ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ρευστότητα τουλάχιστον ίση με το ποσό το οποίο επένδυσε για την ανάπτυξη σε ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά νησιά παγκοσμίως εξασφαλίζει με την πώληση του Pearl Island στον Παναμά η Grivalia Hospitality.
Η εταιρεία έχει υπογράψει ήδη από τον Απρίλιο προσύμφωνο πώλησης του 65% του έργου στη Λατινική Αμερική με τις Sunflower Invest International Co και Don Bernando Hotel, που φέρεται να ανήκουν σε αμερικανικό ξενοδοχειακό όμιλο. Οι αγοραστές έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν στην εξαγορά του 35% των μετοχών μέχρι 31 Οκτωβρίου, ενώ σε περίπτωση που οι αγοραστές δεν προχωρήσουν στην αγορά του 35%, τότε θα καταρτιστεί από κοινού ένα σχέδιο περιστολής των δαπανών λειτουργίας των εταιρειών του Pearl Island Group. Θυμίζουμε πως το έργο ειχε πουληθεί το 2017 κατά 60% στη Grivalia και κατά 40% στην Eleta Group.
Σε ό,τι αφορά το τίμημα για το 65%, σύμφωνα με το προσύμφωνο εξαγοράς, αυτό θα φτάσει τα 36 εκατ. δολάρια αν καταβληθεί εφάπαξ ειδάλλως θα καταβληθεί εφάπαξ τίμημα ποσού 10 εκατ. δολαρίων, πλέον επιπρόσθετου τιμήματος 40 εκατ., πληρωτέου εντός 12 μηνών από την υπογραφή του συμφωνητικού πώλησης. Στις 21 Ιουνίου 2024, πάντως, ολοκληρώθηκε η λύση και η εκκαθάριση των εταιρειών Pearl Island Airport S.A, Pearl Island Utility S.A και Don Bernardo Residences S.A.με έδρα τον Παναμά, οι οποίες συνδέονται με τη Grivalia Hospitality.
Η Grivalia έχει επενδύσει στο έργο το ποσό των 36,5 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος ανάπτυξης του νησιού είχε εκτιμηθεί ότι θα φτάσει τα 67 εκατομμύρια, δεδομένου ότι θα επιτυγχάνονταν συμφωνίες με ενδιαφερόμενους επενδυτές και εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων για το Pearl Island. Τα στοιχεία αυτά ήταν εκτιμήσεις που είχε διατυπώσει η διοίκηση το 2017, όταν εξαγόρασε το 60% του Pearl Island από τη Dolphin Capital Investors έναντι 27 εκατομμυρίων ευρώ.
Το νησί περιλαμβάνει 14 ιδιωτικές παραλίες, ενώ το 70% της έκτασης θα διατηρηθεί ως πάρκο. Διαθέτει επίσης φυσικό λιμάνι που καταλαμβάνει περισσότερο από το ήμισυ του νησιού και μπορεί να αναπτυχθεί ως μία από τις μεγαλύτερες μαρίνες της Κεντρικής Αμερικής. Η ανάπτυξη περιλαμβάνει τουλάχιστον τρία πολυτελή ξενοδοχεία 6 αστέρων, μια μαρίνα, περισσότερες από 1.000 πολυτελείς κατοικίες, ενώ φιλοδοξία της Grivalia Hospitality ήταν το Pearl Island να γίνει ένα από τα πρώτα αποκλειστικά ολοκληρωμένα οικολογικά νησιωτικά θέρετρα στην περιοχή.
Ζημιές από το Pearl Island & τη Μύκονο – Επενδύσεις 450 εκατ.
Στο υπό ανάπτυξη θέρετρο και στην επίσης υπό ανάπτυξη επένδυση της Grivalia Hospitality στη Μύκονο αποδίδονται οι ζημιές του 2023, που προήλθαν κυρίως από την αποτίμηση αυτών των δύο έργων. Συγκεκριμένα, οι ζημιές αυξήθηκαν σε 57,4 εκατ. από 27,6 εκατ. ευρώ το 2022, παρόλο που ο τζίρος αυξήθηκε στα 44 εκατ. ευρώ, χάρη στην αύξηση των εσόδων του Amanzoe.
Η πώληση του Pearl Island ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της Grivalia Hospitality να επικεντρωθεί στην ελληνική αγορά, όπως την έχει εκφράσει ο επικεφαλής της εταιρείας ανάπτυξης τουριστικών ακινήτων, Γιώργος Χρυσικός. Με την έναρξη λειτουργίας του 91 Athens Riviera τον Ιούνιο, που εισήγαγε ένα νέο concept στην αθηναϊκή ριβιέρα συνδυάζοντας μία λέσχη μελών με την εμπειρία ενός glamping, ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος για τη Grivalia Hospitality, όπου μέσα σε πέντε χρόνια κατάφερε να δημιουργήσει ένα χαρτοφυλάκιο στην Ελλάδα, με αξία που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.
Το επενδυτικό πλάνο της επόμενης πενταετίας έχει ύψος 450 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του Six Senses στους Πεταλιούς και του έργου που είχε παγώσει το ΣτΕ στη Μύκονο, καθώς και για την επέκταση του Amanzoe στο Πόρτο Χέλι, με την κατασκευή και πώληση επιπλέον 10 με 15 κατοικιών με το brand Aman.
Διαβάστε επίσης
Prodea: «Λήξη συναγερμού» για το Porto Paros
Το άνοιγμα του Μινιόν το επόμενο στοίχημα της Dimand για το 2024
Γ. Παράσχης (ΣΕΤΕ): Αυξημένες οι αεροπορικές θέσεις το φθινόπωρο, παρά την πτώση του Ιουλίου