ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η επίδραση του Matteo Tamburini στην Tod’s, η φιλοσοφία της «ήσυχης πολυτέλειας» και οι μελλοντικές προοπτικές της στον κόσμο της μόδας.
Ο Matteo Tamburini είναι μια εξέχουσα προσωπικότητα στον κόσμο της μόδας, με μια εντυπωσιακή πορεία που τον έχει φέρει στην κορυφή της ιταλικής πολυτέλειας. Ως δημιουργικός διευθυντής της Tod’s, ενός ιταλικού brand που έχει συνδέσει το όνομά του με την άνεση και την κομψότητα, ο Tamburini έχει αναλάβει τη δύσκολη αποστολή να αλλάζει ριζικά το προφίλ της και να τη φέρει ξανά στο προσκήνιο της παγκόσμιας μόδας.
Δείτε το video στο TikTok του mononews:
@mononews.gr @Madalena-Maria Diamanti ® #tods #todsloafers #loafers #fashion #businesspffashion #matteotamburini #tamburini #news #greece #fy #fyp ♬ πρωτότυπος ήχος – mononews.gr
Ποια είναι η νέα «φωνή» της Tod’s, ο Matteo Tamburini
Γεννημένος στο Pesaro της κεντρικής Ιταλίας, ο Tamburini έχει χτίσει ένα ισχυρό βιογραφικό στον κόσμο της μόδας. Έχει εργαστεί για αρκετούς διάσημους οίκους, όπως οι Rochas, Schiaparelli και Emilio Pucci, αναδεικνύοντας την ικανότητά του να συνδυάζει την παράδοση με τη σύγχρονη αισθητική. Το 2017, ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής σχεδιαστή στην Bottega Veneta, όπου κέρδισε ευρεία αναγνώριση για την ικανότητά του να δημιουργεί μοναδικά κομμάτια που συνδυάζουν την απλότητα με την υψηλή τέχνη.
Η πρόσληψή του στην Tod’s, το 2023, ήρθε σε μια κρίσιμη στιγμή για την εταιρεία. Αφού ο προκάτοχός του, Walter Chiapponi, αποχώρησε για τον οίκο Blumarine, ο Tamburini βρέθηκε να έχει μόλις τρεις μήνες για να προετοιμάσει τη νέα του συλλογή. Αυτή η πρόκληση τον ανάγκασε να υιοθετήσει μια «καμικάζι» προσέγγιση, για να παραδώσει ένα αποτέλεσμα που θα εξέπληττε και θα ενθουσίαζε τους οπαδούς του brand.
Η ιστορία της Tod’s
Η Tod’s ιδρύθηκε το 1900 από τον Filippo Della Valle, αρχικά ως εργαστήριο υποδημάτων. Η εταιρεία, με έμφαση στην ποιότητα και τη δεξιοτεχνία, γρήγορα κέρδισε φήμη και έγινε γνωστή για τα προϊόντα της. Η πραγματική ανάπτυξή της συνέβη τη δεκαετία του 1970, όταν ανέλαβε τη διεύθυνση της εταιρείας ο εγγονός του ιδρυτή, Diego Della Valle. Υπό την ηγεσία του Diego, η Tod’s επεκτάθηκε διεθνώς, κερδίζοντας μια αφοσιωμένη πελατεία που περιλάμβανε πολλές διάσημες προσωπικότητες, αλλά και μέλη βασιλικών οικογενειών.
Το χαρακτηριστικό προϊόν της Tod’s, το Gommino, ένα δερμάτινο παπούτσι οδήγησης με λαστιχένια κουμπιά στη σόλα, έγινε εμβληματικό, συμβολίζοντας την άνεση και την κομψότητα. Το brand έγινε διάσημο για την προσοχή στη λεπτομέρεια και τη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας, κερδίζοντας σταδιακά την αναγνώριση στον τομέα της πολυτέλειας.
Ωστόσο, η Tod’s βρέθηκε αντιμέτωπη με προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, καθώς η δημοτικότητά της άρχισε να μειώνεται, με αποτέλεσμα να πέσουν οι πωλήσεις. Παρά τη βελτίωση των πωλήσεων το 2023, χρειαζόταν μια νέα κατεύθυνση για να επανακαθορίσει τη θέση της στην αγορά.
Η φιλοσοφία της «ήσυχης πολυτέλειας»
Η Tod’s είναι ένα brand που ασπάζεται τη φιλοσοφία της «ήσυχης πολυτέλειας», προσφέροντας προϊόντα που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και ιδιαίτερη σχεδίαση. Κάθε δημιουργία της προκύπτει από την αφοσίωση στην τεχνική και την παράδοση, με υλικά που είναι προσεκτικά επιλεγμένα για την αντοχή και την αισθητική τους. Η Tod’s είναι γνωστή για τα εμβληματικά loafers και τις κομψές τσάντες της, που αποπνέουν μια αίσθηση κομψότητας χωρίς να είναι υπερβολικά εντυπωσιακά.
Η φιλοσοφία της Tod’s εστιάζει στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα, με στόχο τη διαχρονικότητα των προϊόντων της. Σε έναν κόσμο γεμάτο γρήγορες τάσεις, προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση, προάγοντας την αυθεντικότητα και την προσωπική έκφραση. Κάθε κομμάτι αντικατοπτρίζει την προσοχή στη λεπτομέρεια και τη δέσμευση στην αριστεία.
Αυτή η ήσυχη πολυτέλεια της Tod’s δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία για τους πελάτες, που απολαμβάνουν προϊόντα που δεν «φωνάζουν» την αξία τους, αλλά την αποκαλύπτουν με τον πιο διακριτικό τρόπο. Έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα διαχρονικό στυλ, συνδυάζοντας παράδοση και σύγχρονη αισθητική, που την καθιστά αναγνωρίσιμη σε όλο τον κόσμο. Αυτή η στρατηγική δεν προσελκύει μόνο πιστούς πελάτες, αλλά δημιουργεί και μια ισχυρή σύνδεση με την έννοια της κομψότητας που διαρκεί στον χρόνο.
Η φιλοσοφία του Tamburini
Ο Tamburini έχει ένα σαφές όραμα για την επανάσταση που θέλει να φέρει στην Tod’s. Εστιάζει στη φιλοσοφία της «ήσυχης πολυτέλειας», μια προσέγγιση που, όπως ήδη προαναφέρθηκε, προωθεί την κομψότητα και την ποιότητα, χωρίς υπερβολές. Για τον Tamburini, η ευκολία και η άνεση είναι κεντρικές αξίες που πρέπει να χαρακτηρίζουν τα προϊόντα της Tod’s.
Αυτό που τον ενθουσιάζει είναι η δημιουργία κομματιών που λειτουργούν σαν «ένοχη απόλαυση». Ο σχεδιαστής θέλει οι πελάτες να νιώθουν ότι κάνουν μια ιδιαίτερη επιλογή όταν επιλέγουν προϊόντα Tod’s, αναδεικνύοντας την απαλότητα και την ποιότητα των υλικών.
Αντί να επικεντρώνεται σε λογότυπα και υπερβολές, εστιάζει στη λεπτομέρεια και στην τεχνογνωσία, προκειμένου να διατηρήσει την παρακαταθήκη του brand, ενώ ταυτόχρονα προχωρά σε καινοτομίες. «Όταν αγγίζει κανείς τα προϊόντα μας, πρέπει να νιώθει μια αίσθηση πολυτέλειας που δεν είναι κραυγαλέα, αλλά ουσιαστική», τονίζει.
Το μέλλον της Tod’s
Με την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Tamburini αναγκάστηκε να προετοιμάσει τη νέα του συλλογή μέσα σε ελάχιστο χρόνο, κάτι που σήμαινε ότι έπρεπε να είναι γρήγορος και αποτελεσματικός. Η πρώτη του συλλογή για το φθινόπωρο/χειμώνα 2024 παρουσίασε ρούχα και αξεσουάρ με ανανεωμένη προσέγγιση που συνδύαζε την παράδοση με σύγχρονες λεπτομέρειες.
Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε σε έναν εντυπωσιακό χώρο, το ιστορικό αμαξοστάσιο της Darsena, όπου η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη ενθουσιασμό, καθώς πολλοί φίλοι της εταιρείας μαζεύτηκαν για να παρακολουθήσουν την παρουσίαση.
Η συνεργασία της Tod’s με την L Catterton, μια επενδυτική εταιρεία που συνδέεται με τον κολοσσό LVMH, προσφέρει πρόσθετους πόρους και στήριξη, χωρίς να περιορίζει την καλλιτεχνική ελευθερία του Tamburini. «Η ελευθερία να πειραματίζομαι είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία της νέας κατεύθυνσης της Tod’s», λέει. «Είναι θετικό να έχουμε τη στήριξη ενός μεγάλου ομίλου, αλλά ταυτόχρονα να διατηρούμε την ανεξαρτησία μας», προσθέτει.
Για τη νέα συλλογή άνοιξη/καλοκαίρι 2025, ο Tamburini έχει υποσχεθεί να εστιάσει σε νέες τεχνικές κατασκευής και σε υλικά που αφήνουν ιδιαίτερη αίσθηση στην αφή, όπως το δέρμα και το σουέντ. Επικεντρώνεται στη διατήρηση της κληρονομιάς και της κομψότητας της Tod’s, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει καινοτομίες και νέες ιδέες.
«Σκοπός μου είναι να δείξω ότι η κομψότητα δεν χρειάζεται να είναι θορυβώδης. Αντίθετα, μπορεί να είναι μια υπογραμμισμένη, αλλά ήσυχη δήλωση», τονίζει ο Tamburini. Αυτή η προσέγγιση αναμένεται να επηρεάσει θετικά τη θέση της Tod’s στην αγορά, προσελκύοντας πελάτες που εκτιμούν την απλότητα και την κομψότητα χωρίς υπερβολές.
Η δημιουργική κατεύθυνση του Matteo Tamburini
Ο Matteo Tamburini φέρνει νέο αέρα στην Tod’s. Με τις ρίζες, όμως, της εταιρείας να είναι βαθιά συνδεδεμένες με την ιταλική κληρονομιά και την παράδοση, η πρόκληση για τον ίδιο είναι να κρατήσει αυτές τις αξίες ζωντανές και ταυτόχρονα να αναδείξει μια νέα, σύγχρονη οπτική. Η επιτυχία της Tod’s εξαρτάται από το κατά πόσον θα καταφέρει να συνδυάζει παράδοση και καινοτομία, προκειμένου να δημιουργήσει κομμάτια που να είναι όχι μόνο λειτουργικά, αλλά και κομψά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι πέντε αρετές μαζί. Η επανένωση ενός αριστουργήματος
Τάκης Αράπογλου (Τράπεζα Κύπρου): Οι λόγοι που μπήκαμε στο Χρηματιστήριο
Λίνα Σουλούκου: Από «σιδηρά» κυρία του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, σε καθεστώς προστασίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών: Τιμήθηκε ο καθηγητής Κωνσταντίνος Χλωμούδης
- Τσουκαλάς: Η κοινή γνώμη μας θεωρεί εδώ και καιρό αξιωματική αντιπολίτευση – Στόχος η πολιτική αλλαγή
- React Day 2024: Πάνω από 1.700 εργαζόμενοι της Κωτσόβολος ενώνουν δυνάμεις, αντιδρώντας για έναν Καλύτερο Κόσμο
- ΕΛΓΑ: Πληρώνονται οι ενστάσεις των τεσσάρων τελευταίων ετών