ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
«Στο πλαίσιο αυτό, συνέχισε, πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την αναβάθμιση της 117 Πτέρυγας Μάχης και δεν θα αργήσει να έρθει ο καιρός που από αυτές εδώ τις πίστες και τα καταφύγια των αεροσκαφών δεν θα επιχειρούν πλέον τα θρυλικά Φάντομ αλλά τα πλέον σύγχρονα αεροσκάφη του κόσμου, τα F-35.
Για άλλη μια φορά, αυτή η μονάδα και οι άνθρωποί της έχουν ένα νέο ραντεβού με την ιστορία. Η Πολεμική Αεροπορία θα στηριχθεί ξανά σε εσάς, όπως τότε με τα F-4, για να την οδηγήσετε στο μέλλον και στον κόσμο των αεροσκαφών της».
Αναφερόμενος στο “θρυλικά” Φάντομ παρατήρησε:
«Η έλευση τους το 1974 έβαλε τα θεμέλια στο σύγχρονο οικοδόμημα της Πολεμικής Αεροπορίας, κάνοντάς την κυρίαρχη στους αιθέρες του Αρχιπελάγους, ικανή να αντιμετωπίζει οποιαδήποτε απειλή.
Δεδομένων των τεράστιων δυνατοτήτων του, την ποικιλία των ρόλων και το πλήθος των όπλων που εδύνατο να φέρει, μας χάρισαν το απαραίτητο ποιοτικό πλεονέκτημα για να δοθεί ένα τέλος στην τουρκική προκλητικότητα της εποχής, η οποία εν πολλοίς στηριζόταν στην αριθμητική της υπεροχή σε πτητικά μέσα.
Ακόμα και σήμερα είναι δύσκολο να βρεις πτητική πλατφόρμα που να έχει τη δυνατότητα να φέρει έναν τόσο μεγάλο αριθμό και ποικιλία όπλων, όπως το F-4, γεγονός που αποδεικνύει τη μοναδικότητα και τη σημαντικότητα αυτού του αεροσκάφους, αλλά και τον λόγο που διατηρήθηκε στην ενεργό υπηρεσία μέχρι και σήμερα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως και αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν το γεγονός ότι ποτέ άλλοτε στην ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας δεν εκπαιδεύτηκαν μαζικά τόσοι πολλοί, 36 ιπτάμενοι και 100 τεχνικοί, απευθείας στις Ηνωμένες Πολιτείες, προκειμένου να πλαισιώσουν το νέο αεροσκάφος.
Αυτή ήταν ουσιαστικά και η ειδοποιός διαφορά καθώς οι άνθρωποι αυτοί έφεραν νέα νοοτροπία, κουλτούρα και δυναμική στην Πολεμική Αεροπορία προς μια νέα εποχή».
«Οι συνθήκες της περιόδου εκείνης, με την Κυπριακή κρίση στο αποκορύφωμά της, δεν άφηναν πολλά περιθώρια εφησυχασμού. Έτσι λοιπόν, μοιραία σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της εθνικής προσπάθειας για την αντιμετώπιση της τουρκικής παραβατικότητας, αρχικά στην κρίση της Κύπρου το 1974 και αργότερα το 1987 με το ωκεανογραφικό πλοίο ”Σισμίκ” αλλά και στην κρίση των Ιμίων το 1996.
Πρόσφατα, κατά την κρίση του καλοκαιριού του 2020 και εκεί που κανείς δεν το περίμενε, με τις άοκνες και ενσυνείδητες προσπάθειες των ανθρώπων αυτής της μονάδας, επιτεύχθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα να καταστούν ετοιμοπόλεμα 19 αεροσκάφη, αδιανόητο για πολλούς, δίνοντας για άλλη μια φορά το ”παρών” σε ένα ακόμα ραντεβού της ιστορίας» σχολίασε περαιτέρω.
«Ταυτόχρονα, προσέθεσε, θέλω να αποτίσω φόρο τιμής στους 24 νεκρούς αεροπόρους μας, που ”υπέρ πατρίδος” έδωσαν ό,τι πολυτιμότερο είχαν. Τους χρωστάμε πολλά, τους τιμούμε και δεν τους ξεχνούμε. Η θυσία τους, όπως και τόσων άλλων αεροπόρων, είναι ο φάρος και η πηγή έμπνευσής για την περαιτέρω πορεία μας ως Πολεμική Αεροπορία. Είμαι σίγουρος ότι μας παρακολουθούν από εκεί ψηλά και είναι περήφανοι για το έργο των διαδόχων τους, όπως είμαστε κι εμείς γι’ αυτούς», κατέληξε.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λαζαράκου στο 1ο Cyber Security Forum: “Ο κανονισμός DORA αναπτυξιακό εργαλείο για τις επιχειρήσεις”
- Λιανεμπόριο: Οριακή αύξηση κατά 0,8% στον τζίρο το γ΄ τρίμηνο
- Ισπανία: Αύξηση του έκτακτου φόρου στα υπερκέρδη των τραπεζών
- Υπουργείο Εργασίας: Απόφαση παράτασης της αρμοδιότητας του ΝΑΤ σε θέματα παροχών συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών