Ο Rovanperä με Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID επικράτησε του έτερου οδηγού στην Toyota GAZOO Racing, Elfyn Evans, με διαφορά 23.4 δευτερόλεπτα. Ήταν ο τελευταίος χωμάτινος αγώνας φέτος και πραγματοποιήθηκε στην περιοχή Bio Bío της Χιλής.
Ο Rovanperä ξεκίνησε προσεκτικά τον 11ο γύρο της σεζόν, αναγνωρίζονταν ότι το χαλίκι των Χιλιανών εδαφών δεν ταιριάζει στο στυλ οδήγησής του. Ωστόσο, καθώς εξελίσσονταν ο αγώνας βρήκε τον ρυθμό του.
Το κρίσιμο σημείο ήρθε το Σάββατο το απόγευμα όταν προσπέρασε τον Evans σε συνθήκες σχεδόν μηδενικής ορατότητας, οδηγώντας μέσα σε πυκνή ομίχλη στα υψίπεδα της περιοχής για να φτιάξει μια διαφορά 15.1 δευτερολέπτων ενόψει της τελικής ημέρας.
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε ακλόνητος σε εξίσου δύσκολες συνθήκες την τελευταία μέρα του αγώνα, ξεπερνώντας τον Evans σε τρεις από τις τέσσερις ειδικές της τελευταίας μέρας για να εξασφαλίσει τη 15η νίκη της καριέρας του στο WRC. Ο Ott Tänak της Hyundai Motorsport ανέβηκε στο τελευταίο σκαλί του βάθρου, με διαφορά 20.5 δευτερολέπτων από τον Evans στο i20 N Rally1 HYBRID του.
Παρά το βάθρο του Εσθονού, η Hyundai έχασε έδαφος στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με τη Toyota να μειώνει τη διαφορά σε μόλις 17 βαθμούς, χάρη στις εξαιρετικές εμφανίσεις των Rovanperä και Evans και την κρίσιμη βαθμολογία του Sébastien Ogier την Κυριακή. «Αισθάνομαι πραγματικά καλά», χαμογέλασε ο Rovanperä:
«Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα, για το αυτοκίνητο, όλα λειτουργούσαν τέλεια. Η νίκη στην πραγματικότητα ήρθε απρόσμενα, την Παρασκευή δεν ένιωθα τόσο καλά οδηγώντας και οι συνθήκες ήταν πραγματικά δύσκολες όλο το Σαββατοκύριακο, οπότε αισθάνεται πραγματικά ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα».
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, Thierry Neuville τερμάτισε στην 4η θέση, χωρίς δράμα, ένα αποτέλεσμα που τον φέρνει ακόμη πιο κοντά στον πρώτο του, τίτλο οδηγών καθώς προηγείται με διαφορά 29 βαθμούς και μόλις δύο αγώνες να απομένουν.
Ο Neuville μπορεί να αντέξει να χάσει βαθμούς τόσο από τον Evans όσο και από τον Ogier στο επόμενο μήνα στο Central European Rally και να σηκώσει τον τίτλο εκεί, υπό την προϋπόθεση ότι θα τερματίσει μπροστά από τον Tänak που επίσης οδηγεί για την Hyundai. O Ogier πήρε βαθμούς την Κυριακή, αλλά οι ελπίδες του για έναν ένατο τίτλο WRC είναι πλέον ελάχιστες.
Ο Γάλλος, που είχε την ταχύτητα να διεκδικήσει τη νίκη, εγκατέλειψε το Σάββατο, με ζημιά στην ανάρτηση μετά την πρόσκρουση σε έναν βράχο.
Ο Adrien Fourmaux ήταν ο κορυφαίος οδηγός της M-Sport Ford στην πέμπτη θέση, με διαφορά 1 λεπτού και 1.6 δευτερολέπτων από τον Neuville. Το αποτέλεσμα του Γάλλου θα μπορούσε να ήταν ακόμη καλύτερο εάν δεν είχε ποινή ενός λεπτού που του επιβλήθηκε για ένα καθυστερημένο τσεκ-ιν την Παρασκευή.
Το ανερχόμενο αστέρι της Toyota, Sami Pajari, εντυπωσίασε κατακτώντας την έκτη θέση στο δεύτερο ράλλυ που συμμετείχε με Rally1, ενώ ο συμπαίκτης του Fourmaux, Grégoire Munster, ακολούθησε κατά πόδας στην έβδομη θέση. Ο Esapekka Lappi ήταν σε καλό δρόμο να τερματίσει όγδοος, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στην προτελευταία ειδική μετά από τετακέ που προκάλεσε ζημιά στο ψυγείο της Hyundai του. Η αποχώρηση σηματοδότησε επίσης το τέλος της διακεκριμένης καριέρας του συνοδηγού του, Janne Ferm στο WRC μετά από 90 εκκινήσεις, δύο νίκες και 15 βάθρα.
Με τον Lappi έξω, οι οδηγοί της Citroën C3 Rally2, Yohan Rossel και Nikolay Gryazin, ανέβηκαν στην όγδοη και ένατη θέση γενικής κατάταξης, κλειδώνοντας τις δύο κορυφαίες θέσεις στο WRC2. Τα αποτελέσματά τους εξασφάλισαν επίσης τον τίτλο WRC2 στους κατασκευαστές για την DG Sport Competition. Ο Gus Greensmith, ένας άλλος πρωτοπόρος στο WRC2, ολοκλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ευρώπη για το Central European Rally από τις 17 έως τις 20 Οκτωβρίου, προτελευταίο γύρο της σεζόν. Με έδρα την πόλη του νότιου-ανατολικού Bad Grießbach, ο αγώνας θα διεξαχθεί σε ασφάλτινο τεραίν σε Γερμανία, Αυστρία και Τσεχία.
Τελική κατάταξη:
1. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris 2h 58m 59.8s
2. E Evans /S Martin GBR Toyota GR Yaris +23.4s
3. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N +43.9s
4. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +1m 1.1s
5. A Fourmaux / A Coria FRA Ford Puma +2m 2.7s
6. S Pajari / E Mälkönen FIN Toyota GR Yaris +2m 39.7s
Βαθμολογία οδηγών (11ος από τους 13 γύρους)
1. T Neuville 207β.
2. O Tänak 178 β.
3. S Ogier 166 β.
Βαθμολογία κατασκευαστών (11ος από τους 13 γύρους)
1. Hyundai 445
2. Toyota 410
3. Ford 226
Διαβάστε επίσης:
ΔΥΠΑ: Σήμερα λήγει η προθεσμία για το νέο πρόγραμμα πράσινων δεξιοτήτων 75.000 εργαζομένων
Ευρυτανία: Τραγωδία στην Αρέντα – ΙΧ εξετράπη της πορείας του κι έπεσε σε γκρεμό, νεκρός ο οδηγός
Οδηγός ταξί ξυλοκόπησε 33χρονη διεμφυλική γυναίκα και έναν φίλο της στο κέντρο της Αθήνας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα