Ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης που θα κινείται λίγο πάνω από το 10%, εκτιμά ότι θα σημειωθεί το 2024 η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Παρά το γεγονός ότι οι τουρίστες που πέρασαν από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το α’ εξάμηνο του 2024 ήταν αυξημένοι κατά 16%, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για «σταδιακή επιστροφή σε μονοψήφια ποσοστά αύξησης κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του έτους και συνολικά, για όλο το 2024 αναμένουμε χαμηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης».

Παρ’ όλα αυτά τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου που ανακοίνωσε χθες ο ΔΑΑ είναι εξαιρετικά καθώς τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €190,9 εκατ., ήτοι αυξήθηκαν κατά €26,2 εκατ. ή 15,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 293,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42.3% ή 16,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ως αποτέλεσμα της μεγάλης αύξησης της τουριστικής κίνησης.

Παράλληλα, τα Κέρδη μετά από Φόρους αυξήθηκαν κατά 12,8 εκατ. ευρώ σε 97,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με 84,3 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

Ο ΔΑΑ παρουσίασε υγιή Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 781,3 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 2,0x.

Να σημειωθεί ότι συνολικά για το 2023 η εταιρεία ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 603 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι συνολικά στο 2024 θα διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο το περιθώριο προσαρμοσμένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Adjusted EBITDA margin) το οποίο θα υπερβαίνει το 60%.

Σε πρόσφατη έκθεσή της η Axia αναφέρει ότι: «Αναμένουμε ότι τα έσοδα για το 2024 θα αυξηθούν κατά 2,2% σε ετήσια βάση στα 617,1 εκατ. ευρώ, με το ρυθμό αύξησης των εσόδων τα έτη 2023-2028 να διαμορφώνεται στο 2,2% λόγω της αύξησης της κίνησης και της επίδρασης του μηχανισμού μεταφοράς.

Σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, τα καθαρά κέρδη θα φθάσουν τα 194,8 εκατ. ευρώ το 2024 και τα 192,2 εκατ. ευρώ το 2025 και στη συνέχεια θα ομαλοποιηθούν σταδιακά πάνω από τα 180 εκατ. ευρώ, πριν πραγματοποιηθεί το δεύτερο σκέλος της επέκτασης.

Τα έργα επέκτασης

Η διοίκηση της εταιρείας, με βάση τις ανακοινώσεις που έκανε χθες, δίνει μεγάλη έμφαση στην βελτίωση των υπηρεσιών στο αεροδρόμιο και προχωρά με γοργούς ρυθμούς τα σχέδια επέκτασης.

Όπως αναφέρει, πέτυχε να εντάξει το αεροδρόμιο στην κατηγορία «αεροδρόμιο με ευκολίες προγραμματισμού πτήσεων» για τη θερινή περίοδο 2025 από την κατηγορία «μη Συντονισμένο». Με την αλλαγή αυτή μπορεί να αποφευχθεί η περαιτέρω επιβάρυνση των ωρών αιχμής και να υπάρξει ανάπτυξη των λιγότερο επιβαρυμένων ωρών κίνησης με ισόρροπο και ελεγχόμενο τρόπο.

Επίσης, ο ΔΑΑ θα προσαρμόσει το Τέλος Εξυπηρέτησης Επιβατών (ΤΕΕ), προκειμένου να αντισταθμίσει πλήρως τη σχετική μείωση του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ), η οποία αναμένεται από την 1η Νοεμβρίου 2024, σύμφωνα με τον Νόμο 4465/2017.

Η διοίκηση του ΔΑΑ αναφέρει ότι η υλοποίηση του προγράμματος επέκτασης του Αεροδρομίου, προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με επιτυχή εκτέλεση μέχρι σήμερα των σχετικών μελετών και της έναρξης διαγωνισμών. Η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του Προγράμματος, επίσης προχωρά και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους.

Υπενθυμίζεται ότι στα σχέδια της εταιρείας είναι να επενδύσει περί το 1,5 δις ευρώ για να μεγαλώσει το αεροδρόμιο.

Το Master Plan προβλέπει ότι με την ολοκλήρωση των έργων το 2042 η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα αυξηθεί από τα 26 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως σήμερα σε 50 εκατομμύρια.

Διαβάστε επίσης:

Euroxx Securities για ΟΠΑΠ: Kαθαρό μερισματικό παιχνίδι η μετοχή του
Alpha Finance για Cenergy: Αυξάνει την τιμή στόχο στα €12,30 και συστήνει αγορά στη μετοχή της
Τράπεζα Πειραιώς: Ζήτηση στα 2,7 δισ. για το ομόλογο Tier 2 – Αντλεί 650 εκατ. ευρώ