• Business

    Μετρό: Έκθεση – φωτιά για το Πάρκο Ριζάρη δικαιώνει Πατέρα και εκθέτει Μιτζάλη

    Νίκος Πατέρας, Εφοπλιστής - Νίκος Κουρέτας, CEO της Ελληνικό Μετρό - Κωνσταντίνος Μιτζάλης, CEO της ΑΒΑΞ

    Νίκος Πατέρας, Εφοπλιστής – Νίκος Κουρέτας, CEO της Ελληνικό Μετρό – Κωνσταντίνος Μιτζάλης, CEO της ΑΒΑΞ


    Αποφασισμένος να φτάσει μέχρι τέλους το θέμα του Πάρκου Ριζάρη και του κόστους που έχει ζητήσει η ΑΒΑΞ για τη μετακίνηση του εργοταξίου του σταθμού Ευαγγελισμός της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας φαίνεται πως είναι ο εφοπλιστής, Νίκος Πατέρας, καθώς όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews υπάρχει μία έκθεση-φωτιά, η οποία δίνει λύσεις και καταρρίπτει τους ισχυρισμούς της κατασκευαστικής κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom.

    Παρά την κωλυσιεργία της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. να στείλει την απαραίτητη μελέτη στο υπουργείου περιβάλλοντος και ενέργειας, όπως είχε αποφασίσει το ΣτΕ πριν από δέκα μήνες, ο ισχυρός άνδρας του εφοπλισμού, όπως αναφέρουν πηγές με πολύ εικόνα του θέματος, σε λίγο καιρό θα έχει στα χέρια του τη σχετική έκθεση.

    Αυτή γίνεται από εταιρεία που έχει σημαντική εμπειρία από έργα Μετρό τόσο στη χώρα μας όσο και σε αυτά του Ντουμπάι.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πραγματικό κόστος για τη μετακίνηση του εργοταξίου της Ριζάρη, το οποίο και αποτελεί το σημείο διαμάχης του Ιδρύματος Πατέρα με την Ελληνικό Μετρό, είναι κατά πολύ μικρότερο από αυτό που είχε ζητήσει η ΑΒΑΞ.

    Υπενθυμίζεται ότι για τη μετακίνηση του εργοταξίου κατά περίπου 70 μέτρα προς την Εθνική Πινακοθηκή, η ΑΒΑΞ είχε ζητήσει αρχικά 1,5 εκατ. ευρω, ενώ στην πορεία η ηγεσία της Ελληνικό Μετρό είχε αναφέρει στον εφοπλιστή ότι το κόστος αυξήθηκε στα 50 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα η λύση της μετακίνησης να θεωρείται ασύμφορη.

    Το πόρισμα, ωστόσο της έκθεσης, σύμφωνα πάντοτε με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές, αναφέρει ότι το πραγματικό ποσό για την μετακίνηση ανέρχεται στα 13 εκατ. ευρώ.

    Επίσης, όπως προκύπτει από έρευνα του mononews, υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης του ποσού αυτού από την Ελληνικό Μετρό χωρίς να υπάρξει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του έργου, καθώς στη σύμβαση υπάρχει πρόβλεψη για απρόβλεπτα κόστη με το κονδύλι να ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ.

    Γιατί προσέφυγε ο Νίκος Πατέρας στο ΣτΕ

    Ο Νίκος Πατέρας προσέφυγε πριν από περίπου δυόμιση έτη στο ΣτΕ με σκοπό να «διασωθούν τα 230 δέντρα του Πάρκου Ριζάρη τα οποία αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου στην Αθήνα».

    Ένα ακόμα γεγονός που επικαλούταν ήταν το ότι τα ιδρύματα Πατέρα και Ριζάρη μαζί με τους τοπικούς φορείς  δεν είχαν σαφή εικόνα του τι θα γίνει στην περιοχή με την είσοδο των εργοταξίων, ενώ δεν ενημερώθηκαν ούτε και συμμετείχαν στη σχετική διαβούλευση του 2017.

    Η απόφαση του ΣτΕ βγήκε το Δεκέμβριο του 2023 και δικαίωνε εν μέρει τον εφοπλιστή και δέχθηκε μερικώς την αίτηση ακύρωσης , ζητώντας από την  Ελληνικό Μετρό να επικαιροποιήσει τη τεχνική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΤΕΜΕΠ).

    Ωστόσο, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, εδώ και ένα περίπου έτος η μελέτη αυτή βρίσκεται στα συρτάρια της Ελληνικό Μετρό ενώ επικρατεί η πεποίθηση ότι το ζήτημα θα λυθεί πλέον μόνο με πολιτική παρέμβαση.

    Το «φούσκωμα» του κόστους – Τι πρότεινε η ΑΒΑΞ και το μυστήριο της στάσης της

    Όπως έχει ήδη γραφτεί, ο Όμιλος ΑΒΑΞ προσπαθώντας να δώσει μία λύση στη διαμάχη του εφοπλιστή με την Ελληνικό Μετρό και τη τότε ηγεσία του υπουργείου υποδομών και μεταφορών είχε προτείνει την μετακόμιση του εργοταξίου του νέου σταθμού Ευαγγελισμού από το Πάρκο Ριζάρη προς την Εθνική Πινακοθήκη.

    Αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2023 στους εμπλεκόμενους και είχε κοστολογηθεί τα 5 εκατ. €. Όμως ύστερα από λίγες εβδομάδες και χωρίς να δοθεί κάποια εξήγηση, όπως ενημερώθηκε ο Νίκος Πατέρας από την ηγεσία της Ελληνικό Μετρό, το ποσό αυτό διπλασιάστηκε.

    Ο εφοπλιστής επιχείρησε να μάθει το λόγο της τεράστιας αυτής αύξησης με επιστολή του προς το Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνο Μιτζάλη. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο ίδιος ο εφοπλιστής στο mononews.

    Εντούτοις, δεν έλαβε καμία απάντηση και στην πορεία η ΑΒΑΞ διέψευσε την ύπαρξη της μελέτης για το κόστος της μετακίνησης.

    Με αυτή τη δήλωση αυτή, ωστόσο, δε συμφώνησε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος είχε αναφέρει στο mononews ότι  «κακώς η ΑΒΑΞ  ενεπλάκη στην ιστορία για τον προϋπολογισμό της μετακίνησης και ήθελε να επωφεληθεί από την κατάσταση αυτή», επιβεβαιώνοντας την πιθανότητα να υπάρχει κάποια πρόταση.

    Διαβάστε επίσης:

    Μετρό – Γραμμή 4: Στον «αέρα» το θέμα του Πάρκου Ριζάρη, φόβοι για μεγάλες καθυστερήσεις

    Γραμμή 4: Συνάντηση Πατέρα-Ταχιάου για το Πάρκο Ριζάρη – Τι συζητήθηκε

    Κατώτατος μισθός: Αυτός είναι ο αλγόριθμος για τη διαμόρφωσή του από το 2027 – Αποκαλύπτει το mononews 



    ΣΧΟΛΙΑ