ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μάλιστα, το τελευταίο επεισόδιο στις συσκέψεις αυτές είναι η πολύωρη χθεσινή συνάντηση στην οποία συμμετείχαν το ΤΑΙΠΕΔ, η ηγεσία του υπουργείου υποδομών, ο υπουργός εθνικής οικονομίας και οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και εκπρόσωπος του Μεγάρου Μαξίμου
Επιπλέον ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, έριξε καρφιά κατά της διαχείρισης του διαγωνισμού για την Αττική Οδό μιλώντας από το βήμα συνεδρίου με θέμα τις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ λίγες ώρες πριν από την κρίσιμη συνάντηση.
Ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι τόσο για την Αττική Οδό όσο και για την Εγνατία υπήρξε ένα θέμα χρονισμού, το οποίο έγινε ορατό όταν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσκόμισε τα δικαιολογητικά για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Αυτό είχε να κάνει με το γεγονός ότι εν τέλει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου 2025 για να αναλάβει τη διαχείριση της Αττικής Οδού και όχι έως το φθινόπωρο, όπως αναμενόταν από το ΤΑΙΠΕΔ.
Έως τότε, με την ημερομηνία αυτή, δηλαδή έως τα μέσα του ερχόμενου Φεβρουαρίου, να παραμένει δεσμευτική και μη αναστρέψιμη, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να έχει υποβάλει το τίμημα των 3,27 δισ. € που είχε προσφέρει το Σεπτέμβριο του 2022 και να αναλάβει τη λειτουργία του οδικού άξονα.
Πρόσθεσε, ότι το υπουργείο υποδομών έλαβε γνώση του παραπάνω γεγονότος το καλοκαίρι και τόνισε ότι παρήλθε ο χρόνος ζωής της υφιστάμενης παραχώρησης της Αττικής Οδού και ήδη είχαν δοθεί παρατάσεις.
Σχολίασε ότι το να επιστρέψει η παραχώρηση στο Δημόσιο και στη συνέχεια να δοθεί σε έναν άλλο είναι μία δύσκολη άσκηση. Ωστόσο, εκτίμησε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι σε θέση να φέρει εις πέρας τη μεταβίβαση αυτή καθώς η εταιρεία διαθέτει εμπειρία από τη συμμετοχή της σε πλήθος παραχωρήσεων.\
Γιατί απευθύνθηκε στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους
Η παραπάνω κατάσταση οδήγησε το υπουργείο υποδομών και μεταφορών να ψάχνει μία ενδιάμεση λύση για το πεντάμηνο αυτό με αποτέλεσμα ο Νίκος Ταχιάος να αποστείλει ερώτημα προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτος σχετικά με το ενδεχόμενο τροποποίησης της σύμβασης.
Η απάντηση, όπως έγινε γνωστό πρόσφατα, ήταν θετική, και η τροποποίηση επομένως της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, είναι μία από τις λύσεις που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από τις 5 Οκτωβρίου, όταν λήξει δηλαδή η υφιστάμενη περίοδος παραχώρησης με ανάδοχο τη κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.
Πάντως, εάν γίνει το παραπάνω, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υφυπουργός, τότε το σχήμα Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ θα έχει διαφορετικό λαμβάνειν, καθώς όπως τόνισε «το ποσό εκείνο το οποίο στα μηνιαία έσοδα ισούται με τουλάχιστον το μέσο κόστος των αποσβέσεων των κεφαλαιακών επενδύσεων που έχει κάνει ο παραχωρησιούχος θα έρχεται στο δημόσιο».
Με τη δήλωση του αυτή ο Νίκος Ταχιάος φαίνεται να ζητά από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο να αποδεχτεί χαμηλότερο ποσοστό των εσόδων από τα διόδια, καθώς έχει αποσβέσει τις επενδύσεις που έκανε για τον οδικό άξονα.
Επίσης, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης, αυτό δε φαίνεται να επηρεάζει τη τιμή των διοδίων της Αττικής Οδού, η οποία από τις 5 Οκτωβρίου και τουλάχιστον για μία πενταετία θα μειωθεί από τα 2,8 στα 2,5 €.
Διαβάστε επίσης:
Nova: Γιατί βάζει φωτιά στα τιμολόγια σε σταθερή και ίντερνετ
Τι αλλάζει στο επίδομα ανεργίας – Πιλοτική εφαρμογή εντός φθινοπώρου
Μετρό – Γραμμή 4: Στον «αέρα» το θέμα του Πάρκου Ριζάρη, φόβοι για μεγάλες καθυστερήσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα