ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αύξηση τζίρου κρίνεται ικανοποιητική από τη διοίκηση της εταιρείας η οποία είδε ωστόσο μείωση στο ΕΒΙΤDA το οποίο διαμορφώθηκε στα €114,4 εκατ. από €120,2 εκατ. το Β’ Τρίμηνο του 2023, και το τελικό αποτέλεσμα έδωσε κέρδη μετά από φόρους για το Β’ Τρίμηνο του 2024 ύψους €43,9 εκατ. από €51,5 εκατ. το Β’ Τρίμηνο του 2023.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το Β’ Τρίμηνο ανήλθε σε €480,3 εκατ., αυξημένος κατά 7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023.
Σε επίπεδο Εξαμήνου ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών υπερβαίνει κατά 10% το Α’ Εξάμηνο του 2023, φτάνοντας τα €749,1 εκατ. ενώ τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €147,6 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 6%, σε σύγκριση με το Α’ Εξάμηνο του 2023. Τα Κέρδη προ φόρων του Ομίλου για το Α’ Εξάμηνο του 2024 διαμορφώθηκαν σε €31,6 εκατ. έναντι €48,7 εκατ. το Α’ Εξάμηνο του 2023 ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους για τον Όμιλο διαμορφώνονται σε €22,9 εκατ. από €37,1 εκατ. το Α’ Εξάμηνο του 2023.
Λόγω των ισχυρών θετικών ταμειακών ροών από την λειτουργική κερδοφορία αλλά και τις προπωλήσεις εισιτήριων της καλοκαιρινής περιόδου, τα ταμειακά αποθέματα και τα άμεσα ρευστοποιήσιμα χρηματοοικονομικά στοιχεία αυξήθηκαν σε €814,4 εκατ. στις 30.06.2024 από €706,3 εκατ. στις 31.12.2023, πάρα την εξαγορά των Warrants με την καταβολή €85,4 εκατ. στην Ελληνική Δημοκρατία την 02.01.2024 αλλά και την πρώτη μετά από μία τετραετία, καταβολή μερίσματος ύψους €67,6 εκατ. στους μέτοχους στις 27.05.2024.
Όπως εξηγεί η εταιρεία, η διαδικασία πρόωρων ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των Α320/Α321 neo, που με αφετηρία τον Οκτώβριο του 2023 και ανά περίοδο καθηλώνει σημαντικό μέρος του στόλου των νέων αεροσκαφών μας, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος της εταιρείας σε καύσιμα, κόστος συντήρησης αλλά και μισθώματα αεροσκαφών. Η αποζημίωση που λαμβάνεται από τον κατασκευαστή, καλύπτει σημαντικό μέρος αλλά σε καμία περίπτωση το σύνολο του αύξησης του κόστους και τις απώλειες προσφοράς επιπλέον διαθεσίμων θέσεων. Επίσης, σημαντική επίδραση στο κόστος έχει η επιβάρυνση από τις αυξημένες αγορές CO2, με δεδομένη την εξελισσόμενη και σε βάθος τριετίας κατάργηση των δωρεάν ιστορικών δικαιωμάτων των εταιρειών στον αεροπορικό κλάδο.
Η μείωση στα κέρδη σύμφωνα με την εταιρεία οφείλεται στην επιβάρυνση από λειτουργικά και κανονιστικά κόστη, τονίζοντας ωστόσο ότι η Aegean έχει αφήσει πίσω της χρονιές όπου έως το 2019 το αποτέλεσμα πρώτου εξαμήνου (λόγω και της εποχικότητας) ήταν ζημιογόνο.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Δ. Γερογιάννης, μίλησε για λελογισμένες κινήσεις της εταιρείας προκειμένου να διατηρήσει την ισχυρή ανάπτυξη. «Εχουμε δρομολογήσει στρατηγικές αποφάσεις που καλύπτουν όλο το εύρος του οικοσυστήματος της AEGEAN από τα 4 νέα Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών, για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε., την ανάπτυξη του Κέντρου Συντήρησης Αεροσκαφών και του Κέντρου Εκπαίδευσης Πληρωμάτων αλλά και την πιο πρόσφατη στρατηγική επένδυση συμμετοχής και συνεργασίας με την VOLOTEA, ενέργειες που εδραιώνουν και ισχυροποιούν την ΑΕGEAN στην αεροπορική αγορά της Ευρώπης».
Διαβάστε επίσης:
Σκλαβενίτης: Καταργείται η 6ήμερη απασχόληση από την 1η Νοεμβρίου – Τι λένε οι εργαζόμενοι
Intralot: Επέκτεινε τη σύμβαση με τη λοταρία της Δυτικής Αυστραλίας
Ερχονται αλλαγές στα τιμολόγια του νερού – Πώς θα διαμορφώνονται οι τιμές, τι αλλάζει στην ΕΥΔΑΠ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βραζιλία: Ποινική δίωξη σε Μπολσονάρου και 36 άλλα πρόσωπα για απόπειρα πραξικοπήματος
- Πιστόριους: Απόφασή μου να μην είμαι υποψήφιος καγκελάριος με το SPD
- Γκάρι Γκένσλερ (Πρόεδρος SEC): Παραιτείται την ημέρα της ορκωμοσίας του Ντόναλντ Τραμπ
- Ιταλία: Θα ήμασταν υποχρεωμένοι να συλλάβουμε τον Νετανιάχου αν επισκεπτόταν την χώρα