ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι γνωστοί εφοπλιστές Κρίτων Λεντούδης και Νικόλας Παπαλιός, όπως αποκαλύπτει σήμερα το mononews, κι ένας παλαιός «παίκτης» από το χώρο των κατασκευών, άλλοτε στενός συνεργάτης του Μίλτου Καμπουρίδη, ο Ματθαίος Τρούλης, βρίσκονται πίσω από τη μεγάλη τουριστική επένδυση στην Αστυπάλαια, που έχει σηκώσει θύελλα διαμαρτυριών.
Πρόκειται για ένα Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) με στόχο την κατασκευή βιλών και ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή Αγριλίδι, και σε μια έκταση περίπου 2.000 στρεμμάτων που πήρε προέγκριση από το Κεντρικό Πολεοδομικό Συμβούλιο (ΚΕΣΥΠΟΘΑ).
Ωστόσο υπήρξαν σφοδρές αντιδράσεις από κατοίκους της Αστυπάλαιας αλλά και τη δημοτική αρχή καθώς αν γίνει το τουριστικό χωριό θα είναι μεγαλύτερο σε έκταση από του δύο οικισμούς του νησιού και θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία του.
Αλλωστε, η Αστυπάλαια έχει γίνει παγκόσμιο υπόδειγμα αειφόρου ανάπτυξης, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την κατασκευή ενός τέτοιου mega project.
Ο δήμαρχος του νησιού, Νίκος Κομηνέας, σε δηλώσεις του στο mononews, επιβεβαιώνει τα πρόσωπα που κρύβονται πίσω από το επενδυτικό σχέδιο, αλλά δείχνει έτοιμος να ανοίξει πόλεμο για να μη γίνει το έργο.
Προαναγγέλλοντας προσφυγή στο ΣτΕ αναφέρει ότι «θα περιμένουμε τις αποφάσεις του υπουργείο Περιβάλλοντος. Αν ο υπουργός υπογράψει για να γίνει η επένδυση τότε θα προχωρήσουμε σε όλες τις κινήσεις που απαιτούνται για να μπλοκάρουμε το έργο. Το σπουδαιότερο για εμάς είναι να κρατήσουμε την Αστυπάλαια σε ένα μοντέλο βιώσιμης, αειφόρου ανάπτυξης. Μια τέτοια επένδυση θα φέρει προβλήματα καθώς θα δημιουργήσει διάσπαρτους οικίσκους σε περιοχή του νησιού. Δεν θέλουμε ένα μοντέλο ανάπτυξης όπως αυτό που κατέστρεψε τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, ένα μοντέλο με Airbnb και μοντέρνες κατοικίες που διασπά την υπαίθρια ενότητα του νησιού».
Ο κ. Κομηνέας αναφέρει επίσης στο mononews ότι οι επενδυτές «ήρθαν να προκαταλάβουν τις εξελίξεις, δηλαδή τη σύνταξη Πολεοδομικού Σχεδίου για το νησί. Εκτιμώ πάντως, ότι σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο δεν δείχνουν διατεθειμένοι να επιτρέψουν να γίνει αυτό το έργο. Δεν συνάδει με την μεγάλη προσπάθεια που έχουμε κάνει, δήμος, ελληνικό κράτος, η Volkswagen για να κάνουμε την Αστυπάλαια έξυπνο και αειφόρο νησί», καταλήγει.
Αντιδράσεις και διευκρινίσεις
Οι αντιδράσει αυτές ανάγκασαν το υπουργείο Περιβάλλοντος να προβεί σε διευκρινίσεις σχετικά με την απόφαση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ (Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων).
Το υπουργείο τονίζει ότι η συγκεκριμένη πρόταση για την επένδυση έλαβε προέγκριση και όχι έγκριση και στη συνέχεια θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες, η σύνταξη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με την αντίστοιχη διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, κατόπιν εκ νέου εξέταση από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ με τη ΣΜΠΕ, η έγκριση του project από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και ο έλεγχος νομιμότητας από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Παρ’ όλα αυτά το συγκεκριμένο θέμα προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στο νησί και πολλοί άρχισαν να αναρωτιούνται ποιοι θέλουν να επενδύσουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία τουριστικού χωριού με βίλες προς πώληση ή ενοικίαση και ξενοδοχείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αίτημα στο ΚΕΣΥΠΟΘΑ για προέγκριση κατατέθηκε τον περασμένο Οκτώβριο από την εταιρεία ZONIRO. Διευθύνων σύμβουλος της εν λόγω κατασκευαστικής εταιρείας, θυγατρικής της γνωστής εταιρεία Aristo Development, είναι ο κ. Ματθαίος Τρούλης.
Ο κ. Τρούλης ήταν στενός συνεργάτης του Μίλτου Καμπουρίδη όσο αυτός ήταν στην Dolphin Capital Partners και πριν τα «σπάσει» και αποχωρήσει.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, ιδρύθηκε το 1999, αρχικά ως θυγατρική της Aristo Developers Ltd., της μεγαλύτερης αναπτυξιακής εταιρείας και ιδιωτών ιδιοκτητών ακινήτων στην Κύπρο.
Η Aristo Developers (Hellas) ΑΕ δραστηριοποιήθηκε ενεργά στην ελληνική αγορά ακινήτων, αναπτύσσοντας, κατασκευάζοντας και εμπορεύεται πολυτελείς πολυκατοικίες και γραφεία σε επιλεγμένες περιοχές της Αθήνας. Σχεδίασε, επέτρεψε, ανέπτυξε και πούλησε 12 κτίρια κατοικιών συνολικά 250 διαμερισμάτων και δύο κτίρια γραφείων συνολικής επιφάνειας 3.000 m 2 στην Αθήνα, συνολικού προϋπολογισμού ανάπτυξης γ. 40 εκατομμύρια ευρώ. Το 2007 η εμβέλεια της ελληνικής οντότητας άλλαξε για να γίνει ο αποκλειστικός διευθυντής ανάπτυξης όλων των έργων που ανήκουν στην Dolphin.
Η εταιρεία μετονομάστηκε σε Zoniro το 2012 για να εξορθολογίσει την ταυτότητα της επωνυμίας της ως κορυφαίος προγραμματιστής resort παγκοσμίως. Αξιοποιώντας τη μοναδική εμπειρία στην παροχή σημαντικών έργων ακίνητης περιουσίας και φιλοξενίας, το 2015, Zoniro Greece επέκτεινε τις δραστηριότητές της περιλαμβάνοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες, διαχείριση έργων και υπηρεσίες ανάπτυξης ξενοδοχείων σε άλλους πελάτες εκτός της Dolphin.
Τον κ. Τρούλη συναντάμε σε δημοσιεύματα του 2019 στα οποία αναφέρεται ότι είχε συνάντηση με τον τότε περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, τον οποίο ενημέρωσε για την πορεία της μεγάλης τουριστικής επένδυσης Kilada Hills, στην Αργολίδα, ένα έργο προϋπολογισμού 420 εκατ. ευρώ.
Οι ιδιοκτήτες της μεγάλης έκτασης
Κι αν την αίτηση για προέγκριση της επένδυσης στην Αστυπάλαια έκανε η εταιρεία του κ. Τρούλη, η έκταση στην οποία προβλέπεται να αναπτυχθεί το mega project ανήκει στην εταιρεία «Αγρελίδι Ακίνητα».
Η εταιρεία έχει συσταθεί από το 2008, έχει κεφάλαιο 120 χιλιάδων ευρώ και ο σκοπός της είναι η αγοραπωλησία μη οικιστικών κτιρίων και οικοπέδων για την ανέγερση τέτοιων κτιρίων, ενοικίασης ακινήτων, κατασκευή οικιστικών κτιρίων κ.λπ.
Με βάση τον ισολογισμό του 2022 που κατατέθηκε στο ΓΕΜΗ, τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας ανέρχονται σε 2.597.066,15 ευρώ ενώ η καθαρή θέση της είναι 2.611.644,22 ευρώ.
Η έκταση που διαθέτει είναι 1.977 στρέμματα που δεν είναι ενιαία, αλλά αποτελείται από πέντε ακίνητα σε δύο πολεοδομικές ενότητες, 1.903 στρεμμάτων και 73 στρεμμάτων.
Όπως μας λέει ο δήμαρχος, κ. Κομηνέας, η έκταση αγοράστηκε όλη μαζί πριν από μια 20ετία και ήταν ουσιαστικά μαντριά. Η δημοτική αρχή και οι κάτοικοι γνώριζαν για την εταιρεία που είχε κάνει την αγορά, αλλά ποτέ δεν υπήρξε επαφή και ποτέ δεν είχε τεθεί στο δήμο οποιαδήποτε πρόταση αξιοποίησης της έκτασης.
Στην συγκεκριμένη περιοχή η επενδυτική πρόταση προκρίνει τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων με βίλες και ξενοδοχεία. Πηγές από το νησί λένε ότι η συνολική δόμηση μπορεί να φτάσει τα 30 χιλιάδες τ.μ. για την κατασκευή έως και 250 βιλών και δύο ξενοδοχειακών μονάδων.
Αναζητώντας τα στοιχεία των ιδιοκτητών της εταιρείας που είναι κάτοχος της μεγάλης αυτής έκτασης, βρίσκει κανείς στο ΓΕΜΗ ενδιαφέροντα πράγματα.
Πρόεδρος της εταιρείας είναι ο Νίκος (Νικόλας) Παπαλιός, ιδρυτής της Vantage Shipping Lines S.A., της Primal Shipmanagement Inc. και συνιδρυτής της Primal Marine Shipbrokers Ltd. Γεννημένος το 1973, κατάγεται από παραδοσιακή οικογένεια με ναυτική παράδοση της Χίου, σπούδασε στο Λονδίνο και στις ΗΠΑ και ξεκίνησε την καριέρα του στη ναυτιλία με
φορτηγά πλοία χύδην ξηρού φορτίου. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών από το 2000 και αναπληρωτής αντιπρόσωπος του νηολογίου της Τζαμάικας στην Ελλάδα.
Η οικογένεια Παπαλιού μπήκε στη ναυτιλία το 1909 με τον Δημήτρη Παπαλιό να αγοράζει το πρώτο φορτηγό πλοίο που κατασκευάστηκε το 1895.
Η “Aegis Shipping Co. LTD” άνοιξε το 1943 το πρώτο της γραφείο στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου με στόλο πέντε φορτηγών πλοίων. Το 1962 ανοίγει το γραφείο στο Λονδίνο με στόλο 21 πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοιων προϊόντων.
Το 1979 η εταιρεία είχε υπό τον έλεγχό της 76 πλοία ενώ το 1999 ίδρυσε την Primal που ήλεγχε στόλο 18 εταιρειών μεταφοράς χύδην και η πέμπτη γενιά εφοπλιστών συνεχίζει μια παράδοση 115 ετών.
Και ο Κρίτων Λεντούδης
Το ενδιαφέρον είναι επίσης ότι αντιπρόεδρος στη εταιρεία που κατέχει την έκταση στην Αστυπάλαια είναι ο γνωστός εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης, ιδιοκτήτης της Evalend Shipping η οποία διαθέτει στόλο με πάνω από 50 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4,4 εκατ. dwt. Ο Ευάγγελος Λεντούδης, ίδρυσε την Evalend Shipping το 1972. Μετά τον θάνατο του, το 1984, τα ηνία της ναυτιλιακής ανέλαβε ο Κρίτων.
Η ναυτιλιακή του κ. Λεντούδη ναυπηγεί συνεχώς νέα πλοία, αυτή τη στιγμή έχει σε γραμμή παραγωγής 35, από τα οποία τα 2 είναι φορτηγά, τα 15 είναι πλοία μεταφοράς gas και 18 δεξαμενόπλοια.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιούνιο οι αντάρτες Χούθι χτύπησαν και βούλιαξαν το πλοίο Tutor της Evalend Shipping.
Λάτρης των πολυτελών αυτοκινήτων και της ταχύτητας (έχει κάνει μεγάλο χαμό στη Φιλοθέη με τη Φεράρι που οδηγεί με 150 χιλιόμετρα), ο Λεντούδης διαθέτει επίσης πανάκριβο στόλο Ι.Χ., αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ. Φημολογείται ότι στο τεράστιο γκαράζ που διαθέτει στην έπαυλη του στα Βόρεια Προάστια φιλοξενεί περίπου 50 αυτοκίνητα.
Μεταξύ άλλων έχει στην κατοχή του μία McLaren Senna ενός εκατομμυρίου ευρώ -έχουν κατασκευαστεί 500 παγκοσμίως- και μια Bugatti Veyron αξίας 1,2 εκατ. ευρώ, το πιο γρήγορο εμπορικό αυτοκίνητο στον κόσμο με τελική ταχύτητα 400 χιλιόμετρα την ώρα.
Ιδιαίτερης αξίας είναι και μια μαύρη Mercedes 300D με την οποία κυκλοφορούσε ο Πάπας Παύλος ΣΤ’, καθώς και μία Ferrari F-40 η οποία λέγεται ότι είχε κατασκευαστεί ειδικά για τον υιό Αννιέλι και είναι η μοναδική στον κόσμο χωρίς συμπλέκτη, με την τιμή της να εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 3 εκατ. ευρώ.
Στη συλλογή του περιλαμβάνονται ακόμη 10 Lamborghini, καθώς και διάφορα μοντέλα Porsche, BMW και Mercedes.
Ο 61χρονος Κρίτων Λεντούδης είναι παντρεμένος από το 2021 με την πανέμορφη Τερέζα Μιχαλοπούλου η οποία είχε παντρευτεί στο παρελθόν τον Χρήστο Κοπελούζο με τον οποίο έχει τρία παιδιά ενώ ο Λεντούδης από προηγούμενο γάμο είναι πατέρας δύο παιδιών.
Διαβάστε επίσης:
Τι είναι ο Κανονισμός MiCA που αλλάζει τα πάντα στην ευρωπαϊκή αγορά κρυπτονομισμάτων
Εθνική Ασφαλιστική: Εθελούσια έξοδος με ανώτατο όριο αποζημίωσης τις 180.000 ευρώ
Telegram: Τι υποστηρίζει η Γαλλία για την σύλληψη του δισεκατομμυριούχου CEO
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η αστερόσκονη και η τέχνη – Όταν το σύμπαν εμπνέει εικαστικά
- Προμηθευτές Ενέργειας: Ποιος πληρώνει τον “μουτζούρη” των ληξιπρόθεσμων-Πώς εγκλωβίζονται και ρευματοδοτούν χωρίς να εισπράττουν
- Νέο πρόγραμμα κατάρτισης για 50.000 ανέργους από την ΔΥΠΑ – Επίδομα έως 1.000 ευρώ για τους ωφελούμενους
- Χάρης Σαχίνης (ΕΥΔΑΠ): 2,5 δισ. επενδύσεις- Πάμε σε πορτοκαλί συναγερμό λειψυδρίας- Αγώνας δρόμου για νερό από τα Κρεμαστά