ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με αναλυτές που επικαλέστηκε το δημοσίευμα του μέσου, το τμήμα της IPO εκτιμάται ότι θα αγγίξει περίπου τα 7 δισ. δολάρια.
Η δημόσια εγγραφή της Maersk Oil βρίσκεται στα «χαρτιά» από πέρυσι, όταν ο μητρικός όμιλος εφάρμοζε το πλάνο αναδιάρθρωσης, στα πλαίσια της οποίας, συνενώθηκαν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο πετρέλαιο κάτω από την επωνυμία “Maersk Energy”.
Η Maersk Oil, σύμφωνα με πληροφορίες, μαζί με τις Maersk Supply Service, Maersk Drilling και Maersk Tankers αναμένεται να διαχωριστούν από τον μητρικό όμιλο είτε μέσω της δημιουργίας κοινοπραξιών, εγγραφών στο Χρηματιστήριο είτε με το να πουληθούν σε τρίτους.
Ένας εκπρόσωπος της Maersk Energy έσπευσε ωστόσο να δηλώσει σήμερα στην TradeWinds, ότι ο όμιλος δεν θα προβεί σε σχόλια για τις φήμες που κυκλοφορούν: «Δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τίποτα». «Στόχος μας είναι να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή λύση τόσο για τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της εταιρείας, όσο και για τους μετόχους της AP Moller – Maersk», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Αμετάβλητο χρονοδιάγραμμα
Η AP Moller Maersk επιδιώκει να επικεντρωθεί στο αρχικό της σχέδιο που είναι ο διαχωρισμός της, ο οποίος θα λάβει χώρα μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2018.
Οι τελευταίες αναφορές έρχονται μόλις λίγες μέρες αφού το Berlingske μετέδωσε ότι τα σχέδια για μια IPO της Maersk Drilling και της Maersk Supply Service μπήκαν στον «πάγο», ενώ και μια μελλοντική δημόσια εγγραφή της Maersk Tankers θεωρούνταν αβέβαιη.
Ο Claus Hemmingsen, που είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Energy, είχε δηλώσει στην TradeWinds πέρυσι ότι τα μέρη της κοινοπραξίας θα μπορούσαν να εγγραφούν ξεχωριστά σε Χρηματιστήρια του εξωτερικού. Όπως είχε πει, δεν θα απέκλειε το ενδεχόμενο εγγραφής τους σε ξένα Χρηματιστήρια από το να περιοριστούν στη δανέζικη χρηματαγορά.
Ο Hemmingsen είχε μάλιστα υπογραμμίσει ότι, παρά την προσπάθεια της AP Moller-Maersk να διαχωριστεί από τις υπόλοιπες εταιρείες, η ιδιωτική AP Moller Holding, της οποίας ηγείται ο Robert Uggla, είχε εκφράσει ενδιαφέρον ούτως ώστε να διατηρήσει συμμετοχή και στις τέσσερις θυγατρικές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας.
Οι θυγατρικές αυτές εμφάνισαν τα καλύτερα αποτελέσματα από όλες τις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου στη χρήση του πρώτου τριμήνου του 2017, ξεπερνώντας ακόμα και το νέο του βραχίονα, την Transport & Logistics.