Ζήτημα εβδομάδων είναι πλέον σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε συνέδριο, να περάσει από τη Βουλή το νομοσχέδιο για την αλλαγή των Πρότυπων Προτάσεων. Πρόκειται για ένα εργαλείο που έχει θεσμοθετηθεί από το 2022 και δίνει τη δυνατότητα στον ιδιωτικό τομέα να προτείνει έτοιμα προς δημοπράτηση έργα αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ.

Ο Νίκος Ταχιάος τόνισε ότι οι πρότυπες προτάσεις αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο, αλλά πρόσθεσε όπως και στο παρελθόν ότι το θεσμικό πλαίσιο και κυρίως η αξιολόγησή τους από το Δημόσιο χρειάζεται να επανεξεταστεί.

1

Τόνισε, δε, ότι πρόκειται για ένα εργαλείο που ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην Αφρική και «εισήχθη» στην Ιταλία και εν συνεχεία στην Ελλάδα, γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι δεν έχει δοκιμαστεί για τη συμβατότητά του όσον αφορά το κοινοτικό δίκαιο.

Δήλωσε, επίσης, ότι οι προτάσεις αυτές πρέπει να εξετάζονται ενδελεχώς καθώς μπορεί να προσκρούσουν στην DG REGIO της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με αποτέλεσμα να τίθενται εμπόδια για έργα που έχουν προκύψει από τις Πρότυπες Προτάσεις.

Ανέφερε, επιπλέον, ότι κάθε πρόταση πρέπει να αξιολογείται ορθά καθώς δεν αποκλείεται τα έργα που προτείνει ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να δημιουργούν ζητήματα ανταγωνισμού καθώς δεν αποκλείεται να δημιουργηθούν δεσπόζουσες θέσεις.

Για αυτό το λόγο σύμφωνα με τον υφυπουργό έχει σχεδιαστεί μαζί με το γενικό γραμματέα υποδομών, Κωνσταντίνο Μαγουλά, ένα ρεαλιστικό νομοσχέδιο το οποίο θα έχει αλλαγές.

Τι απαντά ο ιδιωτικός τομέας – Ποιες προτάσεις έχουν κατατεθεί

Από την άλλη πλευρά ο Γιώργος Συριανός που είναι πρόεδρος του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ), δηλαδή του σωματείου των κορυφαίων Ελλήνων Κατασκευαστών, αλλά και επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του Ομίλου Ελλάκτωρ, υπεραμύνθηκε των Προτύπων Προτάσεων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Συριανός θεωρείται από πολλούς στον κλάδο των κατασκευών ως οραματιστής και πατέρας των Πρότυπων Προτάσεων. Ωστόσο, υπάρχει και ένας άλλος λόγο για τον οποίο τις υπερασπίστηκε και αυτός δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι έχουν κατατεθεί από το 2023 δύο προτάσεις οι οποίες θα δώσουν μία σημαντικό κυκλοφοριακή ανάσα.

Ενδεικτικό είναι ότι κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο ίδιο πάνελ με το Νίκο Ταχιάο δήλωσε: «Η Αττική πάσχει, καταστροφική πορεία, πρέπει να δούμε τις λύσεις και τις υπερβάσεις. Υπάρχει ο νόμος (σ.σ. Πρότυπες προτάσεις) που ψηφίστηκε το Φεβρουάριο του 2022 και υπάρχει πρόταση που έχει κατατεθεί και έχει δικλείδες ενώ δε χρειάζεται να καταβάλει χρήματα το ελληνικό δημόσιο».

Όσον αφορά την πρώτη πρότυπη πρόταση αυτή αφορά στις τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα, το Λαύριο και τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ονομάζεται ΑΘΗΝΑ Ι και έχει κατατεθεί από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ με το κόστος της να εκτιμάται στο 1 δισ.€.

Εκτός, όμως, από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που θα δώσουν σημαντικές λύσεις στο κυκλοφοριακό η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ετοιμάσει μία άλλη πρόταση όπως έχει αναφέρει αρκετές φορές κατά τη διάρκεια τοποθετήσεών του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρος Σουρέτης. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Οινόφυτα.

Το έργο αυτό αναμένεται να αποσυμφορήσει την κορεσμένη Λεωφόρο Κηφισού καθώς θα ξεκινά από την Ελευσίνα σε κόμβο με την Αττική Οδό και θα καταλήγει στην περιοχή των Οινοφύτων με αποτέλεσμα να διοχετεύεται σε αυτόν η κίνηση των βαρέων οχημάτων και εμπορικών δρομολογίων, ενώ θα εξυπηρετείται πιο άμεσα και η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό θα συμβεί καθώς τα φορτηγά θα κατευθύνονται μέσω Σχιστού και Θριασίου Πεδίου στον νέο άξονα και αντίστροφα όταν έρχονται προς το λιμάνι με αποτέλεσμα να μη γίνεται χρήση των οδικών αξόνων από τον Πειραιά προς τον Κηφισό αλλά και η Λεωφόρος Αθηνών.

Επιπλέον, θα λειτουργεί αποσυμφορητικά για τον Κηφισό και για τα φορτηγά και οχήματα που έρχονται από την Πελοπόννησο και τελικό προορισμό τα βορειότερα άκρα της Αττικής, ενώ θα εξυπηρετούνται άμεσα οι βιομηχανικές περιοχές Οινοφύτων και Ασπροπύργου, και γενικά του Θριασίου και τα λιμάνια Ελευσίνας και Πειραιά.

Διαβάστε επίσης:

Viohalco: Στα 3,3 δισ. ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών – 112 εκατ. ευρώ τα κέρδη προ φόρων το α’ εξάμηνο
Κατασκευαστές: Ποια σωματεία και γιατί απειλούν τον Σταϊκούρα με προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Έρχονται νέα, αυξημένα ασφάλιστρα για αυτοκίνητα και ακίνητα