Οι δύο μεγάλες, κρατικές ναυπηγικές μονάδες της Κίνας υπό την China State Shipbuilding Corporation (CSSC) ανακοίνωσαν επενδυτικό σχέδιο για ενοποίηση των εταιρικών τους δομών για τη βελτίωση των λειτουργιών και της διαχείρισης, καθώς και για τη μείωση του ανταγωνισμού.

Η συγκεκριμένη κίνηση ενοποίησης, αποτελεί μέρος ενός κύματος εταιρικής αναδιάρθρωσης που ηγείται η κινεζική κυβέρνηση με τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης να αναφέρουν σχεδόν 40 μεγάλα έργα αναδιάρθρωσης, όλα σχεδιασμένα για να ενισχύσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα.

1

Η CSSC έχει μια περίπλοκη δομή που είναι μια κληρονομιά από την πρόσφατη ιστορία των δομών της εταιρείας από την εποχή του Μάο.

Η κινεζική κυβέρνηση τη δεκαετία του 1950 ανέλαβε τον έλεγχο της ναυπηγικής βιομηχανίας ως βασικής βιομηχανίας και εν τέλει ενοποίησε πολλές εταιρείες σε δύο μεγάλες οντότητες που έγιναν China State Shipbuilding Corporation και China Shipbuilding Industry Corporation.

Με άλλα λόγια, διαίρεσαν τη χώρα γεωγραφικά από βορρά προς νότο και ενοποίησαν πολλές εταιρείες σε κάθε οντότητα.

Πριν από πέντε χρόνια, το 2019, σχεδίασαν την ενοποίηση της επιχειρησιακής δομής τοποθετώντας τον κλάδο εξ ολοκλήρου υπό την CSSC. Ωστόσο, οι δύο δημόσιες εταιρείες συνέχισαν ανεξάρτητα και κατά καιρούς ανταγωνίζονταν.

Η συγχώνευση απαιτεί ανταλλαγή μετοχών για τη δημιουργία μιας ενιαίας δημόσιας εταιρείας.

Το σχέδιο για την εκκαθάριση της εταιρικής δομής έρχεται καθώς η Κίνα έχει αναπτύξει επιβλητικό συνολικό προβάδισμα στον κλάδο. Κατά καιρούς, η Κίνα και η Νότια Κορέα ανταγωνίζονται για παραγγελίες, αλλά συνολικά, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Βιομηχανίας και Πληροφορικής, η Κίνα κατέχει την πρώτη θέση για 14 συναπτά έτη.

Αναφέρουν ότι οι παραγγελίες αυξήθηκαν περισσότερο από 40% μέχρι στιγμής το 2024 σε σύγκριση με την περσινή χρονιά με συνολικά 54 εκατομμύρια dwt.

Η CSSC ανέφερε έσοδα 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι στιγμής το 2024, ενώ η CSIC είχε έσοδα μόλις πάνω από 3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η CSSC έχει επί του παρόντος εμπορική αξία πάνω από 22 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 16 δισεκατομμύρια δολάρια για την CSIL.

Επισημαίνεται ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα μεγάλα συνδικάτα υπέβαλαν καταγγελία ζητώντας δασμούς σε πλοία κινεζικής κατασκευής.

Η Κίνα απέρριψε την κριτική και υποστήριξε ότι τα προβλήματα στη βιομηχανία των ΗΠΑ και αλλού προϋπήρχαν της ανάπτυξης της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία.

Διαβάστε επίσης:

Μαρίνα Χατζημανώλη: Ναυτιλιακή συνεργασία της Κύπρου με την Σαουδική Αραβία

Cosco: Παραγγελία για ναυπήγηση 42 φορτηγών πλοίων αξίας 2 δισ. δολάρια

Συναγερμός στο ΝΑΤΟ: Σηκώθηκαν πολωνικά και συμμαχικά μαχητικά αεροσκάφη μετά τις αεροπορικές επιδρομές της Ρωσίας στην Ουκρανία