Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Τζέιμς Άλισον δήλωσε ότι η επιλογή να εκκινήσει με μαλακά ελαστικά ήταν λάθος.

Αφού κατέκτησε την τρίτη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές μπροστά από το Ράσελ, ο Χάμιλτον έκανε ό,τι μπορούσε για να παραμείνει κοντά σε McLaren και Red Bull στους πρώτους γύρους του αγώνα. Μάλιστα για να το πετύχει έβαλε τη μαλακή γόμα στην εκκίνηση χωρίς όμως κάποιο προφανές κέρδος. Επιπλέον αυτό τον υποχρέωσε να κάνει πολύ πιο νωρίς στάση στα πιτ από τους αντιπάλους του για να βάλει φρέσκα ελαστικά. Ήταν μια στρατηγική που ο Χάμιλτον αμφισβήτησε ανοιχτά μέσω του ασυρμάτου κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αρχικά φοβόταν ότι δεν θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το τέλος χρησιμοποιώντας σε 45 γύρους το ίδιο σετ σκληρών ελαστικών.

1

Τελικά περιορίστηκε στην έκτη θέση, αφού όχι μόνο κατόπιν εντολής έδωσε μια θέση στο Ράσελ, αλλά έχασε άλλη μια από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και τον Σάρλ Λεκλέρκ της Ferrari, οι οποίοι κέρδισαν έδαφος στους τελευταίους γύρους χρησιμοποιώντας πιο φρέσκα λάστιχα. Μιλώντας στο debrief της Mercedes μετά τη Σιγκαπούρη, ο Άλισον παραδέχτηκε γρήγορα ότι η στρατηγική μαλακής/σκληρής γόμας του Χάμιλτον, αντί της πιο συμβατικής μέσης/σκληρής προσέγγισης, έκανε τη ζωή δύσκολη για τον οδηγό τους. Σε αντίθεση με τη στρατηγική του Ράσελ.

Μιλώντας σχετικά ο Άλισον είπε: «Δεν θα έπρεπε να ξεκινήσουμε με τα μαλακά – αυτό ήταν λάθος. Αν μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω το χρόνο, θα κάναμε αυτό που έκαναν οι γύρω μας και θα επιλέγαμε τα μεσαία. Ο λόγος ήταν ότι το μαλακό ελαστικό θα μπορούσε να βοηθήσει το Λιούις να κερδίσει θέσεις στους πρώτους γύρους.  Φανταζόμασταν ότι θα πάρουμε το πάνω χέρι, κερδίζοντας μια ή δύο θέσεις.

Αν κοιτάξετε πίσω τα χρόνια στη Σιγκαπούρη, ο ρυθμός αυξάνει σταδιακά, αφήνοντας ένα μαλακό ελαστικό ζωντανό για αρκετούς γύρους. Ο ρυθμός άρχισε να αυξάνεται από περίπου τον 5ο γύρο και αυτό οδήγησε το Λιούις σε φθορά των ελαστικών.  Μόλις ξεκινήσαμε τη στρατηγική μαλακή/σκληρή, εξετάζαμε το ενδεχόμενο να κάνουμε δύο στάσεις για το Λιούις σε διάφορα σημεία του αγώνα. Αλλά αν και αυτό θα του έδινε φρέσκα λάστιχα και θα ήταν γρήγορος με αυτά. όλοι οι υπολογισμοί μας έδειξαν ότι δεν θα κέρδιζε πραγματικά σε χρόνο. Αν είχαμε  αυτοκίνητο ασφαλείας, η στρατηγική θα ήταν αποδοτική αλλά σε έναν κανονικό αγώνα χωρίς διακοπή, που για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό είχαμε στη Σιγκαπούρη, αποδείχτηκε λάθος».

Διαβάστε επίσης

Mini: In – Car Gaming