• Business

    Κώστας Νεμπής: Το πλάνο ανάπτυξης και οι στόχοι για τον ΟΤΕ του 2030

    Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO ομίλου ΟΤΕ


    Για το όραμα, τους στόχους αλλά και το που θέλει να…δει τον ΟΤΕ την επόμενη 5ετία, μίλησε χθες διαδικτυακά στους εργαζόμενους ο νέος πρόεδρος και CEO του ομίλου Κώστας Νεμπής. Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι πέρα από την Otesat Maritel που πούλησε πριν λίγο καιρό και την Telekom Romania που αναζητά αγοραστή, δεν υπάρχει στο πλάνο καμία πρόθεση πώλησης άλλης θυγατρικής του ομίλου.

    Ο κ. Νεμπής, στην πρώτη του επίσημη ομιλία προ περίπου 2 μηνών (ανέλαβε καθήκοντα την 1η Ιουλίου 2024) κατά τη διάρκεια callμε αναλυτές, είχε τονίσει ότι θέλει ο ΟΤΕ να γίνει ένας από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης. Όραμα το οποίο επανέλαβε και μπροστά στους υπαλλήλους, λέγοντας ότι ο ΟΤΕ θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναβάθμιση της χώρας προς στις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποιησης στην Ευρώπη.

    Οι βασικές προτεραιότητες

    Κατά τη διάρκεια της ίδιας ομιλίας, ο Κώστας Νεμπής έθεσε τις πέντε βασικές προτεραιότητες για την ανάπτυξη του ΟΤΕ μέχρι το έτος ορόσημο, που είναι το 2030.

    Η πρώτη προτεραιότητα του ίδιου είναι οι συνδέσεις FTTH. Στα δίκτυα οπτικών στόχος παραμένει η κάλυψη των 2/3 των γραμμών της χώρας με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι έως το 2027, χάρη στο επενδυτικό πλάνο άνω των €3 δισ., δίνοντας έμφαση στη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους της πελατειακής βάσης σε FTTH.

    Φυσικά στα άμεσα πλάνα είναι και η ανάπτυξη του δικτύου 5G, όπου προτεραιότητααποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος 3.5GHz και η αύξηση της διείσδυσηςτων 5G συσκευών.Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση στόχος είναι η αύξηση διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης κοντά στο μέσο όρο της ΕΕ, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις πρόσφατες συμφωνίες με Nova και Netflix.

    Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία Cosmote-Novaστην συνδρομητική ήταν η πρώτη μεγάλη επιτυχία του νέου CEOτου ΟΤΕ, με την οποία ήρθε να αλλάξει το σκηνικό στην Ελλάδα. Ήδη μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρώτος μήνας που τρέχει αυτή η συνεργασία έχει ωφελήσει και τους δύο παρόχους, με την τάση στους νέους συνδρομητές να είναι αυξητική.

    Στον τομέα των εταιρικών πελατών, η εταιρεία θα εστιάσει στη συνέχιση της επιτυχημένης πορείας στα έργα ICT τόσο στο δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα, ενώ σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως έδειξε και η πρόσφατη έρευνα που παρουσίασε η COSMOTE με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο (ELTRUN).

    Τέλος, προτεραιότητα αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (COSMOTE insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες.

    Η στρατηγική

    Η νέα στρατηγική του ΟΤΕ εστιάζει στην επιτάχυνση της αναπτυξιακής πορείας και του μετασχηματισμού του και βασίζεται σε τρεις βασικές δεσμεύσεις

    Αρχικά όπως είπε, στόχος είναι να παρέχει την καλύτερη εμπειρία πελάτη μέσα από κορυφαία ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες συνδεσιμότητας και θα το κάνει αυτό παραμένοντας σε θέση οδηγού στα δίκτυα νέας γενιάς και διαμορφώνοντας ένα ακόμη πιο σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες, πάντα με την υποστήριξη των ανθρώπων του.

    Τις δεσμεύσεις αυτές πλαισιώνουν η σταθερή δέσμευση στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, η αξιοποίηση της δύναμης ενός παγκόσμιου ομίλου όπως η Telekom και η αύξηση αξίας για τους μετόχους.

    Στο κλίμα αυτό, οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι η εποχή Νεμπή έχει συνδυαστεί με την ανοδική τάση της μετοχής, η οποία από την 1η Ιουλίου που άνοιγε στα 13,51 ευρώ, έφτασε σε υψηλά 52 εβδομάδων στα 16,08 στις 27 Σεπτεμβρίου.

    Όπως είπε, το νέο όραμα του Ομίλου ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και χάρη στο ευρύ του αποτύπωμα να οδηγήσει και την Ελλάδα προς στις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποιησης στην Ευρώπη.

    Αναγνωρίζοντας τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει ήδη στο μετασχηματισμό της εταιρείας, επόμενο βήμα είναι η περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών καναλιών για πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών και η επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου, αξιοποιώντας εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, τεχνολογίες cloud και αυτοματισμούς.

    Σύμφωνα με τον κ. Νεμπή, η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, αναγνωρίζοντας πως υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Όπως σημείωσε, κοινός παρονομαστής σε όλη αυτή την πορεία είναι οι άνθρωποι της εταιρείας και γι’ αυτό θέλει ο Όμιλος ΟΤΕ να ισχυροποιήσει τη θέση του ως ένας από τους ελκυστικότερους εργοδότες στη χώρα.

    Διαβάστε επίσης:

    ΟΤΕ: Γιατί ο Νεμπής πουλάει την Otesat-Maritel: Τα σχέδια για οπτική ίνα και 5G

    Νεμπής (ΟΤΕ): Ανάπτυξη με οδηγό FTTH – Αυτοί είναι οι στόχοι για τα επόμενα χρόνια



    ΣΧΟΛΙΑ