ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Στις 18 Οκτωβρίου του 2024 βγαίνει στο σφυρί το εμβληματικό κτήριο της «Ράδιο Κορασίδης» στον Πειραιά, της αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών που γέμιζε τα σπίτια των προηγούμενων δεκαετιών.
Κωτσόβολος και Ράδιο Κορασίδης κάποτε μάχονταν για τον θρόνο των ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, καθώς η αλυσίδα Κορασίδης αποτελούσε το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο στη χώρα.
Η Ράδιο Κορασίδης, ή αλλιώς ο «γίγαντας» των ηλεκτρικών συσκευών από αντίπαλος του μέχρι σήμερα δυνατού Κωτσόβολου, περνά από την πρωτοκαθεδρία στην πτώχευση με την περιουσία της εταιρείας ηλεκτρικών συσκευών να περνά από τις λίστες των πλειστηριασμών και να αλλάζει χέρια.
Με τιμή πρώτης προσφοράς στα 6.834.000,00 ευρώ, οφειλέτη την ΡΑΔΙΟ Α. ΚΟΡΑΣΙΔΗΣ Ε.Ε.Α.Ε. ΥΠΟ ΠΤΩΧΕΥΣΗ και επισπεύδων σύνδικο της πτώχευσης, η «Ράδιο Κορασίδης» έρχεται να γράψει τις τελευταίες σειρές της ιστορίας της πτώσης της.
Το story
H Ράδιο Κορασίδης ιδρύεται το 1947 από τον Αντώνη Κορασίδη.
Το πρώτο κατάστημα ηλεκτρικών ειδών ανοίγει στον Πειραιά και από τότε η Ράδιο Κορασίδης παίρνει μέρος στην ιστορία του ελληνικού επιχειρείν.
Η κυριαρχία στον χώρο δεν είναι τυχαία, τα καταστήματα Κορασίδης γίνονται ταυτόσημα με μια νέα εποχή, καθώς εισάγουν την πρώτη έγχρωμη τηλεόραση στην ελληνική αγορά και καθιέρωσαν το mini πλυντήριο πιάτων.
Έρχεται μια περίοδος μεγάλης ανάπτυξης που καθοδηγείται από τον Αντρέα Κορασίδη, ο οποίος μετέτρεψε μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση σε ένα επιχειρηματικό σχήμα με τέσσερις εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο. Συγκεκριμένα, την Ράδιο Κορασίδης, την Micromedia, την Ράδιο Κορασίδης Telecom και την Κλαουδάτος.
Το 1999 βραβεύεται ως ο εμπορικός όμιλος που δημιούργησε τις περισσότερες θέσεις εργασίας και ένα χρόνο μετά ακολουθεί έκρηξη πωλήσεων και κερδών.
Ωστόσο, η μεγάλη και ταχεία ανάπτυξη του ομίλου και οι επενδύσεις σε δραστηριότητες που δεν απέδιδαν απαιτούσαν όλο και περισσότερα κεφάλαια.
Παρόλο που η επιχείρηση φαινόταν να έχει μπει σε τροχιά επιτυχίας και κατάκτησης της ηλεκτρικής συσκευής στην Ελλάδα, το έτος 2000 μπήκε με κακούς οιωνούς με τα πρώτα προβλήματα να κάνουν την εμφάνιση τους τον επόμενο χρόνο.
Συγκεκριμένα, ο ισολογισμός του 2001 επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία περνά σε μια εποχή κρίσης.
Ήδη, η Ράδιο Κορασίδης είχε παρουσιάσει μείωση κύκλου εργασιών στα 224,8 εκατ. ευρώ, έναντι 241,5 εκατ. ευρώ το 2000.
Το 2001 τα κέρδη από 21,14 εκατ. το 2000 δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τα 2 εκατ. ευρώ.
Η συνέχεια θέλει τα δάνεια να εκτοξεύονται, το σύνολο των υποχρεώσεων να ξεπερνά τα 170,19 εκατ. ευρώ και τον τζίρο να σημειώνει αρνητικά νούμερα.
Η διάσωση
Το 2003 γίνεται μια προσπάθεια διάσωσης με επίκεντρο τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, τον τρόπο διακίνησης των προϊόντων και την αλλαγή πολιτικής.
Παρά τις προσπάθειες, από εκεί που η μετοχή της εταιρείας στο χρηματιστήριο είχε φτάσε τη δεκαετία του 1990 τα 50 ευρώ, το 2003 διαπραγματεύεται στα 1,8 ευρώ.
Το 2005 η εταιρεία που έφθασε να αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα, βρέθηκε ένα βήμα πριν το λουκέτο εξαιτίας σοβαρών οικονομικών υποχρεώσεων που δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν.
Το 2006 η εταιρεία Κορασίδης, με χρέη που ξεπερνούσαν τα 300 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στο άρθρο 44 και διαγράφεται το 1/3 των υποχρεώσεων της.
Το 2007 η Κορασίδης περνά στα χέρια της V-Net κατά 70%, συμφερόντων Ι. Ευαγγελάτου, που ήρθε σε συμφωνία με τους υπόλοιπους προμηθευτές και τις πιστώτριες τράπεζες για να εισέλθει ως στρατηγικός επενδυτής στην Κορασίδης.
Το 2008 , η νέα διοίκηση πείθει τον Ανδρέα Βγενόπουλο να επενδύσει στην εταιρεία και έτσι, προσελήφθησαν πάνω από 200 άτομα αλλά και διευθυντικά στελέχη, έγιναν επενδύσεις στα καταστήματα και διευρύνθηκε το δίκτυο.
Μέχρι το 2009 τα καταστήματα ανέρχονταν σε 43 πανελλαδικά.
Τα οικονομικά και οι αριθμοί ήρθαν στη συνέχεια να διαψεύσουν τις ελπιδοφόρες προσπάθειες διάσωσης, αφού το 2008 έκλεισε με ζημιές 58 εκατ. ευρώ και το 2009 με 27 εκατ. ευρώ.
Τον Οκτώβριο του 2009, είχε βάλει 114 εκατ. ευρώ μέσω αύξησης κεφαλαίου.
Τον Μάρτιο του 2009 ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της συμφωνίας της MIG με τη Ράδιο Κορασίδης και τη θυγατρική της Elephant και πολλοί μίλησαν για τη δημιουργία ενός ισχυρού οχήματος που θα μπορούσε να εισέλθει στις ξένες πολυεθνικές, οι οποίες κυριαρχούσαν στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών ειδών.
Η προσπάθεια σωτηρίας της εταιρείας ξεκίνησε, αλλά παρέμεινε ημιτελής.
Η Ράδιο Κορασίδης αν και σε μεγάλο ποσοστό εξυγιάνθηκε μέσω διαγραφής μέρους των χρεών της, αποδείχθηκε βάρος για το συμμετοχικό όμιλο.
Η MIG ανακοίνωσε πως πέραν των ήδη εγγεγραμμένων ζημιών που ανέρχονταν στα 96,8 εκατ. ευρώ, οι οποίες επιβάρυναν τα αποτελέσματα και τα ίδια κεφάλαια, εκτιμάται η ύπαρξη περαιτέρω λογιστικής ζημίας ύψους 3,7 εκατ. ευρώ περίπου από την ενοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας μέχρι την ημερομηνία της μεταβίβασης.
Η εταιρεία πωλήθηκε αντί 35 εκατ. ευρώ με το τίμημα να είναι πληρωτέο από το 2011.
Η Ράδιο Κορασίδης βρίσκεται υπό πτώχευση από τον Νοέμβριο του 2014 και οι πρώτοι πλειστηριασμοί ακινήτων ξεκίνησαν το 2019.
Τα σφυριά
Από το 2015 έως το 2017 η Ράδιο Κορασίδης προχώρησε στην εκποίηση των κινητών περιουσιακών στοιχείων, εμπορευμάτων και αποθεμάτων.
Από το 2019 μέχρι και σήμερα, βγήκαν στο σφυρί τα πρώτα ακίνητα. Ένα οικόπεδο στη Μύκονο, ακίνητα στη Ν. Φιλαδέλφεια και στο Κουκάκι, τρεις αποθήκες στη Ρόδο, ένα οικόπεδο στον Πύργο Ηλείας καθώς και ένα ισόγειο κατάστημα επί της Γρ. Λαμπράκη στον Πειραιά.
Το 2021 ολοκληρώνονται οι δικαστικές διαδικασίες για το ξεκαθάρισμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των κεντρικών ακινήτων της, και έκτοτε ανοίγει ο δρόμος για τους πλειστηριασμούς που αφορούν το εμβληματικό κτιριακό συγκρότημα της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά.
Από τον Φεβρουάριο του 2024 μέχρι και τα τέλη Μαΐου έγιναν έξι προσπάθειες χωρίς αποτέλεσμα και πλέον για τις 18 Οκτωβρίου έχει προγραμματιστεί το ηλεκτρονικό σφυρί.
Το εμβληματικό ακίνητο στον Πειραιά
Πρόκειται για τρία οικόπεδα που βρίσκονται στον Πειραιά στη συμβολή των οδών Μ. Ασίας 4 & Αιγίνης, Σαρανταπόρου και Φωκαίας 3.
Επί των οικοπέδων βρίσκονται τρία πολυώροφα κτίρια αποπερατωμένα, καλής κατασκευής και με μικρές φθορές συνολικής επιφάνειας 7.294,90 τ.μ.
Τα κτίρια έχουν συνενωθεί και βρίσκονται σε ενιαία λειτουργία.
Αναλυτικότερα πρόκειται για:
Ένα οικόπεδο επιφάνειας 172,18τ.μ, άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο, με πρόσωπο 10,80μ. βορειοδυτικά επί της οδού Φωκαίας.
Επί αυτού, έχει κατασκευαστεί τμήμα κτιρίου που αφορά στην ανέγερση ειδικού κτιρίου, εγκαταστάσεις χονδοεμπορίου και αποθήκες.
Δεύτερον, πρόκειται για ένα οικόπεδο επιφάνειας 644,19τ.μ. με πρόσωπο 14,09μ. βορειοανατολικά επί της οδού Σαρανταπόρου και νοτιοδυτικά 21,41μ. επί της οδού Αιγίνης.
Επί αυτού έχει κατασκευαστεί τμήμα κτιρίου που αφορά στην ανέγερση πολυώροφου κτιρίου γραφείων.
Και το τρίτο οικόπεδο είναι επιφάνειας 502,62τ.μ. κατά το τοπογραφικό διάγραμμα που προσαρτάται στο συμβόλαιο, άρτιο κατά κανόνα και οικοδομήσιμο, με πρόσωπο 18,00μ. βορειοδυτικά επί της οδού Φωκαίας, δυτικά 9,85μ. στην συμβολή των οδών Φωκαίας & Αιγίνης, 21,95μ. νοτιοδυτικά επί της οδού Αιγίνης.
Επί αυτού, έχει κατασκευαστεί τμήμα κτιρίου που αφορά στην αλλαγή όψεων με μερικές εσωτερικές επεμβάσεις και αλλαγή χρήσης από βιομηχανικό κτίριο, σε κτίριο γραφείων.
Όσον αφορά τα κτίρια:
Στο οικόπεδο επί της οδού Φωκαίας αρ.3 υπάρχει κτίριο αποτελούμενο από ισόγειο, Α΄, Β΄ & Γ΄ όροφο επιφάνειας 115,78τ.μ. αντίστοιχα, Δ΄ όροφο επιφάνειας 100,40τ.μ. και δώμα 35,02τ.μ..
Η επικοινωνία γίνεται μέσω κοινόχρηστου κλιμακοστασίου με ανελκυστήρα και όλοι οι όροφοι έχουν πρόσοψη επί της οδού Φωκαίας και επί του πίσω ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου.
Στο οικόπεδο επί της οδού Μ. Ασίας και Σαρανταπόρου υπάρχει κτίριο με υπόγειο Β επιφάνειας 644,33τ.μ. αποτελούμενο από χώρο στάθμευσης, μηχανοστάσια ανελκυστήρων, δύο κλιμακοστάσια ανελκυστήρα προσώπων και ανελκυστήρα οχημάτων, υπόγειο Α επιφάνειας 644,33τ.μ. αποτελούμενο χώρο στάθμευσης, χώρο εγκαταστάσεων, και δύο κλιμακοστάσια ανελκυστήρα προσώπων και ανελκυστήρα οχημάτων.
Επίσης διαθέτει ισόγειο επιφάνειας 450,21τ.μ. αποτελούμενο από χώρο υποδοχής και είσοδο από την οδό Μ. Ασίας, δύο κλιμακοστάσια, ανελκυστήρα προσώπων και έναν ανελκυστήρα οχημάτων, χώρους υγιεινής, υποσταθμό ΔΕΗ, οχτώ θέσεις στάθμευσης με είσοδο από την οδό Σαρανταπόρου, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ & Ε΄ όροφο επιφάνειας 450,21τ.μ. αντίστοιχα, με χρήση γραφείων , δύο κλιμακοστάσια, δύο ανελκυστήρες προσώπων, και χώρους υγιεινής.
Όλοι οι όροφοι έχουν πρόσοψη επί της οδού Μ. Ασίας και στον πίσω ακάλυπτο χώρο.
Ο ακάλυπτος χώρος χρησιμεύει ως χώρος στάθμευσης με είσοδο από την οδό Σαρανταπόρου.
Επιπλέον, στο οικόπεδο επί της οδού Μ. Ασίας, Αιγίνης & Φωκαίας υπάρχει κτίριο με ισόγειο Α΄, Β΄, Γ΄, & Δ΄ όροφο επιφάνειας 433,31τ.μ. αντίστοιχα και Ε΄ όροφο επιφάνειας 314,99τ.μ. με χρήση γραφείων.
Η επικοινωνία μεταξύ των ορόφων γίνεται μεταξύ δύο κλιμακοστασίων και δύο ανελκυστήρων.
Όλοι οι όροφοι έχουν πρόσοψη επί της οδού Μ. Ασίας Αιγίνης & Φωκαίας.
Όσον αφορά την αγοραία αξία του ενιαίου ακινήτου, κατά τη μία έκθεση εκτίμησης ανέρχεται σε 6.518.000 ευρώ και κατά τη δεύτερη σε 7.150.000 ευρώ. Έτσι η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί σε 6.834.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Πλειστηριασμοί: Στο σφυρί η «ΣΤΑΚΟΡ», η αντιπροσωπία που άφησε εποχή στην αγορά αυτοκινήτου
Πλειστηριασμοί: Στο σφυρί για 30 εκατ. ο Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο – Η κούρσα προς το λουκέτο
Πλειστηριασμοί: Ψυγεία Ταΰγετος – Η ιστορική βιομηχανία στον Πειραιά που βγαίνει στο σφυρί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΔΜΗΕ: Υπεγράφη η συμφωνία για τη διάθεση του 20% της Ariadne Interconnection στην State Grid
- Χακάν Φιντάν: Μιλά ξανά για “τουρκική μειονότητα στη Θράκη” – Η Ελλάδα να απέχει από προκλήσεις, λέει
- «Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων: 124 χρόνια υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας»
- Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου