Κάτι σάπιο υπάρχει στο «βασίλειο των Σπετσών». Μετά τα απανωτά δημοσιεύματα του mononews για το καθεστώς αναρχίας που επικρατεί στο Παλιό Λιμάνι, όπου δένουν αυθαίρετα τρία πλοία του εφοπλιστή Αλέξανδρου Μπούφη, και τα ερωτήματα στη δημοτική αρχή, νέες καταγγελίες έρχονται μαζί με βίντεο και φωτογραφίες που αποκαλύπτουν ένα ακόμη σκάνδαλο.

Ένα σκάνδαλο που αυτή τη φορά αφορά και περιβαλλοντική καταστροφή και υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στο «στολίδι» του Αργοσαρωνικού, που φιλοξενεί εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες κάθε καλοκαίρι.

1

Το mononews σας παρουσιάζει σήμερα βίντεο από την περιοχή Αγριόπετρες στις Σπέτσες, μια περιοχή που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τον όρμο της Ξυλοκέριζας, εκεί όπου υπάρχουν πολλά πολυτελή σπίτια, μεταξύ των οποίων και το εκπληκτικό εξοχικό που κάποτε άνηκε στην οικογένεια Κουτσολιούτσου.

Στα βίντεο που δημοσιεύουμε φαίνεται ξεκάθαρα ότι ένα βυτιοφόρο μεταφοράς βοθρολυμάτων αδειάζει το φορτίο του πολύ κοντά στο σημείο όπου σήμερα λειτουργεί παράνομη χωματερή.

Δηλαδή ο ιδιοκτήτης του βυτιοφόρου γέμισε με λύματα το όχημα και πήγε στην περιοχή Αγριόπετρες για να αδειάσει, χωρίς βεβαίως να ελέγχεται από κανέναν.

Πολύ περισσότερο από τη δημοτική αρχή η οποία οφείλει να φροντίζει όχι μόνο να μην αδειάζουν ανεξέλεγκτα βοθρολύματα, αλλά και να μην υπάρχουν παράνομες χωματερές σε ένα νησί που έχει πάρει τον χαρακτηρισμό «Αρχόντισσα του Αργοσαρωνικού».

Το εξοργιστικό είναι ότι, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, και σίγουρα δεν είναι ελάχιστοι αυτοί που γνωρίζουν τα γεγονότα.

Όπως μας καταγγέλλουν, «πρόκειται για συνήθης πρακτική το άδειασμα των λυμάτων από βυτιοφόρα που κυκλοφορούν στο νησί και αδειάζουν τους βόθρους». Ολοι γνωρίζουν, και φυσικά η δήμαρχος, Ευγενία Φραγγιά μαζί με το δημοτικό συμβούλιο, αλλά κανείς δεν κάνει κάτι για να αποτραπεί ένα περιβαλλοντικό έγκλημα.

Αυτοσχέδιος… βόθρος

Όπως φαίνεται από τα βίντεο, η παράνομη χωματερή και ο… αυτοσχέδιος βόθρος που αφήνονται τα λύματα, βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από παραλίες. Διά μέσου των ρεμάτων που βρίσκονται εκεί, τα σκουπίδια και τα λύματα μεταφέρονται και πέφτουν στη θάλασσα, υποβαθμίζοντας και τον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής.

Κάτοικοι της περιοχής επισημαίνουν ότι σχεδόν καθημερινά αδειάζουν τα βυτία με την δυσοσμία να είναι έντονη, όμως, παρά το γεγονός ότι είναι γνωστή η παράνομη δραστηριότητα, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε για να σταματήσει και να συλληφθούν οι υπεύθυνοι.

Φαίνεται ότι η δημοτική αρχή έχει επιλέξει διά της παντελούς απουσίας της να «νομιμοποιήσει» μια παράνομη χωματερή όπου δίπλα πέφτουν και λύματα από τους βόθρους σε όλο το νησί.

Ειδικά το καλοκαίρι, όπου οι Σπέτσες πλημμυρίζουν από κόσμο, οι ανάγκες να αδειάζουν οι βόθροι γίνονται μεγαλύτεροι, επομένως και τα… δρομολόγια του αίσχους προς την περιοχή Αγριόπετρες να έχουν πολλαπλασιαστεί τις προηγούμενες εβδομάδες.

Οι εκκενώσεις βόθρων που γίνονται στις Σπέτσες είναι εκατοντάδες, επομένως είναι και τεράστιο το πρόβλημα που δημιουργείται αν ο κάθε ιδιοκτήτης βυτιοφόρου εναποθέτει παράνομα το φορτίο του στην παράνομη χωματερή.

Το ερώτημα που τίθεται προς τη δημοτική αρχή είναι αν η δημιουργία… λίμνης βοθρολυμάτων στην συγκεκριμένη περιοχή είναι εις γνώση της και τι έχει πράξει για να σταματήσει την παράνομη διαδικασία.

Κι αν δεν είναι τι προτίθεται να πράξει, αν δηλαδή θα κυνηγήσει τους ιδιοκτήτες των βυτίων επιβάλλοντάς τους βαριά πρόστιμα.

Πρόσφατα, πάντως, ανακοινώθηκε η έγκριση χρηματοδότησης 27 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση δικτύων αποχέτευσης στο νησί και εγκατάστασης καθαρισμού των λυμάτων στις Σπέτσες. Μέχρι τότε, όμως, μάλλον… τα βυτία θα αδειάζουν ανεξέλεγκτα.

To βυτιοφόρο αδειάζει δίπλα στην παράνομη χωματερή

Σε κάθε περίπτωση δεν τιμά κανέναν στην Σπέτσες αυτή η κατάσταση, η οποία έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από καταγγελίες που κάνουν κάτοικοι και τουρίστες για το νησί.

Όπως π.χ. πολλά σκουπίδια σε δρόμους και οικόπεδα, μακριά βεβαίως από την «βιτρίνα» των Σπετσών, την Ντάπια, την ανεξέλεγκτη κίνηση τροχοφόρων που προκαλεί μποτιλιάρισμα όμοιο με της Αθήνας κ.λπ.

Το πρόβλημα του νερού

Τεράστιο είναι το πρόβλημα έλλειψης νερού, το οποίο δεν έχουν λύσει όλες οι δημοτικές αρχές των τελευταίων ετών. Συχνά στις Σπέτσες γίνονται πολύωρες διακοπές ρεύματος, κι όπως καταγγέλλουν κάτοικοι, το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί αν δεν δημιουργηθεί μόνιμη μονάδα αφαλάτωσης.

Τον τελευταίο καιρό δημιουργήθηκε μια κινητή μονάδα αφαλάτωσης που προφανώς δεν μπορεί να καλύψει το πρόβλημα. Μάλιστα, η συγκεκριμένη μονάδα έχει κατασκευαστεί δίπλα σε… ελικοδρόμιο, εκεί δηλαδή που προσεγγίζουν ελικόπτερα και θα μπορούσε να προκληθεί ατύχημα.

 

Η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 19 Ιουνίου και όπως αναφέρει η δαπάνη είναι «437.800 ευρώ για την μίσθωση φορητής μονάδας αφαλάτωσης 600 κ.μ. πόσιμου νερού ανά ημέρα». Το ποσό αυτό αφορά στην μίσθωση της μονάδας για έξι μήνες.

Ωστόσο, η δοκιμαστική λειτουργία της μονάδας έγινε στις 16 Αυγούστου, ουσιαστικά στο τέλος του καλοκαιριού τοποθετήθηκε η αφαλάτωση και θα πληρωθεί για τους επόμενους έξι μήνες που όμως δεν θα έχει το νησί χιλιάδες επισκέπτες για να εξυπηρετήσει.

Πρέπει να τονιστεί, επίσης, ότι στις 25 Ιουλίου με απόφαση υπογεγραμμένη από την δήμαρχο, Ευγενία Φραγγιά, εγκρίθηκε η δαπάνη ύψους 662.638 ευρώ για τη μεταφορά νερού στο αντλιοστάσιο του δήμου με υδροφόρα πλοία για χρονικό διάστημα τριών ετών.

Δηλαδή για κάθε χρόνο ο δήμος θα πληρώνει 220 χιλιάδες ευρώ στον εφοπλιστή που έχει τα συγκεκριμένα πλοία, τα λεγόμενα και υδροφόρες ή «νερουλάδικα».

Ποιος μεταφέρει το νερό στις Σπέτσες; Ο εφοπλιστής Αλέξανδρος Μπούφης, ο ίδιος που έχει τα πλοία που κάνουν τα δρομολόγια της γραμμής Κόστα – Σπέτσες, που τα έχει «δέσει» στο Παλαιό Λιμάνι.

Και είναι ο ίδιος που τυγχάνει θείος της δημάρχου καθώς η μητέρα της κ. Φραγγιά είναι αδερφή του εφοπλιστή. Οικογενειακή ευθύνη μπορεί να μην υπάρχει, όμως, ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι ταυτόχρονα και ηθικό…

 

Διαβάστε επίσης:

Sounion: Βίντεο των Χούθι δείχνει την στιγμή που βάζουν εκρηκτικά στο πλοίο του εφοπλιστή Διαμαντίδη

Λέων Πατίτσας: Τρία νεότευκτα πλοία μεταφοράς αμμωνίας για την Atlas Maritime σε συνεργασία με την EMF
Έτοιμες για ράλι; Ποια μετοχή είναι έτοιμη για απογείωση και ποια είναι τώρα χρυσή ευκαρία