Διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων για την επόμενη τριετία  προβλέπει η Κρι Κρι με όχημα τις διεθνείς αγορές από όπου προέρχεται  ήδη σχεδόν το ένα στα δύο ευρώ που μπαίνει στα ταμεία της.

Για τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, συμφερόντων της οικογένειας Τσινάβου, το μεγάλο στοίχημα, είναι η ανάπτυξη στην αγορά των ΗΠΑ όπου πριν λίγες ημέρες στα ράφια τοπικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο Τέξας έκανε το ντεμπούτο του το Greek Frozen Yogurt. Ενώ όπως αποκάλυψε χθες στους οικονομικούς αναλυτές κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων εξαμήνου ο CFO της εισηγμένης, Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλους λιανοπωλητές των ΗΠΑ για παραγωγή ιδιωτικής ετικέτας.

1

Σε ό,τι αφορά τη δομή των τιμών στις ΗΠΑ, όπως είπε, είναι τέτοια που επιτρέπει να υπάρχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Σε κάθε περίπτωση οι υπερατλαντικές πωλήσεις δεν αναμένεται να έχουν στη φετινή χρήση ουσιαστικό αντίκτυπο.  «Αναμένουμε το επόμενο έτος να δούμε κάποια στοιχεία, αλλά είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε κάτι περισσότερο» τόνισε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας.

Προσθέτοντας ότι «βασικός μοχλός ανάπτυξης θα είναι οι αγορές του εξωτερικού, τόσο στο γιαούρτι, με την επέκταση της γεωγραφικής εμβέλειας και την επέκταση της πελατειακής μας βάσης στις χώρες που είμαστε ήδη παρόντες, όσο και στο παγωτό».

Ισχυρή ανάπτυξη σε Ιταλία, έκπληξη το Ηνωμένο Βασίλειο

Στις διεθνείς αγορές το πλεονέκτημα της Κρι Κρι είναι στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία. Και οι δύο παρουσιάζουν πολύ υψηλή ανάπτυξη κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους και σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας η ανάπτυξη θα συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς.

Μάλιστα η αύξηση των πωλήσεων του ελληνικού γιαουρτιού στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου αποτέλεσε έκπληξη και για την ίδια την εταιρεία. Η Ιταλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 35% των τρεχουσών εξαγωγικών πωλήσεων ενώ νέα αγορά για τη γαλακτοβιομηχανία αποτελεί η Γαλλία, όπου οι πωλήσεις υπολογίζονται σε 4 εκατ. ετησίως.

Σημειώνεται ότι στο πρώτο εξάμηνο στις αγορές εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ και αποτελούν πλέον το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +14,5% σε αξία και +19,7% σε όγκο.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση -2,4% σε αξία, αλλά αύξηση +4,8% σε όγκο.  Και αυτό γιατί οι τιμές των προϊόντων βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων, πιέζοντας, παράλληλα, τα περιθώρια κερδοφορίας.

Win Win για την Κρι Κρι η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Την ίδια ώρα η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται ενισχύοντας τον όγκο κατά +1,4% και ασκώντας πίεσης στα branded προϊόντα.

Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-1,0 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,4%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς στο εξάμηνο (στοιχεία Circana). Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή είναι win win για την Κρι Κρι, καθώς αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

«Προσπαθούμε να αναπτύσσουμε τις πωλήσεις μας εκεί όπου βλέπουμε ευκαιρίες και η ιδιωτική ετικέτα έχει πολλές θετικές πτυχές» ανέφερε ο CFO της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά τον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +21,7%. Σε αυτήν συντελούν, αφενός οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και αφετέρου, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου.

Αναβάθμιση του guidance για το 2024

Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών. Έτσι, προχωρά και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία. Βάσει της αναθεωρημένης πρόβλεψης της Διοίκησης για το 2024, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα €245εκ. (έναντι των €233εκ ως αρχική εκτίμηση), ενώ τα Κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) να διαμορφωθούν στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16% (έναντι του 15% ως αρχική εκτίμηση).

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου που ανακοινώθηκαν χθες ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 130,87 εκατ. ευρώ έναντι 112,97 εκατ. ερώ το 2023 (αυξημένος +15,8%). Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 29,44 εκατ. ευρώ έναντι 28,72 εκατ. ευρώ το 2023.  Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,05 εκατ. ευρώ  έναντι 26,18 εκατ. το 2023. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 26,32 εκατ. ευρώ, έναντι 21,19 εκατ. ευρώ το 2023.

Οι επενδύσεις και η μερισματική πολιτική

Τέλος, σημειώνεται ότι αναφορικά με τη μερισματική πολιτική ο κ. Σαρμαδάκης τόνισε ότι η εταιρεία  διαθέτει έναν σταθερό υγιή ισολογισμό και «πιστεύουμε ότι μετά τη χρηματοδότηση των επενδυτικών μας σχεδίων, μπορούμε να έχουμε υψηλότερες πληρωμές μερισμάτων».

Φέτος αναμένονται συνολικές επενδύσεις μεταξύ 21 και 25 εκατ. ευρώ και για το επόμενο έτος υπολογίζονται περίπου στα 22 εκατ. ευρώ, καθώς υλοποιείται επενδυτικό πλάνο για την αύξηση της δυναμικότητας κυρίως της μονάδας παραγωγής γιαουρτιού και δευτερευόντως ορισμένων γραμμών παραγωγής παγωτού.

Διαβάστε επίσης

ΚΡΙ ΚΡΙ: Στα €26,32 εκατ. τα καθαρά κέρδη στο α’ εξάμηνο – Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων

ΚριΚρι: Είσοδος στις ΗΠΑ με το Greek Frozen Yogurt

Η Κρι Κρι σπάει το φράγμα των 230 εκατ. ευρώ τζίρου το 2024