• Ναυτιλία

    Λέων Πατίτσας: Τρία νεότευκτα πλοία μεταφοράς αμμωνίας για την Atlas Maritime σε συνεργασία με την EMF

    Λέων Πατίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος της Atlas Maritime

    Λέων Πατίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος της Atlas Maritime


    Με την παραγγελία τριών πλοίων μεταφοράς αμμωνίας συνεχίζουν την συνεργασία τους η ναυτιλιακή Atlas Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα με την European Maritime Finance (EMF) της Δανίας.

    «Η European Maritime Finance είναι υπερήφανη για τη δέσμευσή μας να παραλάβουμε υπερσύγχρονα πλοία που πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα βιωσιμότητας και καινοτομίας, σε συνεργασία με την Atlas Maritime και το ναυπηγείο HD Hyundai Heavy Industries (HHI), παραμένοντας αφοσιωμένοι στο να θέσουμε νέα βιώσιμα σημεία αναφοράς στη ναυτιλιακή βιομηχανία», σχολίασε ο Martin Haugaard, ιδρυτής και πρόεδρος της επενδυτικής επιτροπής της EMF.

    Τα τρία πλοία χωρητικότητας 88.000 cbm, θα ονομάζονται EMF Viking I, II και III. Aναμένεται να παραδοθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2027. Σύμφωνα με το tradewinds, η τιμή τους εκτιμάται στα 372 εκατ. δολάρια.

    Η ανακοίνωση έγινε με αφορμή μία τελετή στην οποία συμμετείχαν στελέχη της EMF και του ναυπηγείου HD Hyundai Heavy Industries.

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή του κ. Πατίτσα με την European Maritime Finance έχουν μακρά συνεργασία στις παραγγελίες πλοίων. Μάλιστα τον Ιούνιο, κατά την διάρκεια των Ποσειδωνίων 2024, υπέγραψαν από κοινού συμφωνία με το ναυπηγείο DH Shipbuilding, για την κατασκευή δύο τάνκερ suezmax, τελευταίας τεχνολογίας.

    Πρόκειται για το 20ο και το 21ο πλοίο που περιλαμβάνεται στο κοινό project των δύο εταιρειών, ενώ τα 17 από αυτά κατασκευάζονται στο DH Shipbuilding.

    Στροφή στα VLAC

    Η Atlas Maritime είναι μία από τις τελευταίες ναυτιλιακές που στρέφονται σε μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), στοιχηματίζοντας ότι θα αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος της προσπάθειας απαλλαγής της βιομηχανίας από τον άνθρακα.

    Μεταξύ των εταιρειών που έχουν πραγματοποιήσει παραγγελίες αντίστοιχων πλοίων είναι η TMS Cardiff Gas του Γιώργου Οικονόμου, η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη, η Maersk Tankers, καθώς και οι ιαπωνικοί κολοσσοί Mitsui OSK Lines Ltd. και Nippon Yusen Kaisha.

    Η αμμωνία, που παράγεται με τον συνδυασμό αζώτου με υδρογόνο, θεωρείται ζωτικής σημασίας για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα, ιδιαίτερα στις πιο καθαρές μορφές της που έχουν χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

    Διαβάστε επίσης:

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4,09 εκατ. δολάρια

    Ο όμιλος Γκριμάλντι πρόσθεσε το πέμπτο νεότευκτο ro ro

    Sounion: Βίντεο των Χούθι δείχνει την στιγμή που βάζουν εκρηκτικά στο πλοίο του εφοπλιστή Διαμαντίδη



    ΣΧΟΛΙΑ