ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2024, ανακοίνωσε η Attica Group, μέσα στο οποίο σημείωσε αύξηση του τζίρου.
Η ανακοίνωση:
Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2024, με την ενσωμάτωση για πρώτη φορά σε ολόκληρη την περίοδο των εργασιών της «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και των θυγατρικών της εταιριών («ΑΝΕΚ»), μετά την από 04.12.2023 ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απορρόφηση από την Εταιρία.
Βασική προτεραιότητα, κατά το α’ εξάμηνο του 2024, αποτέλεσε η λειτουργική ενσωμάτωση της ANEK και η επιτυχής υλοποίηση του σχετικού σχεδιασμού ενόψει της έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου, τόσο σε επίπεδο στόλου όσο και ανθρώπινου δυναμικού, συστημάτων και πρακτικών.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στο α’ εξάμηνο 2024 παρουσιάζει αύξηση και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησης (ελληνική ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες). Συνολικά, το α’ εξάμηνο 2024 σε σχέση με τo α’ εξάμηνο 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 29,9% φτάνοντας τα € 317,2 εκατ. από € 244,3 εκατ.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 19,5 εκατ. έναντι κερδών € 47,5 εκατ. το α’ εξάμηνο 2023 ενώ προέκυψαν ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους € 4,5 εκατ. έναντι κερδών € 3,3 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2023. Για λόγους σύγκρισης αναφέρεται ότι εάν η συγχώνευση της ΑΝΕΚ είχε πραγματοποιηθεί από την 1.1.2023, τότε τα pro forma αποτελέσματα της περιόδου θα ήταν: κύκλος εργασιών € 325 εκατ., Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) € 45,1 εκατ., ενώ θα προέκυπταν ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους € 12,5 εκατ.
Επισημαίνεται πως τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και τουπροσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης. Η πλήρης λειτουργική ενσωμάτωση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλους του έτους.
Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του Ομίλου επηρεάσθηκε από την αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων κατά 9% σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2023, καθώς και την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024.
Εντός του α΄ εξαμήνου 2024, ο Όμιλος προχώρησε σε αποεπένδυση με την πώληση της εταιρικής συμμετοχής του στη συγγενή εταιρία Africa Morocco Links (AML), με το κέρδος από την πώληση της συμμετοχής καθώς και τη πώληση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου Morocco Star, να ανέρχεται σε € 22,8 εκατ. Η πώληση του πλοίου Morocco Express 1 (ex. Highspeed 3), η οποία ενέπιπτε στο πλαίσιο της συμφωνίας για την πώληση της ως άνω συμμετοχής, ολοκληρώθηκε εντός του Ιουλίου 2024.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 30.06.2024 ανέρχονται σε € 157,8 εκατ. (€ 103,4 εκατ. στις 31.12.2023), με αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης συνολικού ύψους € 44 εκατ., με τον Όμιλο να έχει προβεί σε συνολικές επενδυτικές ταμειακές εκροές € 55 εκατ. για το α’ εξάμηνο 2024. Σημειώνεται ότι στις 26.7.2024 πραγματοποιήθηκε η ολοσχερής εξόφληση του διαπραγματεύσιμου στο Χρηματιστήριο κοινού ομολογιακού δανείου ύψους € 175 εκατ. Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου, ανήλθαν σε € 495,2 εκατ. (€ 495,7 εκατ. στις 31.12.2023).
Μεταφορικό έργο
O στόλος του Ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 42 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 12 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά. Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην δύο (2) επιβατηγών – οχηματαγωγών, τα οποία είναι ναυλωμένα.
Κατά το α’ εξάμηνο 2024, τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό, Σποράδες) και στη Διεθνή γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας (Ανκόνα, Μπάρι, Βενετία).
Το μεταφορικό έργο του Ομίλου παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο 2023. Ειδικότερα, το α’ εξάμηνο του 2024 τα πλοία του Ομίλου μετέφεραν 2,8 εκατ. επιβάτες (2,4 εκατ. επιβάτες το α’ εξάμηνο του 2023- αύξηση 16,7%), 462 χιλ. Ι.Χ. οχήματα (365 χιλ. Ι.Χ. οχήματα το α’ εξάμηνο του 2023- αύξηση 26,6%) και 266 χιλ. φορτηγά οχήματα (209 χιλ. φορτηγά οχήματα το α’ εξάμηνο του 2023- αύξηση 27,3%).
Τα δρομολόγια των πλοίων για το α’ εξάμηνο 2024 ανήλθαν σε 8.406 (7.968 το α’ εξάμηνο του 2023- αύξηση 5,5%). Για λόγους σύγκρισης αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα pro forma στοιχεία α’ εξαμήνου 2023, το ενοποιημένο μεταφορικό έργο του Ομίλου και της ΑΝΕΚ θα είχε ανέλθει σε 2,7 εκατ. επιβάτες , 438 χιλ. Ι.Χ. οχήματα και 261 χιλ. φορτηγά οχήματα. Η αύξηση του μεταφορικού έργου α΄ εξαμήνου 2024 σε σύγκριση με τα pro- forma στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2023 είναι 3,7% στους επιβάτες, 5,5% στα Ι.Χ. οχήματα και 1,9% στα φορτηγά οχήματα.
Ο Όμιλος δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο με έντονη εποχικότητα στους επιβάτες και Ι.Χ. οχήματα, με υψηλότερη κίνηση τους μήνες Ιούλιο με Σεπτέμβριο και χαμηλότερη τους μήνες Νοέμβριο με Φεβρουάριο. Αντίθετα η κίνηση των φορτηγών οχημάτων εμφανίζεται κατανεμημένη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με πολύ μικρότερη εποχικότητα.
Επενδύσεις – καινοτομία – περιβάλλον
Συνεχίζεται η υλοποίηση του σχεδιασμού της Attica GroupΑΤΤΙΚΑ -0,43% προς την πράσινη μετάβαση και την ανανέωση του στόλου της. Ο Όμιλος προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου E-Flexer προς ναυπήγηση, τα οποία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου, και θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής για τη βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση και τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.
Κατά το β΄ εξάμηνο 2024, η Εταιρία προέβη στην εξαγορά των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων ΚΙΣΣΑΜΟΣ και ΚΥΔΩΝ, τα οποία ήταν ήδη ενταγμένα στον στόλο του Ομίλου με συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης γυμνού πλοίου (bareboat charter agreements). Η απόκτηση των δύο πλοίων προέκυψε από την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς που προβλεπόταν στις συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης, έναντι συνολικού τιμήματος € 4,4 εκατ. και € 4,5 εκατ. αντίστοιχα.
Παράλληλα, η Attica Group επεκτείνει τη δραστηριότητα της στον ξενοδοχειακό τομέα. Ο σχεδιασμός υλοποιείται σταδιακά από το 2021 με την αγορά ξενοδοχειακών συγκροτημάτων σε νησιά στα οποία δραστηριοποιούνται τα πλοία του Ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό, σε συνέχεια των δυο προηγούμενων εξαγορών της, εντός του α’ εξαμήνου 2024 η Εταιρία επένδυσε € 14 εκατ. στην απόκτηση του 2ου κατά σειρά ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο, διευρύνοντας περαιτέρω την παρουσία της στο νησί.
Διαβάστε επίσης
Κοινή δράση της HELMEPA και της Erma First
Aegean: Στα 749,1 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών στο εξάμηνο – Στα 22,9 εκατ. ευρώ τα κέρδη μετά φόρων
Intralot: Επέκτεινε τη σύμβαση με τη λοταρία της Δυτικής Αυστραλίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
- Συρία:«Η μεταβατική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αποκλείσει κανένα» λέει ο ηγέτης της εξόριστης αντιπολίτευσης