Πριν από λίγες εβδομάδες και για την ακρίβεια στις 4 Σεπτεμβρίου, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, συναντάται με την ηγεσία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και για την ακρίβεια με τον επικεφαλής του ομίλου, Γιώργο Περιστέρη, και την ομάδα του.

Η συζήτηση μεταξύ των δυο πλευρών είναι ιδιαίτερα σοβαρή και ο κ. Σταϊκούρας θέτει τα γεγονότα όπως ακριβώς πρέπει:

1

«H Αττική Οδός στις 6 Οκτωβρίου πρέπει να περάσει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο πρωθυπουργός και εγώ προσωπικά θέλουμε η παραχώρηση να ξεκινήσει από αυτή την ημερομηνία.

Πρακτικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρέπει να αναλάβει τη διαχείριση της Αττικής Οδού και φυσικά να πληρώσει τα 3,3 δισ. ευρώ (το τίμημα για τα επόμενα 25 χρόνια της παραχώρησης) στο ελληνικό δημόσιο».

Η πίεση από την πλευρά του Υπουργού Υποδομών είναι δεδομένη.

Όπως άπαντες αντιλαμβάνεστε, από εκείνη την ημέρα, και μετά ξεκινάει ένας αγώνας δρόμου από την πλευρά του υπουργείο Υποδομών και της εισηγμένης.

Η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Χρήστου Σταϊκούρα, φέρεται να ανατρέπει τα πάντα.

Και τούτο διότι, μπορεί στις 12 Σεπτεμβρίου, ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να υπέγραψαν την σύμβαση παραχώρησης για τα επόμενα 25 χρόνια, όμως ο μετέπειτα σχεδιασμός ήταν διαφορετικός.

Για την ακρίβεια ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ, προέβλεπε η λειτουργία της Αττικής οδού (θυγατρικές κ.λπ.) να παραμείνει στο υπάρχον σχήμα ΕΛΛΑΚΤΩΡ –ΑΒΑΞ έως τον Φεβρουάριο του 2025 και στην συνέχεια να περάσει ουσιαστικά (λειτουργία κ.λπ.) στον έλεγχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Για να καταλάβετε αγαπητοί αναγνώστες, η  μεταβίβαση της παραχώρησης της Αττικής Οδού σε άλλη εταιρεία είναι ένα θηριώδες έργο.

Υπάρχουν τεράστια logistics και λεπτομέρειες που απαιτούν μήνες να διευθετηθούν.

Για παράδειγμα, μεταξύ άλλων, η σύμβαση του δημοσίου και του προηγουμένου παραχωρησιουχου που είναι το σχήμα ΕΛΛΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ, προβλέπει ότι θα πρέπει να αποζημιωθούν όλοι οι υπάλληλοι της Αττικής Οδού από το υπάρχον σχήμα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση τα εργασιακά δικαιώματα που έχουν «περνάνε» στην επόμενη εταιρία που είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Επί της ουσίας ο υπουργός Υποδομών πιέζει την ΓΕΚ να αναλάβει από τις αρχές του επομένου μηνός την διαχείριση της Αττικής Οδού.

Τι είχε συζητηθεί 

Για να επιλυθούν οι διάφορες εκκρεμότητες που υπάρχουν μεταξύ δημοσίου και ΕΛΛΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ, υπήρχε μια συζήτηση να παραταθεί η σύμβαση παραχώρησης για τη λειτουργία της Αττικής Οδού, ή αλλιώς να συναφθεί συμπληρωματική σύμβαση, με τους σημερινούς παραχωρησιούχους της Αττικής Οδού, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάληψης του αυτοκινητοδρόμου από τη ΓΕΚ Τέρνα.

Προς επίρρωσιν τούτου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζήτησε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδότηση για το εάν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης με τη σημερινή παραχωρησιούχο εταιρεία.

Κάτι τέτοιο όμως, τουλάχιστον όπως αναφέρουν πηγές που συνομιλούν με το mononews.gr, δεν υπάρχει πλέον στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Οι τράπεζες 

Τώρα όσο αφορά στον δανεισμό οι 6 τράπεζες Εθνική, Πειραιώς, Eurobank και Alpha, Optima και Attica, έχουν εγκρίνει κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 2,7 δισ. ευρώ για την Αττική Οδό.

Το κοινοπρακτικό δάνειο, θα έχει 20ετή διάρκεια, και συμμετέχουν θα ισόποσα οι τέσσερις τράπεζες -Εθνική, Πειραιώς, EUROBANK και Alpha- με 650 εκατ. ευρώ.

Ήδη έχουν ενταχθεί Optima και Attica με περίπου 50 εκατ. ευρώ εκάστη.

Σε ό,τι αφορά το ύψος του επιτοκίου, το περιθώριο (spread) έχει συμπιεστεί ελαφρώς κάτω από τις 200 μονάδες βάσης.

 

Διαβάστε επίσης:

Ανατροπή σκηνικού στη συνδρομητική τηλεόραση

Πόλεμος στον Σκάι: Ο Αλαφούζος, η Κουτσαυτάκη, ο Ζούλας, ο Παπαδρόσος και ο αγώνας επικράτηση

ΔΕΗ: Ερχονται 50 νέα καταστήματα ΔΕΗ myStore – Πού θα γίνουν