ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα επηρεαζόμενα λιμάνια έχουν την ικανότητα να διαχειρίζονται έως και το 50% του συνολικού όγκου του εμπορίου των ΗΠΑ και η απεργία θα σταματήσει τα φορτία εμπορευματοκιβωτίων και τις μεταφορές αυτοκινήτων.
Οι προμήθειες ενέργειας και τα χύδην φορτία, όπως τα αστικά απόβλητα και το οδικό αλάτι, δεν θα επηρεαστούν. Θα γίνουν κάποιες εξαιρέσεις για να επιτραπεί η διακίνηση στρατιωτικών αγαθών και κρουαζιερόπλοιων.
Η επίπτωση της στάσης εργασίας σε κάθε μεγάλο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων από το Χιούστον έως το Μαϊάμι και τη Νέα Υόρκη-Νιου Τζέρσεϊ εξαρτάται από το πόσο θα διαρκέσει η απεργία.
Η οικονομική ζημία από τη διακοπή της λειτουργίας, η οποία ξεκίνησε στις 12:01 τα ξημερώματα της Τρίτης ώρα ανατολικής Ευρώπης, θα είναι μεταξύ 3,8 και 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα, σύμφωνα με την JPMorgan Chase & Co.
«Πριν από λίγο, η πρώτη μεγάλης κλίμακας απεργία των λιμενεργατών της ανατολικής ακτοπλοΐας εδώ και 47 χρόνια ξεκίνησε σε λιμάνια από το Μέιν έως το Τέξας, συμπεριλαμβανομένης της Λιμενικής Αρχής της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ», ανέφερε η κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Kathy Hochul σε δήλωσή της λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
«Προετοιμαζόμενη για αυτή τη στιγμή, η Νέα Υόρκη εργάζεται νυχθημερόν για να διασφαλίσει ότι τα παντοπωλεία και οι ιατρικές εγκαταστάσεις μας διαθέτουν τα απαραίτητα προϊόντα που χρειάζονται», πρόσθεσε η ίδια.
‘Ένα “μποτιλιάρισμα” που θα προκύψει από μια εβδομαδιαία απεργία θα χρειαζόταν περίπου ένα μήνα για να αποσυμφορηθεί, σύμφωνα με την Grace Zwemmer της Oxford Economics.
Η Διεθνής Ένωση Λιμενεργατών επιδιώκει υψηλότερους μισθούς και την αναίρεση της αυτόματης ανανέωσης της εξαετούς σύμβασης που έληξε τα μεσάνυχτα.
Ο επικεφαλής του συνδικάτου Harold Daggett απειλεί εδώ και μήνες με απεργία από την 1η Οκτωβρίου, εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία πριν από την προθεσμία. Η τελευταία φορά που οι λιμενεργάτες της ανατολικής ακτής και της ακτής του Κόλπου προχώρησαν σε απεργία ήταν το 1977.
Οι θαλάσσιοι μεταφορείς και οι διαχειριστές τερματικών σταθμών που εκπροσωπούνται από την US Maritime Alliance, γνωστή και ως USMX, έχουν κατηγορήσει την ILA ότι αρνείται να διαπραγματευτεί από τότε που το συνδικάτο διέκοψε τις συνομιλίες τον Ιούνιο.
Η απεργία ήταν σχεδόν βέβαιη μέχρι το απόγευμα της Δευτέρας, όταν υπήρξαν πληροφορίες ότι ο Λευκός Οίκος είχε επικοινωνία με τις δύο πλευρές κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και ότι σημειώθηκε κάποια πρόοδος όσον αφορά τους μισθούς.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, ο οποίος καυχιέται ότι είναι υπέρ των συνδικάτων, δήλωσε ότι η διαμάχη είναι θέμα συλλογικών διαπραγματεύσεων και ότι δεν θα επικαλεστεί την εξουσία του βάσει των νόμων περί εθνικής ασφάλειας για να διατάξει τους λιμενεργάτες να επιστρέψουν στα λιμάνια, ενώ συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις.
Οργανώσεις του εμπορίου, των μεταφορών και του λιανικού εμπορίου έχουν παροτρύνει τον Λευκό Οίκο να παρέμβει για να αποτρέψει ή να σταματήσει μια απεργία.
«Θα ήταν παράλογο να επιτρέψουμε σε μια διαμάχη να προκαλέσει τέτοιο σοκ στην οικονομία μας», έγραψε η Suzanne Clark, διευθύνουσα σύμβουλος του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ, σε επιστολή προς τον Μπάιντεν τη Δευτέρα.
«Το Taft-Hartley, θα παρείχε χρόνο και στα δύο μέρη που βρίσκονται σε διαπραγμάτευση για να καταλήξουν σε συμφωνία για μια νέα σύμβαση εργασίας», συνέχισε η Clark, αναφερόμενη στην πράξη του Κογκρέσου του 1947 που επιτρέπει στον πρόεδρο να παρεμβαίνει σε εργατικές διαφορές που αφορούν την εθνική ασφάλεια.
Ο ηγέτης της ILA έχει προειδοποιήσει τον Λευκό Οίκο να μην παρέμβει και δήλωσε ότι αν αναγκαστούν να επιστρέψουν στα λιμάνια, οι λιμενεργάτες θα χειριστούν λιγότερα εμπορευματοκιβώτια από το συνηθισμένο, επιβραδύνοντας τις εργασίες.
Το συνδικάτο δεν έχει υποστηρίξει κανέναν προεδρικό υποψήφιο, αν και σύμφωνα με τον Daggett, ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, «υποσχέθηκε να υποστηρίξει την ILA στην αντίθεσή της στους αυτοματοποιημένους τερματικούς σταθμούς» κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης στο Mar-a-Lago το περασμένο φθινόπωρο.
Ούτε ο Τραμπ ούτε η αντιπρόεδρος Καμάλα Χάρις έχουν επιστήσει δημόσια την προσοχή στην απειλή απεργίας.
Στο μεταξύ, η ροή των εμπορευμάτων έχει ήδη επηρεαστεί από τις εξελίξεις. Πολλοί εισαγωγείς έφεραν τα εμπορεύματά τους νωρίτερα ή μέσω λιμένων της Δυτικής Ακτής για να μετριάσουν τον κίνδυνο.
«Το πιο σημαντικό πράγμα θα είναι οι μεταφορείς, οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι εργαζόμενοι να έρθουν σε συμφωνία», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg στο Bloomberg Television. «Δεν υπάρχει πραγματικά άλλη λύση από το να λειτουργούν τα λιμάνια».
Διαβάστε επίσης:
Νίκη Κεραμέως: Ιστορικό ρεκόρ στην απασχόληση στο πρώτο οκτάμηνο του 2024
Πέτρος Παναγιωτίδης (Castor): Αγόρασε δύο πλοία με 46,4 εκατ. δολάρια και έφτασε τα 13 πλοία
Στις 9 Οκτωβρίου θα εκδικαστούν ασφαλιστικά μέτρα για να μην πωληθούν τα πλοία της ΖΑΝΤΕ Ferries
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Διαταράσσει την Ευρώπη το ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: Η Γερμανία εξετάζει τις συνέπειες – Ο Όρμπαν τον καλεί στην Ουγγαρία
- Παρουσίαση του νέου Skoda Elroq
- Αριστείδης Πίττας: Η EuroDry ενισχύει τον στόλο της με δύο σύγχρονα ultramax
- Θεοδωρικάκος, ενόψει Black Friday: Ελέγχονται πάνω από 100 μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων – Αφορούν πάνω από 10.000 κωδικούς»