Η Hyundai Motor Co. σχεδιάζει να διπλασιάσει τη σειρά υβριδικών αυτοκινήτων της, καθώς η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνεται. Παράλληλα, ανακοίνωσε την επαναγορά μετοχών ύψους 4 τρισεκατομμυρίων γουόν (3 δισ. δολαρίων) στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την ενίσχυση των αποδόσεων των επενδυτών.

Παρουσιάζοντας μια νέα στρατηγική την Τετάρτη, κατά την ημέρα επενδυτών 2024, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο δήλωσε ότι θα αυξήσει τον αριθμό της γκάμας των υβριδικών αυτοκινήτων της σε 14 – προσθέτοντας μεγάλα και πολυτελή οχήματα. Ωστόσο, διατήρησε αμετάβλητο τον στόχο της για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, σε 2 εκατομμύρια ετησίως μέχρι το 2030.

Άλμα της μετοχής

Η μετοχή της Hyundai σημείωσε άλμα έως και 5,5% στις συναλλαγές της Σεούλ την Τετάρτη και έκλεισε με άνοδο 4,7%, καθώς οι επενδυτές υποδέχθηκαν με ικανοποίηση την επαναγορά και τη δέσμευση της εταιρείας να καταβάλει ελάχιστο ετήσιο μέρισμα 10.000 γουόν ανά μετοχή.

«Η απόδοση των μετόχων, η οποία αποτελεί στοιχείο κλειδί για τους επενδυτές, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή», δήλωσε ο James Hong, αναλυτής της Macquarie Securities Korea Ltd. «Συνολικά, ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς», είπε, προσθέτοντας ότι η επαναγορά μετοχών ύψους 4 τρισεκατομμυρίων γουόν σε διάστημα τριών ετών ήταν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.

Η κίνηση για την επιτάχυνση της παραγωγής υβριδικών οχημάτων έρχεται εν μέσω μιας ευρείας επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Ford Motor, η Porsche και η Mercedes-Benz Group έχουν ανακαλέσει τις φιλοδοξίες τους για τα EV τους τελευταίους μήνες, ενώ η Tesla απέχει πολύ από το ρυθμό των 1,8 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν πέρυσι.

Σχεδιάζει EV εκτεταμένης εμβέλειας

«Τελικά, πιστεύουμε ότι είναι η σωστή κίνηση να διατηρήσουμε την πορεία μας προς τα EV», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Hyundai, Jaehoon Chang. «Αλλά πρέπει να βελτιώσουμε τις υποδομές φόρτισης και να διασφαλίσουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα εμβέλειας με βελτιωμένη τεχνολογία».

Προς αυτή την κατεύθυνση, η Hyundai θα κυκλοφορήσει ένα EV εκτεταμένης εμβέλειας – το οποίο χρησιμοποιεί έναν μικρό βενζινοκινητήρα για να διατηρεί μια ενσωματωμένη μπαταρία φορτισμένη κατά την οδήγηση – στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα. Το αυτοκίνητο θα μπορεί να διανύσει περισσότερα από 900 χιλιόμετρα (560 μίλια) με μία μόνο φόρτιση.

«Ενώ ο ρυθμός ηλεκτροκίνησης επιβραδύνεται, εξακολουθούμε να βλέπουμε αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς γύρω από τα αυτοκίνητα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούμε απλά να καθόμαστε και να παρακολουθούμε τη μείωση των πωλήσεων των EV», δήλωσε ο Chang.

«Τα EVs εκτεταμένης εμβέλειας μπορούν να αντιμετωπίσουν ορισμένα από αυτά τα ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτών που διστάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο λόγω των ανησυχιών τους σχετικά με τη φόρτιση», πρόσθεσε.

Η Hyundai ανέφερε επίσης ότι δεν βλέπει τη ζήτηση για τα EV να αυξάνεται ξανά για αρκετά χρόνια.

«Η εταιρεία στοχεύει να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση των EV με την επέκταση των υβριδικών και την προσφορά νέων, εκτεταμένης εμβέλειας EV, καθώς και με τη σταδιακή αύξηση των μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030, οπότε και αναμένεται ανάκαμψη της ζήτησης EV», ανέφερε η ανακοίνωση της εταιρείας στο χρηματιστήριο.

Ισχυρές πωλήσεις υβριδικών οχημάτων

Στο μεταξύ, η Hyundai εμφανίζει ισχυρές πωλήσεις υβριδικών οχημάτων, οι οποίες αντιπροσώπευαν περίπου το 12% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων το δεύτερο τρίμηνο, ωθώντας τα κέρδη σε επίπεδα ρεκόρ. Η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει υβριδικά οχήματα σε ένα εργοστάσιο EV που κατασκευάζει στη Τζόρτζια των ΗΠΑ, δήλωσε ο Chang.

Η κατασκευή του εργοστασίου αξίας 7,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων αντιμετώπισε ένα εμπόδιο νωρίτερα αυτή την εβδομάδα μετά την είδηση ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ μπορεί τώρα να επανεξετάσει την περιβαλλοντική άδεια.

Μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών που ανακοινώθηκαν κατά την ημέρα των επενδυτών, η Hyundai δήλωσε ότι θα δαπανήσει 121 τρισεκατομμύρια γουόν κατά την επόμενη δεκαετία για να ενισχύσει την παραγωγή και να σημειώσει πρόοδο σε τομείς όπως τα αυτοκίνητα υδρογόνου, οι μπαταρίες EV και το λογισμικό για την κινητικότητα στο μέλλον.

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε το Hyundai Kona

Ford Puma: Με αποδοτική γκάμα κινητήρων!

Στην Κέρκυρα με το υβριδικό Honda CR-V!