ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
«Η λειψυδρία είναι ίσως η πιο θα έλεγα έντονη εκδήλωση του προβλήματος της κλιματικής κρίσης», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
«Βέβαια η χώρα έχει αντιμετωπίσει προβλήματα λειψυδρίας και στο παρελθόν, αλλά συνολικά η διαχείριση του νερού, του υδάτινου δυναμικού της χώρας είναι μια πρώτη προτεραιότητα. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 85% του νερού της χώρας πηγαίνει για άρδευση και μόλις το υπόλοιπο πηγαίνει βασικά για ανάγκες ύδρευσης. Γι’ αυτό και τα σημαντικά έργα τα οποία ανακοινώσαμε στη Θεσσαλία, τα οποία δεν χρειάζεται να επαναλάβω, έχουν τόσο σημασία για την ορθή διαχείριση του νερού με σημαντικότερο να μπορούμε να εξασφαλίζουμε ότι δεν έχουμε αχρείαστες απώλειες από το υφιστάμενο νερό το οποίο διαχειριζόμαστε», ανέφερε αρχικά.
Τόνισε πως, «έχουμε ζητήματα ύδρευσης πρωτίστως σε νησιά, κυρίως στις Κυκλάδες, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν συνολικά».
Αναφερόμενος στην Αττική, ο πρωθυπουργός αποκάλυψε πως «έχουμε πάρει μια σημαντική απόφαση, για την οποία μιλάω για πρώτη φορά σήμερα». «Μαζί με την ΕΥΔΑΠ, να προχωρήσουμε σε ένα νέο εμβληματικό έργο, το οποίο θα είναι η ένωση του ταμιευτήρα του Ευήνου και του Μόρνου με την τεχνητή λίμνη των Κρεμαστών, η οποία από μόνη της έχει τετραπλάσιο δυναμικό σε σχέση με όλους του ταμιευτήρες οι οποίοι καλύπτουν τις ανάγκες της Αττικής».
«Ένα έργο το οποίο θα χρειαστεί 3-4 χρόνια, θα πρέπει να γίνει με διαδικασίες γρήγορες. Μιλάμε για αγωγούς, βασικά, δεν μιλάμε για ένα έργο το οποίο είναι τόσο σύνθετο, ούτε για τεράστιες αποστάσεις. Αλλά αν θέλουμε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι η Αττική ως προς την ύδρευσή της είναι θωρακισμένη για τις επόμενες δεκαετίες και πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τα πιο ακραία σενάρια της κλιματικής κρίσης, είναι ένα έργο το οποίο οφείλουμε να υλοποιήσουμε. Όχι ευκαταφρόνητου κόστους αλλά όχι και τεράστιου κόστους, με ελάχιστη επιβάρυνση τελικά, αμελητέα επιβάρυνση στους λογαριασμούς του νερού. Αλλά πρέπει να θωρακίσουμε, όπως κάποιοι θωράκισαν την Αττική με τα σημαντικά έργα τα οποία έγιναν πριν από κάποιες δεκαετίες. Κι εμείς πρέπει να αφήσουμε κάποια παρακαταθήκη για την Αττική, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι ποτέ μα ποτέ να αντιμετωπίσουμε ξανά ουσιαστικό πρόβλημα λειψυδρίας».
Υπενθυμίζεται πως η τεχνητή λίμνη του Μόρνου, στην Φωκίδα, κατασκευάστηκε το 1979 με σκοπό να καλυφθούν οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες ύδρευσης της Αθήνας. Μετά τα προβλήματα λειψυδρίας της δεκαετίας του 1990, αποφασίστηκε η ένωσή της με τον Εύηνο ποταμό, στην Αιτωλοακαρνανία, με αγωγό. Παράλληλα, στη Λίμνη Μαραθώνα, που οδηγούνται τα νερά του Μόρνου, μεταφέρονται από τη δεκαετία του 1950 και τα νερά της φυσικής λίμνης Υλίκης στη Βοιωτία.
Η τεχνητή λίμνη Κρεμαστών, στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας, κατασκευάστηκε το 1965 από τη συσσώρευση υδάτινων όγκων των ποταμών Αχελώου, Αγραφιώτη, Ταυρωπού και Τρικεριώτη. Αποτελεί τη μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη της Ελλάδας.
Διαβάστε επίσης
Μυτιλήνη: Φωτιά σε δύσβατο σημείο μεταξύ Κάπης και Μανταμάδου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα