ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) να μπλοκάρει συνεργασίες μεταξύ τεχνολογικών κολοσσών επικαλούμενο την απειλή του μονοπωλίου.
Η μάχη της τσάντας όμως, με τη συγχώνευση των δύο εταιρειών Tapestry και Capri (με brands όπως Versace και Michael Kors) επανέφερε στο προσκήνιο τον ακραίο ανταγωνισμό για τις πολυτελείς τσάντες, ενώ προκάλεσε ερωτήματα για την εμπλοκή της FTC.
Απειλείται η προσιτή πολυτέλεια;
Το deal ύψους 8,5 δισ. δολαρίων με τον «γάμο» δύο εταιρειών με ηχηρά brands όπως οι Coach, Kate Spade, Versace και Michael Kors, το οποίο είχε κάνει τον κόσμο της μόδας να αναθαρρήσει τον περασμένο Αύγουστο, καθώς οι μικροί παίκτες της πολυτέλειας δέχονται ισχυρές πιέσεις από το μειωμένο ενδιαφέρον για brands, μπλόκαρε από την FTC στο όνομα του αντιμονοπωλίου.
Αυτό προκάλεσε την οργή των δύο εταιρειών, οι οποίες αναφέρθηκαν στο παράδοξο του να συγκρίνεις τους κανόνες του εμπορίου με τον ιδιαίτερο κόσμο της μόδας.
Η υπεράσπιση των Tapestry και Capri κατηγορεί την FTC δεν έχει παρουσιάσει «κανένα στοιχείο ότι το κοινό αναγνωρίζει τις τσάντες της λεγόμενης «προσιτής πολυτέλειας» ως ξεχωριστή αγορά από τις τσάντες των οίκων πολυτελείας. Ένα επιχείρημα που χρησιμοποίησε η επιτροπή, η οποία εξέφρασε ανησυχίες για το «γάμο» δύο ισχυρών brands στον χώρο της αγοράς.
«Οι όροι «προσιτή» ή «προσιτή» πολυτέλεια «δεν χρησιμοποιούνται συνήθως στο μάρκετινγκ προϊόντων και δεν υπάρχουν στοιχεία ότι οι καταναλωτές κατανοούν τι σημαίνουν», ισχυρίστηκαν οι δύο εταιρείες.
Όταν η μόδα συγκρούεται με τους κανόνες της αγοράς
«Στην πραγματικότητα», τονίζουν ότι «ούτε ένας μάρτυρας στην υπόθεση αυτή, εκτός από τον οικονομικό εμπειρογνώμονα της FTC, δεν υποστήριξε ότι η συγχώνευση θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στον ανταγωνισμό».
Οι εταιρείες υπογράμμισαν ότι «κανείς δεν παραπονέθηκε, εκτός από ομοσπονδιακή επιτροπή και επισήμαναν την έλλειψη αντιρρήσεων από ανταγωνιστές, λιανοπωλητές ή καταναλωτές ως απόδειξη ότι η συγχώνευση δεν θεωρείται επιβλαβής από τους πραγματικά εμπλεκόμενους στην αγορά.
Η Tapestry και η Capri υποστηρίζουν ότι, εάν υπήρχαν εύλογες ανησυχίες για αντιανταγωνιστικές επιπτώσεις, οι μεγάλες εταιρείες και τα brands που ψηφίζονται για τις τσάντες τους θα είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους στη συμφωνία, δηλώνοντας ότι η απουσία τέτοιων αντιδράσεων ενισχύει περαιτέρω τη θέση τους ότι η συγχώνευση δεν θα βλάψει τον κλάδο ή θα μειώσει τις επιλογές των καταναλωτών.
Οι εταιρείες έχουν υποστηρίξει ότι οι μάρκες τους ανταγωνίζονται σε μια εύρωστη και πολύ μεγαλύτερη αγορά, στην οποία θα ήταν δύσκολο να αυξηθούν οι τιμές ακόμη και όταν υπάρχουν συγχωνεύσεις καθώς το χαρακτηριστικό αυτής της αγοράς είναι ότι οι ίδιοι οι πελάτες ασκούν τιμολογιακή πολιτική.
Αδύναμες οι αμερικανικές εταιρείες στα deals
Ποιο είναι το διακύβευμα μίας νίκης των δύο εταιρειών; Οι αμερικανικές εταιρείες λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας προσπαθούν εδώ και καιρό να ανταγωνιστούν τους Κering και LVMH.
Σε αντίθεση με τους βετεράνους στις επιθετικές εξαγορές Γάλλους επιχειρηματίες Φρανσουά Πινό και Μπερνάρ Αρνό, οι Αμερικανοί της πολυτέλειας δεν τα πάνε και τόσο καλά.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ένας μεγάλος κατάλογος σχεδιαστών με έδρα τη Νέα Υόρκη κατέληξε στα χέρια Ευρωπαίων ιδιοκτητών, συμπεριλαμβανομένων των Marc Jacobs, Thom Browne, Donna Karan και Off-White του Virgil Abloh.
Διαβάστε επίσης:
Novo Nordisk: Γιατί το Wegovy ρίχνει τις μετοχές της ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Aston Martin: Mειώνει τις προβλέψεις για τα ετήσια αποτελέσματα
Mark Zuckerberg: Κέρδισε το στοίχημα της Meta – Πάνω από τα 200 δισ. δολάρια η περιουσία του