• Business

    Christie’s: Mega deal στις δημοπρασίες κλασικών αυτοκινήτων καλύπτει την «υπερκορεσμένη» αγορά

    • Bloomberg
    Αυτοκίνητα σε δημοπρασία της Gooding

    Αυτοκίνητα σε δημοπρασία της Gooding & Co. στο Pebble Beach Concours d’Elegance 2023 στην Καλιφόρνια. Φωτογράφος: David Paul Morris/Bloomberg


    Ένα mega deal ετοιμάζεται να υπογράψει ο οίκος Christie’s, αποκτώντας τον οίκο δημοπρασιών κλασικών αυτοκινήτων Gooding & Co, μια συμφωνία που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους, και θα αποτελεί τη μεγαλύτερη του οίκου τα τελευταία είκοσι χρόνια, όπως αναφέρει το Bloomberg.

    Η Gooding με έδρα τη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια, ιδρύθηκε το 2003, ενώ κατέχει πολλά ρεκόρ για τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία.

    «Είμαστε βέβαιοι ότι ο συνδυασμός των assets μας θα μας δώσει πολλές ευκαιρίες για σημαντική παγκόσμια ανάπτυξη», δήλωσε ο Guillaume Cerutti, διευθύνων σύμβουλος του Christie’s.

    Η εξαγορά αναμένεται να βοηθήσει στην επέκταση των προσφορών του Christie’s, καθώς η αγορά τέχνης εξασθενεί.

    Σημειώνεται ότι τους πρώτους έξι μήνες του 2024, οι πωλήσεις δημοπρασιών του οίκου μειώθηκαν κατά 22% σε ετήσια βάση, στα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια, περίπου τα μισά από τα 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια που είχαν επιτευχθεί την ίδια χρονική περίοδο το 2022.

    Το 2007, αποχώρησε από τις δημοπρασίες αυτοκινήτων, αν και συνεχίζει την πώληση οχημάτων, ως μέρος συγκεκριμένων συλλογών.

    Η νέα συμφωνία χαιρετίζεται ως θετικό βήμα από τους αναλυτές και τους ειδήμονες του κλάδου, ενώ, ακόμη και οι ανταγωνιστές κάνουν λόγο για μια έξυπνη απόφαση.

    «Αυτά είναι σπουδαία νέα για τον κλάδο των δημοπρασιών», σημειώνει ο Rob Myers, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της RM Sotheby’s.

    «Σίγουρα υπάρχει αρκετός χώρος στην αγορά και για τους δυο μας. Η τοποθέτηση νέων κορυφαίων “παικτών” στο παιχνίδι, ενισχύει τον υγιή ανταγωνισμό και ανεβάζει τα πρότυπα σε ολόκληρο τον κλάδο», δηλώνει χαρακτηριστικά.

    Κατά του «υπερκορεσμού»

    Η ανακοίνωση της συμφωνίας έρχεται μετά από μήνες ύφεσης στις πωλήσεις και ενός εντεινόµενου ανταγωνισμού μεταξύ των οίκων δημοπρασιών αυτοκινήτων, καθώς οι καταναλωτές δεν αγοράζουν, εν μέσω γεωπολιτικών αναταραχών, υψηλών επιτοκίων και γενικής οικονομικής αβεβαιότητας.

    Μάλιστα, «υπερκορεσμένη» είναι μια λέξη που χρησιμοποιούν συλλέκτες και οι οίκοι για να περιγράψουν την κατάσταση της αγοράς αυτή τη στιγμή.

    Σύμφωνα με του ειδικούς, στην αγορά βρίσκεται ένας υπερβολικός αριθμός οχημάτων, καθώς η πλάστιγγα της αγοραπωλησίας μετά την έξαρση της πανδημίας Covid-19 το 2021 και το 2022, γέρνει τώρα προς τους λάτρεις που επιθυμούν να πουλήσουν.

    Σε αυτό το πλαίσιο, οι οίκοι δημοπρασιών υπήρξαν ιδιαίτερα πρόθυμοι να επωφεληθούν, ωστόσο το αποτέλεσμα ήταν πάρα πολλά παρόμοια αυτοκίνητα να προσφέρονται ταυτόχρονα, κουράζοντας τους ήδη επιφυλακτικούς καταναλωτές.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εβδομάδα αυτοκινήτου του Μοντερέι τον Αύγουστο, τα εβδομαδιαία σύνολα όταν έκλεισαν οι δημοπρασίες έφτασαν τα 371 εκατομμύρια δολάρια, μειωμένα κατά 8% από το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που παρείχε η Hagerty, πολύ χαμηλότερα από τις ημέρες των 469 εκατομμυρίων δολαρίων σε πωλήσεις το 2022.

    Τα μισά από τα οχήματα που πωλήθηκαν δεν κατάφεραν να φτάσουν την επιθυμητή τιμή.

    «Το βλέπω ως καλά νέα τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές που “διψούν” για μια νέα προσέγγιση στον τομέα των δημοπρασιών, που συνδυάζει τον επαγγελματισμό και το πάθος, με την παγκόσμια κάλυψη», τονίζει η Kidston.

    «Η ενοποίηση μάλλον έχει καθυστερήσει. Πολλές δημοπρασίες “κυνηγούν” πολύ λίγα νέα οχήματα», επισημαίνει ο Kidston.

    Παλιοί γνώριμοι

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της Gooding, David Gooding, εργάστηκε για τον Christie’s τη δεκαετία του 1990, ενώ ίδρυσε την εταιρεία του με τη σύζυγό του, Dawn Ahrens, το 2003.

    Ο οίκος δημοπρασιών που μετρά 258 έτη παρουσίας, ηγήθηκε της αγοράς κλασικών αυτοκινήτων για αρκετά χρόνια, με πωλήσεις ρεκόρ όπως αυτή της Bugatti 41 Royale του 1931 στο Royal Albert Hall στο Λονδίνο το 1987.

    Το πολυτελές όχημα πουλήθηκε σε έναν Ιάπωνα μεγιστάνα στην τιμή των 10 εκατομμυρίων δολαρίων, την υψηλότερη για τότε τιμή, που την κατατάσσει ακόμα και σήμερα στα πιο ακριβά αυτοκίνητα του κόσμου!

    Ο Gooding θα διατηρήσει τη θέση του μετά το κλείσιμο της συμφωνίας, ενώ η εταιρεία θα κρατήσει την έδρα της στο LA, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας.

    Επιπλέον αλλαγές δεν έχουν προγραμματιστεί, σύμφωνα με την εταιρεία.

    Όσον αφορά τον ιστορικό οίκο Christie’s, εκείνος ιδρύθηκε το 1766 και διατηρεί γραφεία σε 46 χώρες, με διεθνείς κόμβους πωλήσεων στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Χονγκ Κονγκ, το Παρίσι και τη Γενεύη.

    Ο οίκος ανήκει στην Artémis, την εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Pinault.

    Διαβάστε επίσης: 

    O μεγιστάνας που πλήρωσε 27 εκατ. δολάρια για ένα ακίνητο στο Notting Hill

    Bobbi Brown: Τα νέα σχέδια της επαναστάτριας της φυσικής ομορφιάς που άλλαξε τον κόσμο του μακιγιάζ

    Johann Rupert: Ο επικεφαλής των Cartier και Vacheron Constantin προτείνει μείωση της παραγωγής πολυτελών ρολογιών



    ΣΧΟΛΙΑ