O Λεκλέρκ έχασε μια βέβαιη νίκη μέσα από τα χέρια του γιατί δεν έπαιξε άμυνα, δεν είχε μεγαλύτερη τελική, δεν ζέστανε έγκαιρα τα λάστιχα.
Εκκινώντας τον αγώνα στο Μπακού από την πρώτη σειρά οι Λεκλέρκ και Πιάστρι, είχαν βάλει τη μέση γόμα στο μονοθέσιό τους.
Ήξεραν πως δεν είναι το πιο γρήγορο ελαστικό για τον αγώνα, αλλά έδινε καλύτερη εκκίνηση ενώ ταυτόχρονα δεν είχαν δοκιμάσει τη σκληρή γόμα καθόλου στις ελεύθερες δοκιμές.
Ήξεραν όμως – η C3 χρησιμοποιείται σε όλους τους αγώνες – πως αυτό είναι το ελαστικό που θα έχει τον πιο γρήγορο ρυθμό στον αγώνα αλλά και σταθερή απόδοση.
Ο Λεκλέρκ διατήρησε την πρώτη θέση στην εκκίνηση και με τη μέση γόμα ήταν ταχύτερος, άνοιξε έτσι μια διαφορά στα 5 sec πριν ο Πιάστρι μπει στα πιτ στον 15ο γύρο.
Στη McLaren βλέποντας ότι ο Αυστραλός έχανε την επαφή με την κορυφή τον τράβηξαν μέσα, ελπίζοντας αυτό ν’ αλλάξει τη δυναμική. Του έβαλαν τη σκληρή γόμα με την οποία πήγε ως το τέλος.
Φυσιολογικά στη Ferrari αντέδρασαν βάζοντας στον επόμενο (16ο) γύρο, το Λεκλέρκ για αλλαγή ελαστικών. Ο Μονεγάσκος βγαίνοντας και σε αντίθεση με τον Πιάστρι δυσκολεύτηκε να φέρει τα ελαστικά στο βέλτιστο παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας.
Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής της ομάδας Φρεντ Βασέρ τόνισε: «Νομίζω ότι πιθανότατα χάσαμε στον τελευταίο γύρο πριν από τα πιτ, και στον πρώτο γύρο μετά τα πιτ. Αν ξανακάνουμε τον αγώνα, πρέπει να κάνουμε αλλαγή ένα γύρο πριν. Πρέπει να μάθουμε από αυτό και να κάνουμε καλύτερη δουλειά την επόμενη φορά. Η έλλειψη προσομοίωσης πριν τον αγώνα πιθανώς δεν βοήθησε. Είχαμε το ρυθμό για να κερδίσουμε».
Ο Λεκλέρκ κάνει στον 15ο γύρο 1:49.990, στον 16ο 1:53.88, στον 17o 2:06.071, στον 18ο 1:48.358, στον 19ο 1:47.893 και στον 20στο 1:49.643. Ο Πιάστρι αντίστοιχα κάνει στον 14ο γύρο 1:49.577, στον 15ο (πιτ) 1:53.511, στον 16o 2:03.253, στον 17ο 1:48.556, στον 18ο 1:47.817 και στον 19ο 1:44.465.
Είναι σαφές πως ο οδηγός της Ferrari χάνει 3.5 sec στον πρώτο γύρο με τη σκληρή γόμα γιατί δεν την ζέστανε εγκαίρως.
Αναλύοντας τις τελικές ταχύτητες στο τέλος της ευθείας βλέπουμε ότι ο Πιάστρι έχει υψηλότερη τελική πριν το DRS κατά 3km/h ενώ ο Λεκλέρκ έχει πιο αποδοτικό DRS κατά 5km/h. Αυτό οφείλεται στο ότι ο Πιάστρι έχει μικρότερη κλίση στις αεροτομές και έτσι κρατιέται στην κρίσιμη απόσταση που χρειάζεται για να μη φτάσει κοντά του ο Λεκλέρκ όταν ανοίξει το DRS.
Τέλος ο Μονεγάσκος παραδέχτηκε ότι δεν έπαιξε καλή άμυνα:
«Μόλις έβαλα τα σκληρά ελαστικά κατάλαβα ότι θα χάσω. Τα μεσαία ήταν πολύ ανταγωνιστικά και το μονοθέσιο έδινε καλή αίσθηση. Δυστυχώς, δεν κάναμε προσομοίωση με υψηλό φορτίο καυσίμου σε FP1/FP2 και επιλέξαμε μια κατεύθυνση ρύθμισης που ίσως ήταν λίγο πιο δύσκολη στη διαχείριση. Ειδικά με τα σκληρά ελαστικά, δυσκολεύτηκα πολύ να κρατήσω αυτά τα πίσω ελαστικά σε καλή κατάσταση.
Στο τέλος, νόμιζα πραγματικά ότι… σε μια ή δύο στροφές θα χτύπαγα στον τοίχο. Η McLaren είχε λίγο λιγότερη κλίση στις αεροτομές, οπότε στις ευθείες ήταν πολύ γρήγοροι και στις στροφές ήμασταν εμείς λίγο πιο γρήγοροι. Πίστευα ότι όταν ο Όσκαρ με προσπέρασε ήταν απλώς θέμα να παραμείνω ήρεμος, να προσπαθήσω να διατηρήσω αυτά τα ελαστικά και να τον προσπεράσω αργότερα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν πολύ δύσκολο αυτό.
Στις ευθείες δεν μπορούσα να πλησιάσω όσο ήθελα. Ειλικρινά, χάσαμε τον αγώνα όταν δεν υπερασπίστηκα όσο έπρεπε στο τέλος της ευθείας, την πρώτη θέση αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Κάποιες φορές κάνεις λάθη, μαθαίνω από αυτά. Ο Piastri και η McLaren έκαναν εξαιρετική δουλειά και ήταν καλύτεροι από εμάς. Ήταν τεράστια ντροπή για τη Ferrari να χάσει βαθμούς λόγω της εγκατάλειψης του Σάινθ».
Διαβάστε επίσης:
Πράσινη μετάβαση για τον Όμιλο Σαρακάκη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ