• Ναυτιλία

    Η νέα πορεία του ΝΑΤ στην πράξη

    • NewsRoom


    Τις παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στους Έλληνες ναυτικούς παρουσίασε ο ιστορικός φορέας.

    Για το τι αλλάζει με την εφαρμογή των ψηφιακών εντύπων πλοίων (e-books), έγινε ειδική παρουσίαση.

    Τη νέα πορεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) στην πράξη, η οποία περιλαμβάνει δράσεις και πρωτοβουλίες που εκσυγχρονίζουν και αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες που παρέχει ο ιστορικός φορέας στους Έλληνες ναυτικούς, ασφαλισμένους και συνταξιούχους, είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει η Διοίκηση του Ταμείου στο πλαίσιο της 88 ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Στη φετινή, τέταρτη παρουσία του στο περίπτερο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στη ΔΕΘ, το ΝΑΤ διοργάνωσε την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου εκδήλωση με τίτλο «Η νέα πορεία του ΝΑΤ στην πράξη», παρουσία του αρμόδιου Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Παναγιώτη Τσακλόγλου και του νέου Γενικού Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων –και τέως Διοικητή του ΝΑΤ– κ.
    Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου.

    Η Διοικήτρια του ΝΑΤ κα Γεωργία Μανιάτη, αναφέρθηκε στα όσα πέτυχαν Διοίκηση και εργαζόμενοι του φορέα τα τελευταία τρία χρόνια για την αναμόρφωση και τη χάραξη της νέας πορείας του, πέραν των ήδη υφιστάμενων αρμοδιοτήτων του Ταμείου, ενώ ευχαρίστησε τον έως πρόσφατα Διοικητή του Ταμείου κ. Τσαγκαρόπουλο γιατί, όπως είπε, «απέδειξε πρώτον, ότι με την αρμονική συνεργασία Διοίκησης και εργαζομένων μπορούν να ξεπεραστούν και τα πιο μεγάλα εμπόδια και δεύτερον, ότι με σχέδιο και συνέπεια όλοι οι στόχοι μπορούν να
    επιτευχθούν».

    Ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Παναγιώτης Τσακλόγλου, στον σύντομο χαιρετισμό του τόνισε ότι «τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη προσπάθεια εκσυγχρονισμού του Ταμείου μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού του και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Με την άοκνη προσπάθεια των εργαζομένων του Ταμείου αλλά και μέσω μεγάλου αριθμού ηλεκτρονικών εφαρμογών, χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες έχουν απλοποιηθεί». Πρόσθεσε, δε, ότι «η προσπάθεια για ένα ακόμα περισσότερο
    αναβαθμισμένο ΝΑΤ συνεχίζεται».

    Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος δεν έκρυψε τη συγκίνησή του, σημειώνοντας ότι «η σύνδεση μου με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και η σχέση μου με τους Έλληνες
    Ναυτικούς και την Ναυτιλία μας είναι ιδιαίτερα στενή και ουσιαστική, σε βαθμό που να μην μπορώ να την προσεγγίσω μόνο από τη θέση του εποπτεύοντος τον φορέα Γενικού Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων».

    Ο ίδιος, περιέγραψε την προσπάθεια που έκανε, για περισσότερο από τρία χρόνια, από τη θέση του Διοικητή του ΝΑΤ να συμβάλει «στη χάραξη μιας νέας πορείας για τον ιστορικό οργανισμό, αφήνοντας οριστικά πίσω τις παθογένειες του παρελθόντος και την απαξίωση του φορέα, που προκάλεσε ο νόμος Κατρούγκαλου, και αναπτύσσοντας νέες, εμβληματικές πρωτοβουλίες για την πολύπλευρη στήριξη του
    Έλληνα ναυτικού και της Ελληνικής Ναυτιλίας».

    Και κατέληξε λέγοντας: «Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων αλλά και εγώ προσωπικά θα είμαστε σταθερά δίπλα στο ΝΑΤ σε αυτήν τη νέα πορεία του, ώστε να συμμετέχει ενεργά στην παραγωγή κοινωνικού πλούτου προς όφελος του
    πιο ανταγωνιστικού και πιο παραγωγικού κλάδου της Ελληνικής Οικονομίας: της Ναυτιλίας μας».

    Περιγράφοντας τα επόμενα βήματα στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών που παρέχει το ΝΑΤ στους ναυτικούς και την ναυτιλία, η κα Μανιάτη ανέφερε ότι σχεδιάζεται:
    1) Η εμφάνιση στην εφαρμογή My NAT (που ήδη παρέχει την απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικών) του φακέλου της εταιρείας, όπου υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης των εταιριών στο σύνολο των Πληροφοριών που χρειάζονται για τη συναλλαγή τους με το ΝΑΤ, παροχή του ιστορικού των συναλλαγών τους, καθώς και παρακολούθηση της πορείας των
    αιτημάτων/συναλλαγών.
    2) Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής πληρωμής, ήτοι η έκδοση ενός RF κωδικού πληρωμής σε κάθε αποδεικτικό υποβολής ΑΠΔΝ, που στόχο έχει:

    • τη διευκόλυνση των συναλλασσόμενων,
    • τη σύνδεση απαίτησης με μοναδικό αριθμό πληρωμής και
    • την άμεση ενημέρωση του ΝΑΤ για την πορεία πληρωμών.

    3) Η Ψηφιοποίηση των Εντύπων (Βιβλίων) που χρησιμοποιούν οι εταιρείες (e-books), για αποτύπωση των προβλεπόμενων κατά τον νόμο ενεργειών τους. Μάλιστα η Διοικήτρια του ΝΑΤ παρουσίασε την ανάπτυξη του νέου συστήματος διαχείρισης των e-books, τονίζοντας ότι με αυτό θα επιτευχθεί μετάβαση πρόσβασης φορέων πιστοποίησης σε paperless υπηρεσίες και κατάργηση γραφειοκρατικών διαδικασιών στη λειτουργία του ΝΑΤ. Όπως είπε, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ΚΥΑ, η οποία προβλέπει την δημιουργία των πρώτων ηλεκτρονικών βιβλίων
    πετρελαίου, φορτίου και απορριμμάτων, από τα συνολικά 17 που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των πλοίων.

    Διαβάστε επίσης:

    Stellantis: Γιατί επενδύει πάνω από $400 εκατ. σε τρία εργοστάσια στις ΗΠΑ

    Attica Group: Αύξηση τζίρου στα €317,2 εκατ. το α΄ εξάμηνο – Στα €19,5 εκατ. τα EBITDA

    Κοινή δράση της HELMEPA και της Erma First



    ΣΧΟΛΙΑ