• Business

    Ελληνικό: Τι ζητά η Περιφέρεια από τη Lamda για τη μαρίνα Αγίου Κοσμά

    Οδυσσέας Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development


    Όρους σχετικούς με την προσβασιμότητα επισκεπτών και κατοίκων αλλά και με την προστασία της περιοχής θέτει η Περιφέρεια Αττικής, στο πλαίσιο γνωμοδότησης για την μαρίνα Αγίου Κοσμά, έργο που περιλαμβάνονται στην πρώτη φάση επενδύσεων της Lamda Development στο Ελληνικό.

    Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Δευτέρας γνωμοδότησε επί της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θέτοντας επισημάνσεις για την υλοποίησης της επένδυσης, χωρίς ωστόσο να είναι αρνητική για την πορεία του έργου. Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια ζητά από τη Lamda,

    • πριν την έναρξη των έργων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής καθώς και οι προβλεπόμενες αναπλάσεις των ρεμάτων αεροδρομίου και τραχώνων βορειότερα,
    • ο σχεδιασμός του έργου να γίνει στη βάση της ελαχιστοποίησης των παραγομένων βυθοκορημάτων καθώς και της εναλλακτικής διάθεσής τους και
    • να διερευνηθεί η επαρκής ανακυκλοφορία των υδάτων της μαρίνας και να προσδιορισθούν τυχόν απαραίτητες βελτιωτικές επεμβάσεις.

    Επίσης, ως αστερίσκο θέτει όλες οι κατασκευές και τα έργα να μην αποκλείουν την ελεύθερη πρόσβαση του κοινού στους κοινόχρηστους χώρους της μαρίνας, επισημαίνοντας πως το διατιθέμενο εύρος της χερσαίας ζώνης περιμετρικά της λιμενολεκάνης εμφανίζεται λείαν περιορισμένο ώστε να δύναται να υποδεχθεί οδό δύο κατευθύνσεων, δυνατότητα προσωρινής στάθμευσης, πεζόδρομο, σταθμούς εξυπηρετήσεων σκαφών, χώρους συγκέντρωσης αποβλήτων, ανεφοδιασμό κ.λπ..

    Τέλος, η Περιφέρεια διαπιστώνει το σχέδιο δεν έχει συμπεριλάβει χώρους στάθμευσης για τα οχήματα των χρηστών και των επισκεπτών της μαρίνας και ζητά να διερευνηθεί και η δυνατότητα ενίσχυσης της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς.

    Ως προς το σχεδιασμό της μαρίνας από την παραχωρησιούχο του Ελληνικού, ζητείται τέλος να διερευνηθεί η δυνατότητα εφαρμογής των βασικών αρχών της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής (παθητικά στοιχεία, σκιάσεις, φυσικός φωτισμός, δροσισμός, αερισμός, πράσινο και γενικότερα φυτεύσεις, αποφυγή δημιουργίας θερμικών νησίδων, χρήση κυβολίθων, περιορισμό των αδιαπέρατων πλατειών, υδάτινες παρεμβάσεις, αξιοποίηση ομβρίων κλπ) σε κάθε δυνατό επιμέρους στοιχείο της μαρίνας, ώστε η επένδυση να πληροί τις απαιτήσεις πιστοποίησης LEED.

    Τι προβλέπει η επένδυση των 25 εκατομμυρίων

    Η Lamda έχει θέσει ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης της μαρίνας το 2026, ενώ μετά το πέρας της πρώτης φάσης επενδύσεων στο Ελληνικό, η μαρίνα Αγίου Κοσμά θα διαθέτει 300 θέσεις ελλιμενισμού και θα μπορεί να φιλοξενεί σκάφη έως 80 μέτρα.

    Πρόκειται για ένα από τα assets που παράγουν και σήμερα έσοδα για τη Lamda, αφού το πρώτο εξάμηνο του 2024 τα έσοδα από την εκμετάλλευση της μαρίνας ανήλθαν σε 15 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13%, και το EBITDA διαμορφώθηκε σε 10 εκατ., αυξημένο κατά 9% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023.

    Η επένδυση έχει ύψος 25 εκατομμύρια ευρώ και προβλέπει χρήσεις υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές, αλλά και την ανάπτυξη χώρων γραφείου, καταστημάτων (τραπεζών, ταχυδρομείου, ενοικίασης οχημάτων/σκαφών), εντευκτηρίου, υπαίθριους και στεγασμένους χώρους εκδηλώσεων, εμπορικά καταστήματα (ναυτιλιακών ειδών, πώλησης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης – mini market), κατάστημα εστίασης (αναψυκτήριο, εστιατόριο, café, bar), χώρους στάθμευσης (γήπεδα, υπόγειοι/ημιυπόγειοι χώροι), πεδίο προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου, χώρους πρασίνου και παραλιακή ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών.

    Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη μελέτη, ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Αγίου Κοσμά αποσκοπεί στην ανάπτυξη του τουριστικού λιμένα, έτσι ώστε αυτός να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής. Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός προβλέπει την πλήρη αξιοποίηση της θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας, καθώς και την βέλτιστη ανάπτυξη της διατιθέμενης χερσαίας ζώνης, με στόχο την διαμόρφωση μίας μαρίνας υψηλών προδιαγραφών και κορυφαίας ποιότητας και αισθητικής σύμφωνα με τα πλέον προηγμένα διεθνή πρότυπα, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.



    ΣΧΟΛΙΑ