Η Toyota έχει δημιουργήσει ένα κομψό και στιβαρό σχεδιασμό για το bZ4X, που είναι εξίσου κατάλληλο για τη σύγχρονη αστική ζωή και την εξοχή, συνδυάζοντας την προηγμένη εμφάνιση ενός BEV με τις αυθεντικές ιδιότητες ενός SUV. Το θέμα για την ομάδα σχεδιασμού ήταν “Hi-Tech and Emotion”, προκαλώντας τις συμβάσεις και ικανοποιώντας παράλληλα τις προσδοκίες των πελατών με μια προηγμένη αίσθηση και υψηλής ποιότητας επιφάνειες.
Το θέμα σχεδιασμού “Hi-Tech and Emotion” συνδυάζει την προηγμένη εμφάνιση των BEV με τις αυθεντικές ιδιότητες των SUV. Ο εμπρόσθιος σχεδιασμός είναι το νέο χαρακτηριστικό σχήμα “hammerhead” της Toyota BEV. Ο σχεδιασμός και η διάταξη της καμπίνας θυμίζουν την άνεση και τον χώρο ενός καθιστικού. Η εμπρόσθια εμφάνιση είναι έξυπνη και αποφεύγει την περιττή διακόσμηση. Χαρακτηρίζεται από ένα ξεκάθαρο σχήμα “hammerhead” με χαρακτηριστικά λεπτά LED φώτα και έμφαση στις εμπρόσθιες γωνίες που αναδεικνύουν τη δυναμική στάση του αυτοκινήτου.
Από το πλάι, η σιλουέτα είναι κομψή με χαμηλό συνολικό ύψος, λεπτούς εμπρόσθιους πυλώνες και χαμηλή κεντρική γραμμή που παραπέμπει στο χαμηλό κέντρο βάρους που επιτυγχάνεται με τη νέα πλατφόρμα και την ενσωματωμένη στο πάτωμα, μπαταρία. Οι διαμορφώσεις των θόλων των τροχών, οι μεγάλοι τροχοί (μέχρι 20 ιντσών διάμετρος) που ωθούνται στις γωνίες του αμαξώματος και τα παχιά πλαϊνά πάνελ εκφράζουν τον αυθεντικό χαρακτήρα SUV του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος, δίνεται έμφαση στις ακμές, με ένα ξεχωριστό φανάρι που διατρέχει όλο το πλάτος του οχήματος.
Σε σύγκριση με το Toyota RAV4, το bZ4X έχει μικρότερο ύψος κατά 85 mm, μικρότερες προεξοχές και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 160 mm. Η γραμμή του καπό είναι επίσης μειωμένη σε ύψος κατά 50 mm. Ο σχεδιασμός ενσωματώνει αεροδυναμικά στοιχεία που συμβάλλουν στην μεγάλη αυτονομία, όπως ανοίγματα τοποθετημένα βαθιά στις εμπρόσθιες γωνίες του προφυλακτήρα για ψύξη των φρένων, πλήρες κάτω προστατευτικό με ομαλό πάτωμα, πίσω διαχύτη και κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ.
Για να μειωθεί ο αεροδυναμικός θόρυβος, χρησιμοποιείται παχύτερο γυαλί στα πλαϊνά παράθυρα και υπάρχει ένα ευρύτερο, ομοιόμορφο κενό μεταξύ του καθρέφτη και του εμπρόσθιων πάνελ, μειώνοντας τον ήχο που παράγεται από το στροβιλισμό του αέρα. Το bZ4X διατίθεται σε έξι χρώματα, συμπεριλαμβανομένων των νέων Precious Metal και Precious Silver, καθώς και πέντε δίχρωμα φινιρίσματα που συνδυάζουν χρωματισμένο αμάξωμα με αντίθετη μαύρη οροφή και πυλώνες.
Εσωτερικά οι σχεδιαστές στοχεύουν στην άνεση και στην ευρυχωρία που απαντάται στο καθιστικό, μια αίσθηση που ενισχύεται από τη χρήση απαλών, υφασμάτινων επενδύσεων στο ταμπλό, λεπτομερειών με σατινέ φινίρισμα και μιας πανοραμικής οροφής. Ο πίνακας οργάνων είναι μικρός και τοποθετημένος κάτω από τη στεφάνη του τιμονιού αλά Peugeot προσθέτοντας στην οπτική του οδηγού.
Αυτός ο σχεδιασμός υλοποιήθηκε χάρη στο χώρο που εξοικονομήθηκε από μια νέα μονάδα κλιματισμού που είναι 30% πιο συμπαγής. Η λογική «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο» υποστηρίζεται πλήρως από την οδηγοκεντρική θέση. Η TFT οθόνη οργάνων και πληροφοριών 7 ιντσών, βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον οδηγό ώστε τα όργανα να μπορούν να προβληθούν με ελάχιστη κίνηση των ματιών.
Η κεντρική κονσόλα είναι το επίκεντρο του σχεδιασμού της καμπίνας, προσβάσιμη από όλους τους επιβαίνοντες. Προσφέρει δε συνολικά 20 λίτρα χώρου αποθήκευσης. μ’ έναν ανοιχτό χώρο κάτω από την κονσόλα, κατάλληλο για ένα ζευγάρι παπούτσια ή τσάντα και μεμονωμένους χώρους για ένα smartphone ή ένα tablet και ένα μεγάλο μπουκάλι υγρού.
Σε μια κομψή πινελιά, το διαμέρισμα του smartphone έχει ένα διαφανές καπάκι για να μπορείτε να δείτε με μια ματιά αν έχετε λάβει κάποια ειδοποίηση. Ανάλογα με το σύστημα πολυμέσων, το bZ4X διαθέτει οθόνη αφής 8 ή 12,3 ιντσών. Η μεγάλη οθόνη χρησιμοποιείται για το τελευταίο σύστημα Toyota Smart Connect, με προηγμένες λειτουργίες και βελτιωμένο έλεγχο φωνητικής αναγνώρισης.
Αντί για ένα συμβατικό μοχλό αλλαγής ταχυτήτων, το bZ4X διαθέτει ένα νέο περιστροφικό χειριστήριο: το εξωτερικό τμήμα πιέζεται και γυρίζει προς τα αριστερά ή τα δεξιά για να επιλέξει κίνηση εμπρός ή όπισθεν. Η επιλογή στάθμευσης P (Park) είναι ένα κουμπί ακριβώς πίσω από το περιστροφικό χειριστήριο. Ο φωτισμός της καμπίνας με LED περιλαμβάνει τα μπροστινά υποπόδια, τη κεντρική κονσόλα, τα πάνελ και τις χειρολαβές των θυρών αλλά και το χώρο αποσκευών.
Στις πιο πλούσιες εκδόσεις υπάρχει φωτισμός πίσω υποπόδιων,. Επίσης η θέση του οδηγού είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη και οι δύο μπροστινές θέσεις διαθέτουν ενσωματωμένη θέρμανση και εξαερισμό. Οι επιλογές ταπετσαρίας είναι διάτρητο δέρμα ή συνθετικό δέρμα, συνθετικό δέρμα με ύφασμα ή εξ ολοκλήρου ύφασμα. Οι επιλογές χρωματισμού είναι μαύρο-μαύρο ή συνδυασμός ανοιχτό γκρι με μαύρο.
- Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών
- Μέρκελ: Πρέπει να προκαλεί «τεράστια ανησυχία» η επιρροή του Έλον Μασκ πάνω στον Τραμπ
- Βρετανία: Αποκαταστάθηκε η λειτουργία της πρεσβείας των ΗΠΑ στο Λονδίνο μετά την εξουδετέρωση ύποπτου πακέτου
- Προϋπολογισμός 2025: 15+1 ερωτήσεις και απαντήσεις από το υπουργείο Οικονομικών – Τι αλλάζει στην Ελλάδα