• Business

    Η&Μ: Δεν θα πετύχει τον στόχο για τα ετήσια κέρδη – Πτώση της μετοχής

    • Bloomberg
    Daniel Erver, o νέος CEO της H&M

    Daniel Erver, o νέος CEO της H&M


    Απώλειες καταγράφει η μετοχή της Hennes & Mauritz (Η&Μ), καθώς η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων δήλωσε ότι είναι απίθανο να πετύχει τον βασικό στόχο κερδών φέτος.

    Ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Erver δήλωσε ότι η ανάκαμψη των πωλήσεων μετά τον κρύο καιρό του Ιουνίου δεν είναι αρκετή για να τη βοηθήσει να επιτύχει τον στόχο για λειτουργικό περιθώριο κέρδους 10%. Επισήμανε επίσης το συνεχιζόμενο υψηλό κόστος ζωής για τους καταναλωτές.

    Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίτο τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε 3,51 δισ. κορώνες (350 εκατ. δολάρια), κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, παρόλο που η H&M δήλωσε ότι διατήρησε υπό έλεγχο το κόστος κατά τη διάρκεια της περιόδου.

    Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε έως 8,6% στην έναρξη των συναλλαγών στην Στοκχόλμη.

    Τα αποτελέσματα έρχονται εν μέσω αλλαγής στρατηγικής της αλυσίδας λιανικής με έδρα τη Στοκχόλμη, υπό τον νέο CEO Daniel Erver, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία μετά την αιφνίδια παραίτηση της προκατόχου του Helena Helmersson τον Ιανουάριο.

    Το σχέδιο του Erver είναι να βελτιώσει τα προϊόντα ένδυσης που πουλάει η εταιρεία, την αισθητική και την ατμόσφαιρα των καταστημάτων, αλλά και τις ενέργειες του μάρκετινγκ της H&M, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει αγοραστές που αναζητούν value for money προϊόντα.

    Η H&M δεν θα δίνει πλέον προτεραιότητα σε «πράγματα που δεν ενισχύουν τις μάρκες μας ή δεν συμβάλλουν στις πωλήσεις και την κερδοφορία μας», ανέφερε ο Erver σε δήλωσή του.

    Ο βετεράνος της H&M, ο οποίος ξεκίνησε στην εταιρεία ως εκπαιδευόμενος το 2005, πρέπει να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της έναντι του βασικού αντιπάλου της Inditex SA, οι μετοχές της οποίας αυξήθηκαν νωρίτερα αυτό το μήνα, αφού ανακοίνωσε ότι το τρίτο τρίμηνο ξεκίνησε δυναμικά.

    Η H&M αντιμετωπίζει επίσης αυξανόμενο ανταγωνισμό από την κινεζική νεοσύστατη Shein και έχει προσλάβει διασημότητες, δημοφιλείς στη γενιά Z, όπως η Charli XCX και η Lila Moss, για την παρουσίαση της συλλογής φθινόπωρο-χειμώνας 2024, σε μια προσπάθεια να στοχεύσει σε μια δημογραφική ομάδα που δυσκολεύεται να κερδίσει.

    Οι νεότεροι καταναλωτές δεν είναι οι μόνοι που πρέπει να προσελκύσει η H&M. Τον Αύγουστο, οι αναλυτές της Citigroup συμβούλευσαν τους πελάτες να πουλήσουν μετοχές της σουηδικής εταιρείας και να αγοράσουν μετοχές της Inditex, ιδιοκτήτριας της Zara.

    Οι καθαρές πωλήσεις στο τρίμηνο ήταν ελαφρώς μειωμένες στα 59,01 δισεκατομμύρια κορώνες και επίσης ελαφρώς χαμηλότερες από τις προσδοκίες των αναλυτών.

    Όμως οι πωλήσεις τον Σεπτέμβριο αναμένεται να αυξηθούν κατά 11% σε τοπικά νομίσματα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, δήλωσε η H&M.

    Η προηγούμενη άνοδος των μετοχών της H&M ενόψει των σημερινών αποτελεσμάτων αντανακλούσε την αισιοδοξία για ισχυρές πωλήσεις, καθώς οι ευρωπαϊκές θερμοκρασίες έγιναν σαφώς ψυχρές για τη φθινοπωρινή-χειμερινή σεζόν, σύμφωνα με τον James Grzinic, αναλυτή λιανικού εμπορίου της Jefferies.

    Ωστόσο, πρόσθεσε: «Αυτό που είναι μάλλον πιο κρίσιμο σήμερα είναι η μείωση στα κέρδη τρίτου τριμήνου προ φόρων και τόκων».

    Διαβάστε επίσης:

    Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 14,3% τα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο

    Κτήμα Λαζαρίδη: Βελτιωμένη επίδοση στο α’ εξάμηνο 2024

    NBG Securities για Τιτάν: Τα καλύτερα για τη μετοχή είναι ακόμα μπροστά μας



    ΣΧΟΛΙΑ