. ευρώ αλλά και το guidance με την εκτίμηση για πωλήσεις +12%.

    Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

    Το βασικό επιχείρημα για την αλλαγή των προβλέψεων για την πορεία της Jumbo το 2024 είναι οι γεωπολιτικές αναταράξεις στη Μέση Ανατολή με το μεταφορικό κόστος να έχει εκτοξευτεί και τις καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω των προβλημάτων στη Διώρυγα του Σουέζ να αποτελούν πλέον μόνιμα χαρακτηριστικά.  Όπως είπε ο κ. Βακάκης πριν λίγες ημέρες στο περιθώριο της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων ο βασικός κίνδυνος  που απειλεί την κατανάλωση είναι τα έμμεσα κόστη, αυτά που χαρακτήρισε και ως «κόστος πολέμου» και αφορούν κυρίως τα μεταφορικά κόστη που επωμίζονται οι εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις.  Εξηγώντας είχε αναφέρει ότι η διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας για τη Jumbo οφείλεται σε δύο παραμέτρους. Πρώτον στο γεγονός ότι είναι στρατηγική επιλογή και αδιαπραγμάτευτο για την εταιρεία,  να μην προμηθεύεται προϊόντα που θα δείξουν ανατίμηση στο ράφι και δεύτερον η μεγάλη διάρκεια του τροφοδοτικού κύκλου, η οποία λόγω των προβλημάτων στη Διώρυγα του Σουέζ από 45 ημέρες έχει επιμηκυνθεί σε 2,5 μήνες, με αποτέλεσμα υστέρηση αναπλήρωσης του ραφιού.

    Στη χθεσινή ανακοίνωση γίνεται μια μικρή αναφορά στο ζήτημα αυτό με τη διοίκηση της Jumbo να σημειώνει:

    «Οι καταναλωτές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος JUMBO, επιβράβευσαν -για μία ακόμη χρονιά- την μοναδική σχέση τιμής/ποιότητας που προσφέρει ο Όμιλος, παρά την συνεχιζόμενη αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα και το αυξημένο κόστος μεταφοράς προϊόντων». Μάλιστα υπογραμμίζεται ότι θα διατηρηθεί  η στρατηγική αυτή επιλογή παρά τα πολλά επιμέρους προβλήματα στις αγορές.

    Ανοδικά η μετοχή, προχωρά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων

    Στον απόηχο των θετικών αποτελεσμάτων του ενεάμηνου η μετοχή της Jumbo έκλεισε χθες με άνοδο 2,10% στα 26,20 ευρώ. Και όλα αυτά σε μια κακή συνεδρίαση για το ελληνικό Χρηματιστήριο όπου όμως η Jumbo είχε τη δεύτερη μεγαλύτερη άνοδο ανάμεσα στις 134 εισηγμένες εταιρείες.

    Πλέον η μετοχή βρίσκεται σε απόσταση μόλις ενός ευρώ (3,8%) από τα 27,2 ευρώ τα οποία έχουν οριστεί ως μέγιστο για την επαναγορά ιδίων μετοχών. Το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών της Jumbo ξεκίνησε στις 2 Οκτωβρίου και έως προχθές (Δευτέρα 8/10) είχαν αγοραστεί 185.592 μετοχές, αριθμός που αντιστοιχεί μόλις στο 0,14% της εταιρείας. Για την αγορά των μετοχών έχουν δαπανηθεί κάτι παραπάνω από 4,8 εκατ. ευρώ ενώ  το μέσο κόστος κτήσης ανέρχεται στα 25,959 ευρώ ανά μετοχή.

    Εως το τέλος Οκτωβρίου τα καταστήματα σε Κύπρο και Ρουμανία

    Με βάση τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν χθες τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον Σεπτέμβριο από τις γεωγραφικές περιοχές που δραστηριοποιείται ο όμιλος εμφάνισε η Βουλγαρία. Ενώ σε επίπεδο εννεαμήνου η Ρουμανία αποτελεί την αγορά με την υψηλότερη άνοδο στις πωλήσεις. Είναι η μόνη που «τρέχει» με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και οι εκτιμήσεις του κ. Βακάκη είναι ότι θα φτάσει σε τζίρο την Ελλάδα. Ήδη λειτουργούν 18 καταστήματα ενώ στο τέλος του Οκτωβρίου θα λειτουργήσει ένα νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στο Βουκουρέστι. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος δεδομένης της υψηλής ρευστότητάς του συνεχίζει την επενδυτική του δραστηριότητα και αποκτά ακίνητα εμπορικής εκμετάλλευσης με το πρόγραμμα έως το τέλος του έτους να αφορά σε δύο νέα σημεία σε Ρουμανία και Κύπρο. Στην τελευταία έως το τέλος του μήνα θα έχει λειτουργήσει ένα ακόμη υπερκατάστημα. Ωστόσο η Κύπρος έχει το χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης.

    Αναλυτικά η πορεία πωλήσεων ανά χώρα έχει ως εξής:

    Ελλάδα: Τον Σεπτέμβριο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά +7% περίπου. Συνολικά για το 9μηνο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +7% περίπου σε σχέση με το 2023.

    Κύπρος: Οι πωλήσεις των καταστημάτων της Κύπρου, κατά τον Σεπτέμβριο του 2024, παρέμειναν στα περσινά επίπεδα. Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο για το 9μηνο του 2024 είναι αυξημένες κατά +1% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Βουλγαρία: Οι πωλήσεις του δικτύου τον Σεπτέμβριο του 2024 ήταν αυξημένες κατά +7% περίπου. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία, για το 9μηνο του 2024, είναι αυξημένες κατά +8% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Ρουμανία: Οι πωλήσεις του δικτύου καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος (www.e-jumbo.ro) σημείωσαν αύξηση της τάξης του +6% περίπου τον Σεπτέμβριο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά, οι πωλήσεις στη Ρουμανία, για το 9μηνο του 2024, είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Διαβάστε επίσης

    Οι οκτώ ώρες των ελεγκτών της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα γραφεία της Motor Oil

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Το «πείραμα» της Κρήτης οδηγός για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης στις τουριστικές περιοχές

    Ρούσσας: Η θεσσαλική γαλακτοβιομηχανία που εξάγει σε πέντε ηπείρους



    ΣΧΟΛΙΑ