ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Σε νέα παράταση της προσφοράς εξαγοράς των μετοχών της εταιρείας Performance Shipping προχώρησε ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, καθώς η ανταπόκριση των μετόχων συνεχίζεται, με αργό αλλά σταθερό ρυθμό.
Η Sphinx Investment Corp, η εταιρεία μέσω της οποίας ο ισχυρός πλοιοκτήτης κατέχει ποσοστό 8,3% στην Performance (1.033.859 μετοχές), με ανακοίνωση της παρατείνει την ημερομηνία λήξης της προσφοράς έως τις 18 Φεβρουαρίου 2025, από τις 17 Σεπτεμβρίου 2024 που ήταν προηγουμένως.
Ο Γιώργος Οικονόμου αυξάνει αθόρυβα το ποσοστό του στην εισηγμένη ναυτιλιακή, την ώρα που συνεχίζει την δικαστική διαμάχη με την διοίκηση της.
Μια βάση τα νέα στοιχεία που κατέθεσε η εταιρεία του, στις 16 Σεπτεμβρίου 2024, την τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης πριν από την ανακοίνωση της παράτασης της προσφοράς, οι μέτοχοι είχαν προσφέρει 1.719.753 μετοχές, προς 3 δολάρια έκαστη, από 968.000 μετοχές τον Ιούνιο.
Ο αριθμός τους είναι κατά πολύ μεγαλύτερος από τις μετοχές της Performance Shipping που κατέχει ήδη ο εφοπλιστής.
Υπενθυμίζεται ότι ο Γιώργος Οικονόμου κατέθεσε δημόσια πρόταση εξαγοράς των μετοχών της ναυτιλιακής τον Οκτώβριο του 2023, προσφέροντας 3 δολάρια ανά μετοχή.
Πρόκειται για premium 57,89% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος του τίτλου της Performance Shipping στην αγορά του Nasdaq στις 17 Σεπτεμβρίου, στα 1,90 δολάρια.
Σε εξέλιξη η δικαστική διαμάχη
Παράλληλα με την προσφορά, σε εξέλιξη βρίσκεται και ο δικαστικός αγώνας που ξεκίνησε ο κ. Οικονόμου κατά της διοίκησης της εταιρείας, την οποία κατηγορεί για «παράβαση των καθηκόντων της έναντι των μετόχων κυριαρχώντας στον έλεγχο ψήφου της εταιρείας μέσω μιας διπλής ιδιοκτησιακής δομής».
Τον περασμένο μήνα, στις 9 Αυγούστου 2024, το Ανώτατο Δικαστήριο της Πολιτείας της Νέας Υόρκης απέρριψε την αγωγή που είχε καταθέσει ο πλοιοκτήτης τον περασμένο Οκτώβριο, με την αιτιολογία ότι η Νέα Υόρκη δεν είχε δικαιοδοσία επί των εναγόμενων.
Η αντίδραση του Γιώργου Οικονόμου ήταν άμεση. Στις 13 Αυγούστου 2024, ξεκίνησε νομικές διαδικασίες στο Ανώτατο Δικαστήριο της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ, καταθέτοντας νέα αγωγή η οποία είναι «ουσιαστικά παρόμοια» με την προηγούμενη.
«Η υπόθεση απορρίφθηκε με μοναδικό επιχείρημα ότι η Νέα Υόρκη δεν είχε δικαιοδοσία επί των εναγομένων», δήλωσε τότε η Sphinx, προσθέτοντας ότι το δικαστήριο δεν εξέτασε την ουσία της αγωγής.
Η Performance Shipping, το επενδυτικό όχημα Mango της προέδρου της ναυτιλιακής Αλίκης Παλιού, καθώς και η εταιρεία Mitzela του συζύγου της και CEO της εταιρείας Ανδρέα Μιχαλόπουλου, έχουν συσταθεί σύμφωνα με το δίκαιο των Νήσων Μάρσαλ και υπάγονται στη δικαιοδοσία της συγκεκριμένης χώρας.
Όπως και στην αρχική του αγωγή, ο Γιώργος Οικονόμου επιδιώκει την ακύρωση των προνομιούχων μετοχών της εταιρείας, σειράς C, οι οποίες, όπως τονίζει, έδωσαν στην κα. Παλιού και τον κ. Μιχαλόπουλο τον έλεγχο της εταιρείας, και επιδιώκει να μην έχουν δικαίωμα ψήφου στην επόμενη ετήσια συνέλευση της Performance Shipping.
«Είναι επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθούν τα δικαιώματα ψήφου των κοινών μετόχων πριν από την επόμενη ετήσια συνέλευση της εταιρείας… Σε διαφορετική περίπτωση, οι ψήφοι της ετήσιας συνέλευσης θα αλλοιωθούν από την αυτοδιαχείριση των κατηγορουμένων», επανέλαβε η Sphinx στην αγωγή της προς το δικαστήριο των Νήσων Μάρσαλ.
Διαβάστε επίσης:
H Αthenian Sea Carriers πούλησε το Captain X.Kyriakou για 80 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πανελλαδικές: Λήγει την Παρασκευή η προθεσμία υποβολής αίτησης συμμετοχής
- Nissan Motor: Εκτόξευση της μετοχής κατά 23,7% – Η πιθανή συγχώνευση με την Honda αλλάζει τα δεδομένα
- Στο στόχαστρο Βουρλιώτη τα funds και οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων
- Credit Agricole: Νέος CEO ο τραπεζικός βετεράνος Olivier Gavalda