ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανία Ρούσσας ξεπέρασαν πέρυσι τα 55,4 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 23,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ισχυρές επιδόσεις, οι οποίες καταγράφονται εκτός συνόρων αφού η εκ Θεσσαλίας ορμώμενη γαλακτοβιομηχανία με ιστορία μεγαλύτερη από 70 χρόνια απευθύνεται κατά κύριο λόγο στις διεθνείς αγορές.
Από το σύνολο του τζίρου της το 96% προέρχεται από τις πωλήσεις στο εξωτερικό. Η φέτα, στην οποία επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο εξάγεται σε πέντε ηπείρους και σε περισσότερες από 40 χώρες. Από τον Αλμυρό Μαγνησίας που βρίσκεται το εργοστάσιο τα προϊόντα της εταιρείας εξάγονται σε ΗΠΑ, Καναδά, Ευρώπη, Αφρική, Ασία, Αυστραλία, Μέση και Άπω Ανατολή ενώ στην εγχώρια αγορά η παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα είναι κυρίως στα Cash & Carry της οικογένειας Παντελιάδη και στον Θανόπουλο.
Τα brand names του εξωτερικού
Η φέτα της διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά με την ονομασία «Roussas», στην αγορά των ΗΠΑ και Καναδά, με το brand bame «Mt. Vikos» ενώ στην Αυστραλία και την Ασία η εμπορική ονομασία είναι «Mt Athos».
Η οικογενειακή επιχείρηση με ιστορία άνω των 70 χρόνων από την έναρξη της δραστηριότητάς της επικεντρώθηκε σχεδόν αποκλειστικά στην παραγωγή φέτας. Το 1993 μετέφερε τις εγκαταστάσεις στον Αλμυρό Μαγνησίας και μετά από συνεχείς επεκτάσεις η ετήσια δυναμικότητα παραγωγής του εργοστασίου υπερβαίνει τους 15.000 τόνους τυριού ενώ μπορεί να επεξεργάζεται 100.000 λίτρα γάλακτος ανά βάρδια.
Υπήρξε πρωτοπόρος στην παραγωγή βιολογικής φέτας στην Ελλάδα ενώ αποτελεί και έναν από τους βασικούς παραγωγούς συσκευασμένης φέτας που ωριμάζει με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο σε ξύλινα βαρέλια από ξύλο οξιάς. Σήμερα στα προϊόντα που παράγει η Ρούσσας περιλαμβάνονται εκτός από τη φέτα, κατσικίσιο τυρί και βιολογικό, προϊόντα ΠΟΠ όπως κασέρι, κεφαλογραβιέρα, μανούρι, γαλοτύρι, καθώς και κεφαλοτύρι, ανθότυρο, στραγγιστό πρόβειο γιαούρτι κ.α.
Επένδυση 7,5 εκατ. ευρώ μέσω Ταμείου Ανάκαμψης
Στην περσινή χρήση, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα η εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ, η οποία είχε ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016 ενώ έλαβε και το πράσινο φως για επένδυση ύψους 7,5 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Η επένδυση αφορά σε νέα αυτοματοποιημένα ψυγεία- ωριμαντήριο τυριών σε όμορο οικόπεδο της εταιρείας, η οποία με την ολοκλήρωσή της θα επιτρέψει την πλήρη συγκέντρωση και έλεγχο των αποθεμάτων που σήμερα εναποθέτει σε αποθηκευτικούς χώρους στην ευρύτερη περιοχή του Αλμυρού. Εκτός του εξοπλισμού στο επενδυτικό σχέδιο έχει ενταχθεί και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, μέσω αλλαγής προγραμμάτων ERP και συλλογής γάλακτος, που θα συμβάλλουν στην καλύτερη διαχείριση, αυτοματοποίηση και βελτιστοποίηση των διαδικασιών. Την ίδια ώρα πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις εξ’ ιδίων κεφαλαίων που αφορούν μεταφορικά μέσα εσωτερικής και εξωτερικής μεταφοράς (συλλογή γάλακτος), ψυχόμενων δεξαμενών συντήρησης γάλακτος, καθώς και αυτοματοποίηση των αποθηκών έτοιμων προϊόντων ύψους δαπάνης περίπου 1 εκατ. ευρώ. Παράλληλα το έργο των τεσσάρων φωτοβολταϊκών πάρκων της εταιρείας έλαβε όλες τις απαιτούμενες άδειες και υπεβλήθησαν τα αιτήματα προς τον ΑΔΜΗΕ για την εξασφάλιση των όρων σύνδεσης και την έναρξη της ανάπτυξής του. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές καταστάσεις δεν έχει λάβει όρους σύνδεσης κανένα από τα τέσσερα πάρκα και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις στη χρήση του 2023 ο κύκλος εργασιών έφτασε στα 55,429 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μια αύξηση κατά 23,29%. Τα EBITDA αυξήθηκαν στα 4,053 εκατ. ευρώ από 3,114 εκατ. ευρώ το 2022 ενώ το προ τόκων και φόρων αποτέλεσμα αυξήθηκε στα 2,228 εκατ. ευρώ από 1,467 εκατ. ευρώ. Οι χρεωστικοί τόκοι και τα συναφή έξοδα αυξήθηκαν στο 1,712 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 523 χιλ. ευρώ έναντι 822,952 εκατ. ευρώ. Το καθαρό αποτέλεσμα μειώθηκε στις 418 χιλ. ευρώ από 704 χιλ. ευρώ στη χρήση του 2022. Η εταιρεία στο τέλος της χρήσης απασχολούσε 166 άτομα προσωπικό έναντι 160 το 2023.
Τέλος για τη φετινή χρήση η διοίκηση της εταιρείας, υπό τον Αλέξανδρο Μποτό, εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα είναι αυξημένες κατά 20% τόσο λόγω αύξησης όγκο και επέκτασης του πελατολογίου όσο και λόγω ανατιμήσεων.
Διαβάστε επίσης
Πτώση στις πωλήσεις και ζημιές από κέρδη για τη Μύλοι Σόγιας
RVU: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που πατάει πόδι στη ρουμανική αγορά luxury προϊόντων
Ιχθυοκαλλιέργειες: Τρικυμία στον κλάδο από το παρ’ ολίγο «κανόνι» της Avramar
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα