Ο χειμώνας στη πολυτέλεια καλά κρατεί και οι μεγάλοι παίκτες του luxury βλέπουν την κεφαλαιοποίηση των «πολύτιμων» εταιρειών τους να βουλιάζει και τη περιουσία τους να μειώνεται.

Ο Μπερνάρ Αρνό της LVMH και ο Φρανσουά Πινό της Kering έχουν χάσει συνολικά πάνω από 21 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2024, καθώς βλέπουν τις μετοχές των εταιρειών τους να βρίσκονται στο πρώτο βαγόνι ενός τρενάκι του τρόμου.

Καταλύτης η Κίνα

Η Τρίτη ήταν μία ακόμη δύσκολη μέρα. Οι μετοχές της LVMH υποχώρησαν έως και 7% στο Παρίσι, μειώνοντας την αξία της συμμετοχής του κατά περίπου 13 δισεκατομμύρια δολάρια, πριν περιορίσουν την πτώση τους στο 3%. Αντίστοιχα, οι μετοχές της Kering υποχώρησαν έως και 8% την Τρίτη, μειώνοντας την αξία του 41% περίπου του μεριδίου του Πινό κατά περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια, πριν περιορίσουν την πτώση τους στο 5%, σύμφωνα με το Business Insider
Ακόμα και η Hermes, η εταιρεία που ξεχωρίζει από τους αντιπάλους του, γιατί έχει διατηρήσει ενεργό το exclusivity της, άρα και πιστή, ακόμα και αυτούς τους δύσκολους καιρούς, την πλούσια πελατεία της, χθες έχασε έως και 3%.

Οι κραταιές ευρωπαϊκές εταιρείες, που μέχρι τις αρχές του 2023 είχαν καταφέρει να διατηρήσουν ένα ασύλληπτα ανθεκτικό ράλι, έχουν εξελιχθεί σε ομήρους της κινεζικής οικονομίας.

Ύστερα από μία περίοδο αβεβαιότητας, το χθεσινό ξεπούλημα προήλθε πάλι από την Κίνα, καθώς οι ανακοινώσεις για την τόνωση της οικονομίας δεν ικανοποίησαν τους επενδυτές.

Μήπως τελικά φταίνε οι τιμές;

Σε μία ανάλυση στη στήλη Lex των FT, δίνεται και μία ακόμα διάσταση για την βουτιά στην ανάπτυξη της πολυτέλειας.

Οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν ότι, μεταξύ του 2020 και του 2023, οι τιμές σε μία σειρά προϊόντων αυξήθηκαν κατά 66% στη Dior που ανήκει στην LVMH, με την Chanel να ακολουθεί. Στο άλλο άκρο του φάσματος, ο ηγέτης του κλάδου Hermès περιορίστηκε σε μία αύξηση 20%. Η τάση αυτή ήταν υπεύθυνη για μεγάλο μέρος της επέκτασης των περιθωρίων κέρδους του κλάδου τα τελευταία χρόνια. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από το 21% των εσόδων το 2019 στο 26% το 2022 σύμφωνα με τους αριθμούς της HSBC.

«Οι καταναλωτές σπεύδουν να καταγγείλουν τον πληθωρισμό της απληστίας όταν η τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών. Αλλά όταν κάποιος πληρώνει ήδη «ανόητα» χρήματα για μια τσάντα ή ένα ρολόι, είναι δύσκολο να καταλάβει πότε το πολύ γίνεται πάρα πολύ», σχολιάζει η στήλη.

Βουτιά στις πωλήσεις

Συνολικά, το δεύτερο τρίμηνο του έτους σημειώθηκε μείωση 3% στη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων πολυτελείας και μείωση 6% στην τιμή των τσαντών, σύμφωνα με την ανάλυση της Bernstein για τα στοιχεία της Lyst.

Δεν επηρεάστηκαν το ίδιο όλα τα brands. Η Hermès κατάφερε μια αύξηση 8% έως 9% τους δύο πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την HSBC.

Η Moncler και η Prada – μεταξύ εκείνων που αύξησαν τις τιμές τους περισσότερο μετά την πανδημία – το έκαναν από χαμηλότερη βάση.

Αντίθετα, η Burberry ήταν σχετικά συντηρητική στην παραδοσιακή της σειρά προϊόντων. Αλλά οι νέες συλλογές ήταν κατά πολύ πιο ακριβές, οδηγώντας σε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Η συνολική εικόνα της πολυτέλειας, δείχνει ότι η αναγέννησή της αργεί να έρθει, σχολιάζει ο Lex.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί βουλιάζουν οι μετοχές των ειδών πολυτελείας; Στο «κόκκινο» LVMH και Kering

Watches of Switzerland: H μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης Rolex εξαγόρασε την Hodinkee

Η LVMH έκλεισε συμφωνία χορηγίας με την Formula 1 – Aντικατέστησε την Rolex