• Business

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Το «πείραμα» της Κρήτης οδηγός για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης στις τουριστικές περιοχές

    • Άννα Διανά
    Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος

    Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος


    Με αφετηρία την Κρήτη η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος ρίχνει στη μάχη του ανταγωνισμού ένα νέο μοντέλο καταστήματος με στόχο τη διεκδίκηση μεγαλύτερων μεριδίων από τον τουριστικό τζίρο.

    Σε μια περιοχή που αποτελεί «χρυσωρυχείο» για τις οργανωμένες αλυσίδες λιανεμπορίου αλλά και την ΑΒ Βασιλόπουλος, αφού σχεδόν το 10% του ετήσιου τζίρου της προέρχεται από τα μόλις 15 καταστήματα που διαθέτει στο νησί, η ενίσχυση του αποτυπώματός της επιδιώκεται μέσα από μια νέα φιλοσοφία καταστήματος.

    Εστιασμένη στην ανάδειξη τοπικών προϊόντων σε συνδυασμό με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από Ελληνες παραγωγούς, έμφαση σε έμφαση σε ταχυκίνητους κωδικούς που ταιριάζουν στις καταναλωτικές συνήθειες των επισκεπτών όπως αλκοολούχα ποτά, έτοιμα γεύματα ή προϊόντα πρωινού αλλά και ψηφιακές καινοτομίες όπως τα self check out ταμεία για γρήγορες αγορές.

    Το νέο κατάστημα στη Χερσόνησο Ηρακλείου

    Στην κατεύθυνση αυτή το νέο κατάστημα της αλυσίδας στη Χερσόνησο Ηρακλείου που εγκαινίασε τον περασμένο Απρίλιο αποτελεί και τον πιλότο για τη στρατηγική της εταιρείας στις τουριστικές περιοχές όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής.
    Σε ένα διώροφο κτίριο 1.100 τ.μ., με ευδιάκριτο στην πρόσοψη του καταστήματος το αναγνωρίσιμο για τους ξένους τουρίστες σήμα της μητρικής Ahold Delhaize, το τοπικό στοιχείο ξεχωρίζει. Περί τα 355 προϊόντα από 65 τοπικούς παραγωγούς που συνεργάζεται η ΑΒ, βρίσκονται σε ειδικές προθήκες και με τέτοια σήμανση ώστε να είναι απόλυτα διακριτή η ταυτότητα της Κρήτης. Τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15% του συνολικού κωδικολογίου και αφορούν σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων όπως τυροκομικά, κρέατα, κρασί, μέλι, ελαιόλαδο κ.ά.

    Παράλληλα δίνεται έμφαση σε ταχυκίνητους κωδικούς που ταιριάζουν στις καταναλωτικές συνήθειες των επισκεπτών όπως αλκοολούχα ποτά, έτοιμα γεύματα ή προϊόντα πρωινού, με την τοποθέτησή τους σε προνομιακές θέσεις.

    Μέσω αυτόματων ταμείων το 40% των πωλήσεων

    Μεταξύ των ιδιαιτεροτήτων του καταστήματος, το οποίο λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο σε επταήμερη βάση και απασχολεί 24 άτομα προσωπικό είναι τα self checkout και το grab-and-go.

    Από τα έξι συνολικά ταμεία τα τρία είναι αυτόματα για γρήγορη και εύκολη ολοκλήρωση αγορών. Μάλιστα στο κατάστημα οι πωλήσεις από αυτόματα ταμεία είναι διπλάσιες από ό,τι συνολικά στον όμιλο. Όπως είπε ο κ. Λαβίδας φτάνουν στο 40% έναντι 20% στον όμιλο κάτι που οφείλεται στον τουριστικό χαρακτήρα της περιοχής και στην αυξημένη ζήτηση για γρήγορες πωλήσεις.

    Με την ανάδειξη της τοπικότητας η αλυσίδα επιδιώκει να διαμορφώσει ένα μοντέλο που θα «κουμπώσει» και σε άλλες περιοχές της χώρας με ισχυρή τοπική ταυτότητα. «Αν πετύχουμε στην Κρήτη θα πετύχουμε σε όλη την Ελλάδα» όπως επισήμαναν χαρακτηριστικά στελέχη της εταιρείας.

    Επέκταση δικτύου μέσω franchise

    Η εταιρεία διαθέτει σήμερα στην Κρήτη 15 καταστήματα εκ των οποίων τα 12 εταιρικά και τα 3 με το σύστημα της δικαιόχρησης και ένα κατάστημα του δικτύου χονδρικής ENA food. Η επέκταση και με νέα σημεία πώλησης σε μια αγορά που τρέχει με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (+5,3% τον Ιούλιο με βάση τα τελευταία στοιχεία της Circana) αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση της ΑΒ. Στον προγραμματισμό από τα 50 καταστήματα του δικτύου που σχεδιάζει να γίνουν franchise, τα πέντε επιδιώκεται να γίνουν στην Κρήτη. Η δυσκολία εξεύρεσης κατάλληλων ακινήτων που θα μπορούσαν να γίνουν εταιρικά καταστήματα οδηγεί στην ανάπτυξη στο νησί κατά κύριο με το σύστημα της δικαιόχρησης που δίνει μεγαλύτερη ευελιξία.

    Διαβάστε επίσης

    Εθνική Τράπεζα: Ποιοι μεγάλοι θεσμικοί επενδυτές μπήκαν στο placement

     



    ΣΧΟΛΙΑ