• Business

    Όμιλος Σαράντη: Διατηρούνται οι ισχυρές επιδόσεις- Παραμένει αμετάβλητο το guidance του 2024 

    Κυριάκος Σαράντης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Ομίλου Σαράντη

    Κυριάκος Σαράντης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Ομίλου Σαράντη


    Διατηρείται και στο τρίτο τρίμηνο το θετικό momentum για τον όμιλο Σαράντη με βάση τις πωλήσεις του διμήνου Ιουλίου- Αυγούστου.

    Εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη με ηπιότερους όμως ρυθμούς σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο, όπου η εισηγμένη πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων με τη συνεισφορά της Stella Pack και βελτίωσε τα περιθώρια κέρδους οδηγώντας σε σημαντική άνοδο ΕΒΙΤ και EBITDA.

    Ωστόσο παρά τις ισχυρές επιδόσεις η διοίκηση διατηρεί σταθερό το guidance της χρονιάς εμφανίζοντας συγκράτηση στην προς τα πάνω αναθεώρηση.

    Όπως είπε χθες κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του εξαμήνου στους αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιάννης Μπούρας, το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς είναι το παραδοσιακό το πιο εμπορικό ωστόσο ο όμιλος αναμένει την αντεπίθεση του ανταγωνισμού και τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν στην αγορά.

    «Είμαστε σίγουροι για την επίτευξη των στόχων δεδομένου ότι το δεύτερο εξάμηνο είναι και το πιο ισχυρό, αλλά περιμένουμε να δούμε πώς θα αντιδράσει ο ανταγωνισμός» ανέφερε.

    Οι εκτιμήσεις της διοίκησης όπως είχαν αποτυπωθεί στο πλάνο ανάπτυξης της πενταετίας που παρουσίασε η διοίκηση τον περασμένο Μάρτιο, για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης του 2024 είναι ότι οι καθαρές πωλήσεις θα διαμορφωθούν στα 595,2 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 23,5% απ’ το 2023 και τα  EBITDA στα 80,2 εκατ. ευρώ με βελτίωση του περιθωρίου στο 13,5%, έναντι των 61,2 εκατ. ευρώ το 2023 και με το περιθώριο στο 12,8%.

    Η συνεισφορά της Stella Pack

    Στο πρώτο εξάμηνο η εισηγμένη, με βασικούς μετόχους τον Γρηγόρη και Κυριάκο Σαράντη, με τη συνεισφορά της πολωνικής Stella Pack που πέρασε στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου από τον περασμένο Ιανουάριο, πέτυχε αυξημένες πωλήσεις κατά 30,2% φτάνοντας στα 302,6 εκατ. ευρώ. Αλλά και χωρίς τη συνεισφορά της πολωνικής εταιρείας οι πωλήσεις εξαμήνου ήταν αυξημένες κατά 13,4% σε σχέση με το εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

    Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η διοίκηση του ομίλου κατά τη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών στο πρώτο εξάμηνο του έτους

    επιτεύχθηκε οργανική ανάπτυξη ανά αγορά και ανά κατηγορία προϊόντων, ενώ η ενσωμάτωση της Stella Pack  έδωσε ώθηση στα μεγέθη. Η οργανική ανάπτυξη προήλθε κυρίως από την αύξηση του όγκου πωλήσεων με τη Σαράντης να κερδίζει μερίδια αγοράς στις περισσότερες κατηγορίες. Σε ό,τι αφορά τις τιμές αυτές περιορίστηκαν σε αυξήσεις στα επίπεδα του πληθωρισμού (2%-4%)  σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, όπως σημείωσε ο CFO του ομίλου, Χρήστος Βάρσος.

    Σε εξέλιξη το επενδυτικό πλάνο 20 εκατ. ευρώ για το 2024

    Στο πλαίσιο της στρατηγικής του για περαιτέρω οργανική αύξηση πωλήσεων και κερδών, ο όμιλος επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση και ενίσχυση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, αξιοποιώντας την ισχυρή αναγνωρισιμότητα των εμπορικών σημάτων του στις στρατηγικές του προϊοντικές κατηγορίες σε ολόκληρη τη γεωγραφική του περιοχή.

    Το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2024 εκατ. ευρώ για το 2024 βρίσκεται σε εξέλιξη  (ψηφιοποίηση, Logistic center στα Οινόφυτα, εκσυγχρονισμός Stella Pack κ.α.) ενώ ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου με τα HERO προϊόντα καθώς και νέες σειρές όπως η δερμοκαλλυντική Clinea, προϊόντα υψηλής αξίας στις στρατηγικές κατηγορίες που μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και ανάπτυξη του ομίλου.

    Προτεραιότητα το brand Clinea

    Μάλιστα το brand Clinea αποτελεί μεγάλη προτεραιότητα για τη Σαράντης. Οπως αναφέρθηκε από τη διοίκηση μετά την επιτυχημένη είσοδο του Clinea στις Φιλιππίνες ετοιμάζεται το πλάνο για Πολωνία και Ρουμανία.

    Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο εξαγορών παραμένουν στο πλάνο του όμιλου, άλλωστε μέσω των εξαγορών χτίστηκε ο πολυεθνικός όμιλος με ισχυρή διεθνή παρουσία και το 70% των ενοποιημένων πωλήσεων να προέρχεται πλέον από τις διεθνείς αγορές του δικτύου της Sarantis Group, παραμένει ανοιχτό ωστόσο το ενδιαφέρον περιορίζεται στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης ενώ μετά την εξαγορά της Stella Pack δεν αναμένεται κάποια θεαματική κίνηση στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής φροντίδας.

    Διαβάστε επίσης

    Σαράντης: Ρεκόρ πωλήσεων 302,6 εκ. ευρώ στο εξάμηνο και αύξηση κερδών 26,8%

    Σαράντης: Οι 4 βασικοί πυλώνες για βιώσιμη ανάπτυξη

    Σαράντης: Νέος CEO ο Γιάννης Μπούρας – Αντιπρόεδρος ο Γρηγόρης Σαράντης



    ΣΧΟΛΙΑ