ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η γερμανική οικονομία είναι προ των πυλών να δεχθεί ένα ισχυρό πλήγμα, όμως οι επενδυτές της Volkswagen το γιορτάζουν.
H ισχυρή γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παλεύει για το μέλλον της και κυρίως για το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά, με την διοίκηση να μελετάει κάτι που μέχρι πρότινος θα φαινόταν απίστευτο στους Γερμανούς: το κλείσιμο εργοστασίων στην έδρα της.
«Το οικονομικό περιβάλλον έχει γίνει ακόμη πιο σκληρό και νέοι παίκτες εισέρχονται στην Ευρώπη», ανέφερε σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της VW Oliver Blume. «Η Γερμανία ως επιχειρηματικός τόπος υποχωρεί όλο και περισσότερο από πλευράς ανταγωνιστικότητας».
Ο Σολτς αφού γλύτωσε τον κυβερνητικό του συνασπισμό από τα ακροδεξιά κόμματα την περασμένη Κυριακή, τώρα καλείται να αντιμετωπίσει μία κρίση ανεργίας στη χώρα. Αντίστοιχα και η Volkswagen ανοίγει μέτωπο με τα ισχυρά συνδικάτα, που είχαν εξασφαλίσει ;oti τα επόμενα χρόνια διατηρηθούν όλες οι θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία και πλέον βλέπουν αυτή τη συμφωνία να σπάει.
Πάντως η μετοχή της εταιρείας έκλεισε με +1,25%, ύστερα από μία μακρά περίοδο χαμηλών επιδόσεων.
Πιέσεις στα περιθώρια κέρδους
Τα νέα ήταν άσχημα εδώ και καιρό. Πρόσφατα η Bernstein αναθεώρησε την τιμή στόχο για τη μετοχή της στα 111 ευρώ από 136 ευρώ, καθώς οι προβλέψεις της εταιρείας βρίσκονταν στο χαμηλότερο άκρο του εύρους των λειτουργικών της περιθωρίων.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024 εκτοξεύτηκε το απόθεμα της σε οχήματα, ενώ παρά τη μεγάλη επένδυση που έκανε τα προηγούμενα χρόνια στα EVs, στα ηλεκτρικά οχήματα, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν κατάφερε να πετύχει τον όγκο πωλήσεων που ήθελε.
Ούτε όμως οι εκτός συνόρων δραστηριότητές της πήγαν καλύτερα, καθώς η Volkswagen ανακοίνωσε μέσα στον Αύγουστο μετά από τουλάχιστον 15 χρόνια τις πρώτες τριμηνιαίες ζημιές της από κοινοπραξίες και συνεργαζόμενες εταιρείες.
Σε αυτές περιλαμβάνονται και οι μεγάλες κοινοπραξίες της στην Κίνα, τις οποίες οι επενδυτές θεωρούν δείκτη για τις δραστηριότητες της εταιρείας στη χώρα.
Σε αριθμούς, το περιθώριο κέρδους της μάρκας μειώθηκε στο 2,3% κατά το πρώτο εξάμηνο, σε σύγκριση με 3,8% πριν από ένα χρόνο. Η εταιρεία έχει επίσης χάσει τη δυναμική της στην κύρια αγορά της, την Κίνα, με τη γκάμα των μοντέλων EV να βρίσκεται πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές της.
Το κλείσιμο των εργοστασίων
Η εταιρεία έχει υπογραμμίσει την ανάγκη της να προχωρήσει σε περικοπές εντός της Γερμανίας, ενώ ήδη έχει ανακοινώσει από τον Ιούλιο ότι είναι πιθανό να κλείσει ένα εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες, το οποίο κατασκευάζει ηλεκτρικά Audi.
Κι αν για άλλες εταιρείες, οι περικοπές σε μονάδες και εργαζόμενους είναι σύνηθες φαινόμενο (σ.σ. το είδαμε τα τελευταία χρόνια σε εταιρείες τεχνολογίας) για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, το μοναδικό κλείσιμο εργοστασίου μετράει 30 χρόνια από σήμερα κι έγινε σε ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, κοντά στο Πίτσμπουργκ.
Στη Γερμανία, η παρουσία της εταιρείας είναι αδιάλειπτη τα τελευταία 87 χρόνια. Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία απασχολεί περίπου 650.000 εργαζομένους παγκοσμίως, εκ των οποίων σχεδόν οι μισοί, δηλαδή οι 300.000 βρίσκονται στην Γερμανία.
Τα ισχυρά συνδικάτα στη χώρα θεωρείται ότι θα αποτελέσουν απειλή στα σχέδια της εταιρείας, καθώς είχαν κλείσει συμφωνία να μη χαθεί καμία θέση μέχρι το 2029, με τη σύγκρουση μεταξύ των δύο πλευρών να αναμένεται σφοδρή.
Η βουτιά της μετοχής
Οι μέτοχοί της πάντως «γιόρτασαν» τις δηλώσεις του Blume δίνοντας ένα άλμα άνω του 2% στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης στην εταιρεία ενδοσυνεδριακά. Αν και ο ενθουσιασμός περιορίστηκε γρήγορα, η μετοχή έκλεισε με κέρδη. Από την αρχή του έτους πάντως βρίσκεται στο -12,9%.
Η χρηματιστηριακή αποτίμηση της VW έχει βυθιστεί σε περίπου 51 δισ. ευρώ (56,5 δισ. δολάρια), ακόμη και όταν η εταιρεία συνεχίζει να αποκομίζει κέρδη με λειτουργικά κέρδη ύψους 22,6 δισ. ευρώ πέρυσι.
Διαβάστε επίσης:
Νέα τροπή στη δικαστική διαμάχη του αδικοχαμένου Μάικ Λιντς με την HP
Deutsche Bank: Στο δυναμικό της ο Άνταμ Πρόκτορ – Προχωρά το σχέδιο «σύνδεση με τους υπερπλούσιους»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα