Αύξηση των εσόδων και περιορισμό των καθαρών ζημιών κατέγραψε ο ελληνικός βραχίονας της κυπριακής ξενοδοχειακής Louis Hotels, που επεκτείνεται στην ελληνική αγορά.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με τα Mykonos Theoxenia και Once in Mykonos, Asterion Suites & Spa στον Πλατανιά Χανίων, Kerkyra Blue Ηοtel N’ Spa και Ionian Sun στο νησί των Φαιάκων, ενώ τη φετινή σεζόν πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της τα Louis Apostolata Island Resort στην Κεφαλονιά και King Jason Zante στη Ζάκυνθο, αφού οι συμφωνίες διαχείρισης ενεργοποιήθηκαν το καλοκαίρι. Τα δύο ξενοδοχεία εντάχθηκαν στο brand Exclusive Collection του κυπριακού ομίλου, ο τζίρος του οποίου έφτασε τα 20,7 εκατομμύρια ευρώ το 2023 (όταν δεν ανήκαν στο χαρτοφυλάκιο οι μονάδες σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο), ενώ οι καθαρές ζημιές μειώθηκαν σε 1,67 από 1,8 εκατ. που ήταν το 2022, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα.

1

Όπως αναφέρει η έκθεση της εν Ελλάδι εταιρείας, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 3,7 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της ολικής αποκατάστασης της οικονομίας, καθώς επίσης και των τουριστικών αφίξεων σε Ελλάδα σε επίπεδα προ της πανδημίας. Το EBITDA άγγιξε τα 3 εκατομμύρια, υπήρξε δηλαδή μια θετική απόκλιση της τάξεως των 1,2 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2022, ενώ σε ό,τι αφορά τη φετινή σεζόν η Louis Hotels επισημαίνει ότι οι κρατήσεις είναι αυξημένες συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2023.

Θυμίζουμε ότι το 2019 η Louis Group προχώρησε στην πώληση πέντε ιδιόκτητων ξενοδοχείων στην Ελλάδα στην Blackstone, με το enterprise value να ανέρχεται στα 178,6 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία αφορούσε δύο μονάδες στην Κέρκυρα (Corcyra Beach και Grand Hotel), δύο στη Ζάκυνθο (Zante Beach και Plagos Beach) και μία στην Κρήτη (Creta Princess), συνολικής δυναμικότητας 1.464 δωματίων.

Η δραστηριότητα σε κρουαζιέρα και τουρισμό

Παρά τις αυξημένες επενδύσεις στην ελληνική αγορά από την πλευρά της, η Louis Hotels δεν παραλείπει να σημειώνει στις οικονομικές καταστάσεις τους κινδύνους της τουριστικής βιομηχανίας, που δεν είναι άλλοι από «τον αυξανόμενο ανταγωνισμό εντός της ελληνικής αγοράς, τη σύγκρουση Ισραήλ-Χαμάς και τη συνολική οικονομική αβεβαιότητα και τις αρνητικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία και στις μεγάλες χρηματοπιστωτικές αγορές που προκύπτουν από τον πόλεμο και από την αναταραχή που δημιουργήθηκε στην ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση την παγκόσμια οικονομία από τον πόλεμο στην Ουκρανία».

Ο κυπριακός όμιλος δηλώνει παρών στον τομέα του τουρισμού από το 1942. Ο αείμνηστος Λούης Λοΐζου, ο οποίος θεωρείται ο «πατέρας του τουρισμού» στην Κύπρο, αγόρασε το ξενοδοχείο «Σέμμερινγκ» στα ορεινά θέρετρα της Κύπρου, ακολούθησε το Grand Hotel στις Πλάτρες, το Louis Hotel στη Λευκωσία και το πολυτελές Ledra Palace, σήμα κατατεθέν της πρωτεύουσας. Η επέκταση στην Ελλάδα επιτεύχθηκε το 1992 με την εξαγορά του Creta Paradise Beach Resort Hotel στα Χανιά και ακολούθησαν τα Louis Grand Hotel στην Κέρκυρα, Louis Creta Princess στα Χανιά και Louis Plagos Beach στη Ζάκυνθο.

Η μητρική Louis plc, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Κύπρου από το 1999, δραστηριοποιείται και στον κλάδο της κρουαζιέρας μέσω της Celestyal Cruises, την οποία ίδρυσε το 2014. Τον Νοέμβριο του 2021 η Louis plc ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με τo αμερικανικό private equity Searchlight Capital Partners για την ανακεφαλαιοποίηση της Celestyal Cruises Ltd και τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας που αποτιμήθηκε κοντά στα 70 εκατομμύρια, με αποτέλεσμα στην κυπριακή εταιρεία να παραμείνει το 40% της εταιρείας. Παράλληλα, στον όμιλο ανήκουν και τα ταξιδιωτικά γραφεία Louis Travel.

Διαβάστε επίσης

Η Louis Hotels προσθέτει στη συλλογή της ένα ακόμη 5άστερο ξενοδοχείο

Louis: Στα 75 εκατ. ευρώ το κέρδος από την πώληση 5 ξενοδοχείων στην Ελλάδα

Ελλάδα: Χαμένη στη μάχη του Airbnb τον Ιούλιο