Οι οίκοι πολυτελείας δέχθηκαν ένα ισχυρό πλήγμα όταν μετά το άνοιγμα του lockdown στην Κίνα, οι «ορδές» των σπάταλων Κινέζων ξαφνικά δεν επέστρεψαν στα πολυτελή καταστήματα.

Η ανεργία στους νέους, η αδυναμία της οικονομίας να ανακάμψει και η κατάρρευση του real estate αποτέλεσαν τις βασικές αιτίες που οι ισχυροί άντρες πίσω από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς οίκους όπως οι LVMH, Cartier και Kering προσπαθούν να βρουν τα πατήματά τους σε μία αγορά που παλαιότερα κάλυπτε το 1/5 των συνολικών τους πωλήσεων.

1

Τώρα έχουν ένα νέο κοινό εχθρό: την κινεζική πλατφόρμα Dewu. Ένα κανάλι διαδικτυακού εμπορίου το οποίο βρίσκεται στο γκρίζα ζώνη, δηλαδή πουλάει προϊόντα, χωρίς να έχει πάρει εξουσιοδότηση από τις εταιρείες παραγωγής τους.

Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι τα προϊόντα αυτά διατίθενται στους πελάτες με εκπτώσεις που αγγίζουν το 66%.

Για παράδειγμα στις 22 Αυγούστου ένα δαχτυλίδι Cartier που πωλείται για 18.200 γουάν, είχε τιμή κοντά στα 6.000 γουάν, δηλαδή πάνω από 65%.

Η πλατφόρμα της Gen Z

Όπως και στις περιπτώσεις άλλων πλατφορμών, όπως η Temu και η Shein, η Dewu ξεκίνησε ως κάτι διαφορετικό, πριν πάρει την τελική του μορφή.

Ήταν ένα φόρουμ για αθλητικά παπούτσια, όπου γίνονταν και μεταπωλήσεις μεταξύ των χρηστών, γρήγορα όμως εξελίχθηκε σε μία εφαρμογή μεταπώλησης, όπου οι χρήστες έχουν διάδραση μεταξύ τους, σχολιάζουν τα προϊόντα και κάνουν αγοραπωλησίες.

Το χαρακτηριστικό της πλατφόρμας είναι ότι στην πλειονότητά τους, τα προϊόντα τους απευθύνονται αποκλειστικά στις γενιές των millennials και των Gen Z.

Δηλαδή το πιο παραγωγικό κομμάτι των καταναλωτών.

Η εταιρεία συμβούλων δεδομένων Re-Hub σε έκθεση που κυκλοφόρησε την Τρίτη αποτύπωσε τον τεράστιο αντίκτυπο που έχουν αυτές οι εκπτώσεις στους οίκους πολυτελείας, οι οποίοι παλεύουν να διατηρήσουν σε ανοδική τροχιά την ανάπτυξή τους εν μέσω υψηλών επιτοκίων και πιέσεων στις διεθνείς οικονομίες.

Η Dewu συμβάλλει σε αυτό καθώς οι χρήστες Κινέζοι μπορούν να βρουν σε αυτήν πολυτελή προϊόντα όπως Louis Vuitton, Dior, Gucci, Prada σε τιμές από 20% έως και 40% κάτω.

Για ορισμένα είδη, οι τιμές στο Dewu ήταν πολύ χαμηλότερες από τις επίσημες τιμές στην Ιαπωνία και τη Γαλλία, με αυτές τις προσφορές να γίνονται όλο και πιο ελκυστικές για τους καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας, οι οποίοι έχουν γίνει δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στα ακριβά τους γούστα.

Σε επιφυλακή οι οίκοι πολυτελείας

Το εμπόριο στη γκρίζα αγορά πλήττει βαρύτατα τα brands, ανάλογα με τη δημοφιλία που έχουν μεταξύ των νεαρών χρηστών της Dewu.

Για παράδειγμα εταιρείες όπως οι Moncler και Canada Goose, έχουν δει ότι οι πωλήσεις τους σε ορισμένα προϊόντα τους είναι αυξημένες από το μέσο όρο που καταγράφουν από 2.5 έως και 15 φορές περισσότερο στην πλατφόρμα της Dewu, κάτι που σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών γίνεται χωρίς την εξουσιοδότηση των εταιρειών, όπως αναφέρει η Re-Hub στην  έκθεση της.

Οι πιο ισχυροί παίκτες, συνηθισμένοι σε νέες προκλήσεις έχουν λάβει μέτρα για να περιορίσουν τις ζημιές. Για παράδειγμα η Louis Vuitton διαθέτει ένα δίκτυο συστημάτων που εντοπίζει μεμονωμένους εμπόρους στα καταστήματα και να τους βάζουν στη μαύρη λίστα ως αγοραστές. Άλλα μέτρα περιλαμβάνουν τους αυστηρούς ελέγχους στα κανάλια χονδρικής πώλησης και την καταγραφή της πορείας των προϊόντων στην Κίνα.

Διαβάστε επίσης:

Ουίλσον (Morgan Stanley): Οι μετοχές που έμειναν εκτός ράλι έχουν ευκαιρία να εκτοξευτούν

Ρωσία: Πάνω από $500 εκατ. φέτος για «πατριωτική εκπαίδευση» στα σχολεία – Νέα γενιά «Πουτινιστών»

ΕΚΤ: Πιο δύσκολες οι μειώσεις όταν το βασικό επιτόκιο υποχωρήσει στο 3% – Αντικρουόμενες οι απόψεις