Η Theon International, συμμετέχοντας ενεργά στην έκθεση “Special Exhibition 75”, τιμά τα 75 χρόνια φιλίας και συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Ινδονησίας, προάγοντας την πολιτιστική ανταλλαγή και καλλιτεχνική δημιουργία.

Η επέτειος των 75 χρόνων φιλίας και διπλωματικών σχέσεων μεταξύ Ινδονησίας και Ελλάδας γιορτάστηκε με μια εντυπωσιακή καλλιτεχνική έκθεση με τίτλο “Special Exhibition 75”. Η έκθεση, η οποία παρουσιάστηκε από την 1η έως την 3η Οκτωβρίου 2024 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ήταν μια συνεργασία μεταξύ της Πρεσβείας της Ινδονησίας στην Αθήνα, της εταιρείας THEON International PLC, της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), και του Ινδονησιακού Ινστιτούτου Τεχνών Denpasar Bali (IIA). Σκοπός της έκθεσης ήταν να τιμήσει και να προβάλει τις καλλιτεχνικές και πολιτιστικές συνδέσεις μεταξύ των δύο χωρών, παρουσιάζοντας σύγχρονους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και την Ινδονησία, που μέσα από τα έργα τους αποτύπωσαν την ιστορική φιλία και πολιτιστική αλληλεπίδραση των δύο λαών.

1

Special Exhibition 75
Special Exhibition 75

Συνέντευξη Τύπου

Η συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 2 Οκτωβρίου στο ίδιο ίδρυμα περιελάμβανε σημαντικές δηλώσεις από τους καλλιτέχνες, καθώς και από τον πρέσβη από την Ινδονησία Dr. Bebeb A.K. Nugraha Djundjunan. Στον χαιρετισμό του, ο Πρέσβης αναφέρθηκε στην ενθουσιώδη συμμετοχή των καλλιτεχνών από τις δύο χώρες, δηλώνοντας: «Σήμερα, είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που παρουσιάζουμε τις μοναδικές καλλιτεχνικές συνεργασίες μεταξύ των δύο εθνών μας. Εκτός από το εντυπωσιακό έργο ξυλογλυπτικής από δύο έμπειρους Βενετσιάνους ξυλογλύπτες, το οποίο συνδυάζει τη βενετσιάνικη δεξιοτεχνία με το εμβληματικό ελληνικό ξύλο ελιάς, είμαστε ενθουσιασμένοι να ανακοινώσουμε ότι διακεκριμένοι νεαροί Ινδονήσιοι καλλιτέχνες συνεργάστηκαν με ταλαντούχους Έλληνες καλλιτέχνες και δημιούργησαν έργα τέχνης, τα οποία θα αποτελέσουν ένα αριστούργημα, ως ειδικό δώρο από τον λαό της Ινδονησίας προς τον λαό της Ελλάδας».

Το κορυφαίο γλυπτό των I Made Nyoman Sumantra και I Made Nyoman Suparta – δώρο για την Ελλάδα 

 

<strong>Το εντυπωσιακό γλυπτό ύψους 2,4 μέτρων, με τίτλο “RAMA-SINTHA”, φτιαγμένο από ξύλο ελιάς και εμπνευσμένο από την ινδονησιακή μυθολογία, συμβολίζοντας τη φιλία και την αφοσίωση. Το έργο αυτό δημιουργήθηκε από τους καλλιτέχνες I Made Nyoman Sumantra και I Made Nyoman Suparta από το IIA.</strong>
Το εντυπωσιακό γλυπτό ύψους 2,4 μέτρων, με τίτλο “RAMA-SINTHA”, φτιαγμένο από ξύλο ελιάς και εμπνευσμένο από την ινδονησιακή μυθολογία, συμβολίζοντας τη φιλία και την αφοσίωση. Το έργο αυτό δημιουργήθηκε από τους καλλιτέχνες I Made Nyoman Sumantra και I Made Nyoman Suparta από το IIA.
O Κρ.Χατζημηνάς, CEO THEON, οι Ινδονήσιοι καλλιτέχνες του έργου “Rama Sintha” με τον Πρέσβη της Ινδονησίας Dr. Djundjunan
O Κρ.Χατζημηνάς, CEO THEON, οι Ινδονήσιοι καλλιτέχνες του έργου “Rama Sintha” με τον Πρέσβη της Ινδονησίας Dr. Djundjunan

Η κορυφαία στιγμή της έκθεσης ήταν η ανταλλαγή δύο σημαντικών έργων τέχνης, που τιμούσαν τη φιλία των δύο χωρών. Η Ινδονησία προσέφερε στην Ελλάδα ένα εντυπωσιακό γλυπτό ύψους 2,4 μέτρων, με τίτλο “RAMA-SINTHA”, φτιαγμένο από ξύλο ελιάς και εμπνευσμένο από την ινδονησιακή μυθολογία, συμβολίζοντας τη φιλία και την αφοσίωση. Το έργο αυτό δημιουργήθηκε από τους καλλιτέχνες I Made Nyoman Sumantra και I Made Nyoman Suparta από το IIA, οι οποίοι αναφέρθηκαν στις προκλήσεις που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του γλυπτού. 

Οι Μπαλινέζοι καλλιτέχνες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από τη συνεργασία τους στην Ελλάδα για τη δημιουργία ενός γλυπτού από ελαιόξυλο. Το έργο απεικονίζει την ινδουιστική μυθολογία του Rama και της Sintha, συμβολίζοντας την αιώνια αγάπη, ενώ περιλαμβάνει και τον χαρακτήρα Χανουμάν, που αντιπροσωπεύει τη φιλία. Οι καλλιτέχνες αναγνώρισαν ότι η χρήση του ελαιόξυλου, που είναι πιο σκληρό και με διαφορετική δομή από το ξύλο που συνήθως χρησιμοποιούν, προσέφερε νέες προκλήσεις στην εκτέλεση του έργου.

Ο Sumantra τόνισε ότι αυτή ήταν η πρώτη τους επαφή με το συγκεκριμένο υλικό και ότι η διαδικασία απαιτούσε μεγαλύτερη επιμονή. Παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν, όπως το χρονοδιάγραμμα και η προσαρμογή στις νέες τεχνικές ξυλογλυπτικής του Μπαλί, οι καλλιτέχνες παρέμειναν αφοσιωμένοι στην ολοκλήρωση του έργου. «Το ελαιόξυλο ήταν κάτι καινούργιο για εμάς. Έχει διαφορετική δομή, είναι πιο σκληρό και χρειάζεται να επιμείνουμε περισσότερο για να ολοκληρώσουμε αυτό το έργο. Ωστόσο, η εμπειρία ήταν μοναδική, και καταφέραμε να εφαρμόσουμε την παραδοσιακή τεχνική του Μπαλί σε ένα νέο υλικό», δήλωσε ο Sumantra.

Ο Suparta υπογράμμισε τη σημασία αυτού του συνεργατικού έργου, ελπίζοντας ότι θα εμπνεύσει μελλοντικές συνεργασίες μεταξύ Ελλάδας και Ινδονησίας στον τομέα της τέχνης και του πολιτισμού. Η εμπειρία αυτή θεωρείται πολύτιμη, καθώς ενδυναμώνει τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών και ανοίγει νέους δρόμους για πολιτιστική ανταλλαγή και συνεργασία. Το έργο παραδόθηκε στον ελληνικό λαό ως δώρο και μόνιμο σύμβολο της φιλίας μεταξύ Ινδονησίας και Ελλάδας. 

<strong>Οι καλλιτέχνες I Made Nyoman Sumantra και I Made Nyoman Suparta με τη δημοσιογράφο του Mononews, Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή, μπροστά από το αριστούργημα που χαρίζει η Ινδονησία στην Ελλάδα για τα 75 χρόνια φιλίας.</strong>
Οι καλλιτέχνες I Made Nyoman Sumantra και I Made Nyoman Suparta με τη δημοσιογράφο του Mononews, Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή, μπροστά από το αριστούργημα που χαρίζει η Ινδονησία στην Ελλάδα για τα 75 χρόνια φιλίας.

Συμμετοχή καλλιτεχνών 

Η Ελληνίδα-Βραζιλιάνα καλλιτέχνιδα Caroline de Souza, μίλησε με ενθουσιασμό για τη συμμετοχή της στη συνεργασία αυτή. «Είναι τιμή μου που η κυβέρνηση της Ινδονησίας μου ζήτησε να είμαι μέρος αυτής της εκδήλωσης και αυτής της συνεργασίας. Όταν ήμουν πολύ νέα, είχα επισκεφθεί την Ινδονησία (…) Ήταν για μένα μεγάλη τιμή να συμμετάσχω σε αυτήν την καλλιτεχνική προσπάθεια, όπου η τέχνη χρησιμεύει ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών» είπε ανάμεσα σε άλλα.

Από την άλλη πλευρά, ο Ινδονήσιος σύγχρονος καλλιτέχνης Naufal Abshar, ο οποίος συμμετείχε ενεργά στη δημιουργία των εκθεμάτων, μίλησε για την αξία της συνεργασίας και της ανταλλαγής γνώσεων μεταξύ των δύο χωρών. «Αυτό το έργο αφορά τη φιλία μεταξύ Ινδονησίας και Ελλάδας για 75 χρόνια. Ξέρω ότι η φιλία δεν είναι ποτέ τέλεια, και νομίζω ότι αυτό είναι το νόημα. Δημιουργήσαμε περίπου δώδεκα πίνακες, από τους οποίους έξι είναι δικοί μου. Έπρεπε να μελετήσω την ελληνική κουλτούρα, και ανακάλυψα πολλές ομοιότητες. Όπως εμείς, έτσι και οι Έλληνες αγαπούν να τρώνε και να επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους. Ελπίζω αυτή η συνεργασία να είναι μόνο η αρχή για τις επόμενες γενιές».

Στιγμιότυπο Συνέντευξης Τύπου με όλους τους καλλιτέχνες και διοργανωτές
Στιγμιότυπο Συνέντευξης Τύπου με όλους τους καλλιτέχνες και διοργανωτές
Aπό τη συνέντευξη τύπου, οι ομιλητές.
Aπό τη συνέντευξη τύπου, οι ομιλητές.

Η έκθεση αυτή, που συνδυάζει τη δημιουργικότητα και τις πολιτιστικές ανταλλαγές, έδωσε την ευκαιρία στους καλλιτέχνες να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να δημιουργήσουν έργα που θα αποτελούν σημείο αναφοράς για το μέλλον. «Αυτή η συνεργασία δεν είναι το τέλος, αλλά η αρχή», τόνισε ο Naufal Abshar, ελπίζοντας ότι θα ακολουθήσουν περισσότερες παρόμοιες προσπάθειες.

Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζει την αληθινή αξία της τέχνης ως μέσου επικοινωνίας και πολιτιστικής ανταλλαγής. Μέσα από τα έργα που δημιουργήθηκαν και εκτέθηκαν, ενισχύθηκε η φιλία μεταξύ Ινδονησίας και Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα αναδείχθηκε η δυνατότητα της τέχνης να γεφυρώνει διαφορετικούς πολιτισμούς.

Το δώρο της Ελλάδας στην Ινδονησία – έργο του γλύπτη Γιώργου Κοντονικολάου

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, το μαρμάρινο γλυπτό του Γιώργου Κοντονικολάου, που χαρίζει η ΤΗΕΟΝ στην Ινδονησία
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, το μαρμάρινο γλυπτό του Γιώργου Κοντονικολάου, που χαρίζει η ΤΗΕΟΝ στην Ινδονησία

Η Ελλάδα χάρισε στην Ινδονησία ένα μαρμάρινο γλυπτό του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, δημιουργημένο από τον Έλληνα γλύπτη Γιώργο Κοντονικολάου, τιμώντας την αρχαία ελληνική τεχνολογία και την πολιτιστική κληρονομιά. Το γλυπτό αυτό θα τοποθετηθεί σε δημόσιο κτίριο στην Ινδονησία, συμβολίζοντας τη διαρκή πολιτιστική και τεχνολογική σύνδεση των δύο χωρών.

Ο κ. Γιώργος Κοντονικολάου αναφέρθηκε στη δημιουργία του γλυπτού του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, τονίζοντας τη σημασία του ως ένα από τα αρχαιότερα και πιο περίπλοκα τεχνολογικά επιτεύγματα στην ανθρώπινη ιστορία. Στην ομιλία του, ο κ. Κοντονικολάου περιέγραψε το Μηχανισμό των Αντικυθήρων ως «ένα θαύμα της μηχανικής», προσθέτοντας πως πρόκειται για ένα αρχαίο υπολογιστικό εργαλείο, σχεδιασμένο για να υπολογίζει τις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων. Παρά την έλλειψη σύγχρονων τεχνολογικών μέσων στην εποχή του, η κατασκευή του αποδεικνύει την εξαιρετική τεχνογνωσία και νοητική δύναμη των αρχαίων Ελλήνων.

<strong>Ο Έλληνας γλύπτης Γιώργος Κοντονικολάου και η δημοσιογράφος του Mononews Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή, δίπλα στο μαρμάρινο γλυπτό του Μηχανισμού των Αντικυθήρων.</strong>
Ο Έλληνας γλύπτης Γιώργος Κοντονικολάου και η δημοσιογράφος του Mononews Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή, δίπλα στο μαρμάρινο γλυπτό του Μηχανισμού των Αντικυθήρων.

Ο Γιώργος Κοντονικολάου, αναφερόμενος στον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, τον περιγράφει ως “τον αρχαιότερο πολύπλοκο μηχανισμό που μας παραπέμπει σε έναν αναλογικό υπολογιστή”. Τονίζει τη σημαντικότητα του μηχανισμού, χαρακτηρίζοντάς τον ως “ένα από τα θαύματα της μηχανικής στην ανθρωπότητα”, υπογραμμίζοντας πως η κατασκευή του αποτελεί δείγμα “υψηλής αριστοτεχνίας και εκλέπτυνσης”σε μια εποχή που οι τεχνικές δυνατότητες ήταν περιορισμένες.

Στη συνέχεια, αναφέρεται στην προσωπική του καλλιτεχνική προσέγγιση, λέγοντας: “Θέλησα να προσεγγίσω κι εγώ το θέμα εικαστικά”. Ο στόχος του ήταν να αναδείξει “ένα εμβληματικό και πολύτιμο σύμβολο”, το οποίο έρχεται στην επιφάνεια για να επισφραγίσει “μια ιστορική φιλία 75 χρόνων”, ενώ παράλληλα το έργο του θέτει τις βάσεις για μια “διαρκή πολιτιστική σύνδεση και συνεργασία των δύο λαών”.

Μιλώντας για τη δημιουργική διαδικασία, σημειώνει πως αντιμετώπισε προκλήσεις: “Ταξίδεψα νοητικά σε δύσβατα μέρη και άδειξα ενεργισμούς που κατά κύριο λόγο βρίσκονται κάτω απ’ την επιφάνεια του νερού”. Κάθε αλλαγή που έκανε στο έργο, όπως αναφέρει, ήταν μια συνεχής πάλη: “Κάθε σβήλη αλλοίωνε την πραγματικότητα, αλλά ταυτόχρονα μου έδινε την αφορμή να επαναπροσδιορίσω τη διαδρομή για το τελικό αποτέλεσμα”.

Σημαντικό ρόλο στην επιλογή του υλικού έπαιξε το μάρμαρο, για το οποίο δηλώνει: “Το έζησα και το ζω σε όλες τις εκφάνσεις του”. Η επιλογή του μαρμάρου δεν ήταν τυχαία, καθώς “η διαχρονικότητά του, η οντότητά του, το κύρος του”συνδέονται με τη μακρά παράδοση της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Εκφράζοντας την υπερηφάνεια του για το έργο του, λέει: “Είμαι πολύ περήφανος που οι κρυστάλλοι του θα λαμπυρίζουν πλέον στη Τζακάρτα”, συμβολίζοντας τη σχέση ανάμεσα στους δύο λαούς.

Κλείνοντας, τονίζει τη σημασία της φιλίας και της συνεργασίας Ελλάδας και Ινδονησίας, την οποία το έργο του τιμά και ελπίζει πως θα συνεχιστεί.

Η Ομιλία του κ. Κρίστιαν Χατζημηνά – ιδρυτή της THEON Group 

<strong>Ο πρέσβης από την Ινδονησία Dr. Bebeb A.K. Nugraha Djundjunan και ο κ.Κρίστιαν Χατζημηνάς, ιδρυτής της THEON Group και της EFA Group.</strong>
Ο πρέσβης από την Ινδονησία Dr. Bebeb A.K. Nugraha Djundjunan και ο κ.Κρίστιαν Χατζημηνάς, ιδρυτής της THEON Group και της EFA Group.

Ο κ. Κρίστιαν Χατζημηνάς, ιδρυτής της THEON Group και της EFA Group, ο οποίος τιμήθηκε ως «Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας» από την EY το 2023, αναφέρθηκε στην αξία της συνεργασίας Ελλάδας και Ινδονησίας και τη σημασία των πολιτιστικών ανταλλαγών. Στη διάρκεια της ομιλίας του, τόνισε τη σημασία της τέχνης και της τεχνολογίας, αναφέροντας ότι αποτελούν «παγκόσμιες γλώσσες πέραν των συνόρων και διαφορών» και ότι λειτουργούν ως εργαλεία που φέρνουν τους ανθρώπους πιο κοντά, προωθώντας την κατανόηση και τη συνεργασία.

Ο κ.Χατζημηνάς μίλησε για την ανταλλαγή συμβολικών έργων τέχνης μεταξύ των δύο χωρών, τονίζοντας πως αυτό ενισχύει την αίσθηση της φιλίας που συνδέει την Ελλάδα με την Ινδονησία. Αναφέρθηκε στο εντυπωσιακό γλυπτό με τίτλο  “RAMA-SINTHA”, το οποίο δώρισε η Ινδονησία στην Ελλάδα, σημειώνοντας πως το έργο αυτό, φτιαγμένο από ξύλο ελιάς, συμβολίζει τη φιλία και την αφοσίωση μέσω της Ινδονησιακής μυθολογίας. Το έργο αυτό θα έχει μόνιμη θέση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, ως ένα σύμβολο των ισχυρών δεσμών μεταξύ των δύο λαών.

Όπως ανέφερε ο κ. Χατζημηνάς, στη THEON πιστεύουν ακράδαντα «ότι η τέχνη και η τεχνολογία αποτελούν παγκόσμιες γλώσσες, πέραν των συνόρων και διαφόρων. Είναι εργαλεία που φέρνουν τους ανθρώπους πιο κοντά προωθοόυν την αμοιβαία κατανόηση και εμπνέουν τη συνεργασία. Αυτή η έκθεση, με σύγχρονα έργα τέχνης διακεκριμένων καλλιτεχνών από την Ινδονησία και την Ελλάδα αποτελεί την τέλεια ενσάρκωση αυτής της πεποίθησης.»

Αντίστοιχα, ο κ.Χατζημηνάς ανακοίνωσε με περηφάνια πως η THEON Group προσφέρει στην Ινδονησία το μαρμάρινο γλυπτό του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, δημιουργημένο από τον Γιώργο Κοντονικολάου. Το έργο αυτό, σύμφωνα με τον Χατζημηνά, αντιπροσωπεύει «την πλούσια ιστορία της Ελλάδας στην καινοτομία και την επιστήμη» και«θα εκτεθεί στην Τζακάρτα συμβολίζοντας όχι μόνο τα επιτεύγματα του παρελθόντος μας, αλλά και το λαμπρό μέλλον που χτίζουμε μαζί», ως σύμβολο της φιλίας και της συνεργασίας των δύο χωρών.

Και οι δύο ομιλητές έθεσαν το έργο τους στο πλαίσιο της συνεχούς συνεργασίας και ανταλλαγής μεταξύ της Ελλάδας και της Ινδονησίας, τονίζοντας τη διαχρονική αξία της τέχνης, της τεχνολογίας και της φιλίας. Ο κ.Κοντονικολάου, μέσα από την καλλιτεχνική του προσέγγιση και το συμβολισμό του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, και ο κ.Χατζημηνάς, μέσα από την επιχειρηματική και πολιτιστική του δράση, αναδεικνύουν τη σημασία της ενδυνάμωσης των δεσμών μεταξύ των δύο λαών.

Η καλλιτεχνική αυτή ανταλλαγή δεν αφορά μόνο το παρελθόν, αλλά, όπως επισήμανε και ο κ.Χατζημηνάς, «η δύναμη της σχέσης μας δεν έγκειται μόνο στο κοινό μας παρελθόν, αλλά και στο κοινό μας μέλλον». Η τέχνη, σε συνδυασμό με την καινοτομία και την τεχνολογία, αποτελεί γέφυρα που συνδέει τους λαούς και προάγει τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

 

Ο Πρέσβης της Ινδονησίας πραγματοποιεί τα εγκαίνια της “Special Exhibition 75”
Ο Πρέσβης της Ινδονησίας πραγματοποιεί τα εγκαίνια της “Special Exhibition 75”

 

Η Μάιρα Μυρογιάννη, Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών, με τον Μακάριο Λαζαρίδη, Βουλευτή και Πρόεδρο Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φιλίας Ελλάδας-Ινδονησίας, τον Πρέσβη της Ινδονησίας, τον Ν.Καλογιάννη CEO EFA VENTURES και τον γλύπτη Γ.Κοντονικολάου
Η Μάιρα Μυρογιάννη, Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών, με τον Μακάριο Λαζαρίδη, Βουλευτή και Πρόεδρο Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φιλίας Ελλάδας-Ινδονησίας, τον Πρέσβη της Ινδονησίας, τον Ν.Καλογιάννη CEO EFA VENTURES και τον γλύπτη Γ.Κοντονικολάου
Οι Ινδονήσιοι καλλιτέχνες Naufal Abshar, I Made Nyoman Sumantra και I Made Nyoman Suparta
Οι Ινδονήσιοι καλλιτέχνες Naufal Abshar, I Made Nyoman Sumantra και I Made Nyoman Suparta
Οι καλλιτέχνες Naufal Abshar και Caroline de Souza στα εγκαίνια της Έκθεσης
Οι καλλιτέχνες Naufal Abshar και Caroline de Souza στα εγκαίνια της Έκθεσης
Στιγμιότυπο Εγκαινίων Έκθεσης
Στιγμιότυπο Εγκαινίων Έκθεσης
Στιγμιότυπο Εγκαινίων Έκθεσης

 

Διαβάστε επίσης:

Theon International: Εξαγόρασε την Harder Digital έναντι 34 εκατ. ευρώ

Αυτοκρατορία Μέρντοχ: Μάχες και συνωμοσίες πίσω από τις κλειστές πόρτες του Fox

Pavel Durov: Πώς ο δημιουργός του Telegram έγινε «βασιλιάς» του αμφιλεγόμενου και του περιθωρίου