Η Lamborghini παρουσίασε την Temerario, το ολοκαίνουργιο σπορ μοντέλο της, εξοπλισμένο με υβριδικό σύστημα κίνησης που έχει ένα θερμικό σύνολο twin-turbo V8 επαναπροσδιορίζοντας τις έννοιες της απόδοσης, της οδηγικής απόλαυσης και της άνεσης.
Το Temerario είναι το δεύτερο μοντέλο της γκάμας High Performance Electrified Vehicle (HPEV) της Lamborghini, μετά τη Revuelto, και διευρύνει το εξηλεκτρισμό της γκάμας. Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυάζει έναν ολοκαίνουργιο θερμικό κινητήρα twin-turbo V8 με τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, παρέχοντας συνολική ισχύ 920 ίππων.
Ο twin-turbo V8 έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου στη Σάντα Αγκάτα και είναι ο πρώτος και μοναδικός κινητήρας παραγωγής που μπορεί να φτάσει τις 10.000 στροφές ανά λεπτό.
Επιδόσεις: Μέγιστη ταχύτητα άνω των 340 km/h, επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα.
Με την Temerario, η Lamborghini πέτυχε κορυφαία αεροδυναμική απόδοση, σε συνδυασμό με στιλιστικές λεπτομέρειες και γραμμές που αποτελούν νέο ορόσημο για το σχεδιασμό της μάρκας.
Επίσης ολοκαίνουργιο είναι το αλουμινένιο πλαίσιο που, χάρη στη χρήση μιας τεχνολογίας υψηλής αντοχής, εξαιρετικά ελαφρού κράματος, αυξάνει σημαντικά την στρεπτική ακαμψία και συμβάλλει στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά.
Το πλαίσιο προσφέρει άνεση για τους επιβάτες και αυξημένο χώρο: Η Temerario είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην κατηγορία του.
Η καρδιά μιας Lamborghini ήταν πάντα το σύστημα κίνησης. Με τη νέα Temerario, η Lamborghini ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση, που βασίζεται σε αρκετά χρόνια ανάπτυξης, προσφέροντας ένα πρωτοποριακό σύστημα κίνησης.
Αυτό αποτελείται από έναν εξαιρετικά υψηλής απόδοσης κινητήρα εσωτερικής καύσης biturbo σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο πρώτος στόχος ήταν να επιτευχθεί η υψηλότερη δυνατή ισχύς και ροπή: Ο νέος κινητήρας 4.0 λίτρων V8 biturbo έχει ειδική απόδοση 200 ίππων ανά λίτρο και λειτουργεί μαζί με έναν ηλεκτρικό κινητήρα ενσωματωμένο στο περίβλημα του V8. Η υβριδική μηχανή έχει άλλους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στον μπροστινό άξονα που εξασφαλίζουν και 4κινηση.
Ο νέος θερμικός κινητήρας είναι ένας από τους ισχυρότερους της κατηγορίας: Ο V8 biturbo αποδίδει μέγιστη ισχύ 800PS από τις 9.000 έως τις 9.750 στροφές και ροπή 730 Nm μεταξύ 4.000 και 7.000 στροφών. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, σε θέση εξασφαλίζει άμεση απόκριση από χαμηλές στροφές και διατηρεί σταθερή τη ροπή μεταξύ των αλλαγών ταχυτήτων, βελτιώνοντας την άμεση απόκριση και δίνοντας αίσθηση γραμμικής και απεριόριστης επιτάχυνσης έως τις 10.000 στροφές.
Χάρη στους δύο υπερτροφοδότες, η απόδοση και οι επιδόσεις αυξάνονται στις υψηλές ταχύτητες. Οι δυο υπερτροφοδότες (turbo) βρίσκονται στο V του κινητήρα για καλύτερη χωροθέτηση και θερμική διαχείριση. Η μέγιστη πίεση των τούρμπο είναι 2,5 bar.
Η σχεδιαστική γλώσσα της Lamborghini εξελίχθηκε για να δημιουργήσει μια νέα υπογραφή φώτων ημέρας με εξαγωνικό σχήμα, καθιστώντας το αυτοκίνητο εύκολα αναγνωρίσιμο από μακριά.
Η έννοια του εξαγώνου αποτελεί το κύριο σχεδιαστικό στοιχείο σε όλο το αυτοκίνητο: στο κύριο αμάξωμα, στις πλευρικές εισαγωγές αέρα, στα πίσω φώτα και στην εντυπωσιακή εξαγωνική εξάτμιση. Το γεωμετρικό παράδειγμα του εξαγώνου είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα της Lamborghini από τη δεκαετία του 1960.
Τα εξαγωνικά φώτα ημέρας, ενσωματώνουν έναν αεραγωγό, αποτελούν μέρος της φιλοσοφίας σχεδιασμού που συνταιριάζει τα φώτα στην αεροδυναμική σχεδίαση.
Επιπλέον, οι αεραγωγοί που βρίσκονται κάτω από τους προβολείς βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση και την ψύξη του μπροστινού συστήματος πέδησης για καλύτερη αποτελεσματικότητα. Οι σχεδιαστές της Temerario συνδυάζουν στοιχεία αεροδυναμικής με έντονη μυϊκή εμφάνιση που ξεκινά από το μπροστινό μέρος.
Ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από καλοσχηματισμένες αθλητικές επιφάνειες και μια καμπίνα που στενεύει προς τις εξαγωνικές εξατμίσεις. Η άκρη του καπό κυριαρχεί σε όλο το μπροστινό μέρος με ένα δυνατό και εντυπωσιακό σχέδιο μύτης καρχαρία. Οι κοφτεροί, κομψοί προβολείς καλύπτονται ελαφρώς από το καπό, εμπνευσμένοι από τον κόσμο των μοτοσικλετών.
Η Temerario προσφέρει σημαντικά περισσότερο εσωτερικό χώρο από τον προκάτοχό της. Μια χαμηλή και εργονομική θέση καθίσματος εξασφαλίζει στον οδηγό και τον συνοδηγό μια κορυφαία ενσωμάτωση με το όχημα, παρέχοντας ταυτόχρονα υψηλό επίπεδο άνεσης, σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Lamborghini “Νιώστε σαν πιλότος”.
Η νέα σχεδίαση του σκελετού αυξάνει το διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι κατά 34 mm και το χώρο για τα πόδια κατά 46 mm, ενώ παράλληλα αυξάνει την ορατότητα κατά 4,8 μοίρες. Μπορεί δε να φιλοξενεί επιβάτες ύψους έως 200 cm, ακόμα και με κράνος.
Αυτό σημαίνει ότι οι ψηλότεροι οδηγοί μπορούν να ολοκληρώσουν άνετα τους γύρους τους, σε μια πίστα αγώνων, φορώντας κράνος. Υπάρχει χώρος για αντικείμενα κάτω από το μπροστινό καπό με διαθέσιμο όγκο αποθήκευσης 112lt.
Άλλα καθημερινά αντικείμενα μπορούν να αποθηκευτούν πίσω από τα καθίσματα.
Η Temerario διαθέτει 13 διαφορετικές χαρτογραφήσεις. Τα προγράμματα οδήγησης μπορούν να επιλεγούν μέσω των περιστροφικών διακοπτών στο τιμόνι: Ο πάνω αριστερός διακόπτης επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ: Πόλη (Città) Αυτοκινητόδρομος (Strada) Sport, Corsa και Corsa Plus (ESC Off – ηλεκτρονικοί έλεγχοι απενεργοποιημένοι). Επιπλέον, πατώντας το κουμπί “καρό σημαία” για δύο δευτερόλεπτα, ενεργοποιείται το launch control για ταχύτερη εκκίνηση από στάση.
Μαζί με το υβριδικό σύστημα, κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους τρεις νέες επιλογές παραμετροποίησης: Recharge, Hybrid και Performance, που επιλέγονται μέσω του πάνω δεξιού περιστροφικού διακόπτη.
Η επιλογή εμφανίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών του οδηγού. Στη λειτουργία Performance, το σύστημα αποδίδει 920PS, ενώ ο έλεγχος της υβριδικής μηχανής είναι προγραμματισμένος για να αξιοποιήσει στο μέγιστο τους ηλεκτροκινητήρες τόσο στην κατανομή ροπής όσο και της τετρακίνησης, για σπορ οδήγηση.
Ο ήχος επίσης αγριεύει προσφέροντας μια συναρπαστική εμπειρία. Η επιλογή λειτουργίας Drift κάνει επίσης ντεμπούτο στην Temerario, για να βοηθήσει τον οδηγό να ελέγξει την υπερστροφή και να μεγιστοποιήσει τη διασκεδαστική οδήγηση.
Η λειτουργία Drift είναι ρυθμιζόμενη σε τρία στάδια: Το πρώτο διευκολύνει την υπερστροφή διατηρώντας μια περιορισμένη γωνία ολίσθησης το τρίτο απευθύνεται σε έμπειρους οδηγούς.
Η συνδεσιμότητα είναι πιο προηγμένη, προσφέροντας στους χρήστες υπηρεσίες και λειτουργίες που σχετίζονται με την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, καθώς και άλλες σχεδιασμένες ειδικά για την οδηγική απόλαυση σε δρόμο ή πίστα.
Οι χρήστες μπορούν να επωφεληθούν από ένα σύστημα πλοήγησης με online ενημερώσεις χαρτών και πραγματικές πληροφορίες για την κυκλοφορία και τα σημεία ενδιαφέροντος.
Οι εφαρμογές συνδεσιμότητας περιλαμβάνουν περιεχόμενο ψυχαγωγίας, όπως ραδιόφωνο διαδικτύου, φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Η Temerario διαθέτει ένα σύστημα που αποτελείται από τρεις οθόνες: Τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, την κεντρική οθόνη 8,4 ιντσών και την οθόνη συνοδηγού 9,1 ιντσών.
Το σύστημα διαθέτει γραφικά, συμπεριλαμβανομένων τρισδιάστατων, με κινούμενα σχέδια. Επιπλέον, οι τρεις οθόνες ελέγχονται από έναν ενιαίο “ηλεκτρονικό εγκέφαλο” για να εξασφαλιστεί η μέγιστη συνοχή σχεδιασμού, αλληλεπίδρασης και χρήσης.
Ο πίνακας οργάνων έχει ένα εντελώς ανανεωμένο γραφικό σχεδιασμό, παρουσιάζει νέες λειτουργίες προσαρμογής που επιτρέπουν στους χρήστες να επιλέξουν τρεις τύπους προβολής: “Δυναμική προβολή” με πληροφορίες δυναμικής οχήματος, “Προβολή πλοήγησης” με πλήρη οθόνη χάρτη και “Βασική προβολή” με σημαντικές πληροφορίες για την οδήγηση.
H Bridgestone έχει αναπτύξει μια πλήρη γκάμα ελαστικών για την Temerario, προσφέροντας ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Potenza Sport και Potenza Race. Το Bridgestone Potenza Sport εξασφαλίζει ακόμη και στο βρεγμένο, ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα φέρει τεχνολογία Run-Flat. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να διατηρούν τον έλεγχο και να συνεχίζουν με ασφάλεια την οδήγηση για 80 km με ταχύτητα έως 80 km/h.
Η Bridgestone έφερε αυτήν την τεχνολογία στην Temerario σε μια εξατομικευμένη εφαρμογή που παρέχει υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης, ανώτερη πρόσφυση και εξαιρετική άνεση οδήγησης σε δρόμο, μαζί με ασφάλεια και ηρεμία. Επιπλέον, η Bridgestone έχει σχεδιάσει ένα ειδικό ελαστικό αγώνων το Potenza Race που προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση, βελτιωμένο χειρισμό και μακροχρόνια απόδοση για όλους τους λάτρεις της πίστας.
Η ιαπωνική εταιρεία έχει επίσης σχεδιάσει χειμερινά ελαστικά Blizzak LM005, επιτρέποντας στο supercar να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις ακόμη και σε δύσκολες χειμερινές συνθήκες. Τα διαφορετικά εξατομικευμένα ελαστικά, είναι διαθέσιμα σε οκτώ διαστάσεις σε μεγέθη 20 και 21 ιντσών.
Μετά τις Huracán STO, Tecnica, Sterrato, Huracán EVO και την V12 HPEV Revuelto, η Temerario είναι το τελευταίο σπορ αυτοκίνητο Lamborghini που εξοπλίζεται με ελαστικά Bridgestone.
Τεχνικές προδιαγραφές
Κινητήρας: V8 Bi-Turbo
Κυβισμός: 3995,2 cm3
Διάμετρος και διαδρομή: 90 mm x 78,5 mm
Βαθμός συμπίεσης: 1:9,3
Μέγιστη ισχύς @ στροφές (ICE): 800 CV @ 9000-9750 rpm
Μέγιστη ισχύς (συνδυασμένη ICE+EE): 920 CV
Μέγιστη ροπή @ στροφές (ICE): 730 Nm @ 4000-7000 rpm
Σύστημα ψύξης: Υδρόψυκτο – ειδικό κύκλωμα για εξαρτήματα υψηλής τάσης
Σύστημα διαχείρισης κινητήρα: Κεντρικό άμεσο ψεκασμό – Bosch
Σύστημα λίπανσης: Ξηρό κάρτερ
Σύστημα μετάδοσης κίνησης: Αυτόματο
Κιβώτιο: 8 ταχυτήτων διπλός συμπλέκτης
Υβριδικό σύστημα
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, υψηλής ειδικής ισχύος
Γεννήτρια: Ηλεκτροκινητήρας P1
Εμπρόσθιος ηλεκτρικός άξονας: 220kW @3500rpm
Επιδόσεις
Μέγιστη ταχύτητα: 343 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 2,7 s
Φρενάρισμα 100-0 km/h: 32 m
Αμάξωμα και πλαίσιο
Σκελετός: Αλουμίνιο
Ελαστικά εμπρός: Bridgestone Potenza Sport 255/35 ZR20
Ελαστικά πίσω: Bridgestone Potenza Sport 325/30 ZR21
Ζάντες εμπρός: 20 x 9J
Ζάντες πίσω: 21 x 11.5J
Φρένα: Κεραμικά με σταθερές μονοκόμματες δαγκάνες αλουμινίου με 10 εμβόλια (εμπρός) και 4 έμβολα (πίσω)
Δίσκοι εμπρός: 410x38mm
Δίσκοι πίσω: 390x32mm
Διαστάσεις
Μήκος: 4.706 mm
Πλάτος (με καθρέφτες): 2.246 mm
Ύψος: 1.201 mm
Μεταξόνιο: 2.658 mm
Βάρος χωρίς υγρά: 1.690 kg
Αναλογία kg/ps: 1,84
Διαβάστε επίσης:
Lamborghini: Το «super car» που έχει ανοσία στην κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρούτε-Ζελένσκι: Συζητήσαμε την επείγουσα ανάγκη ενίσχυσης της αντιαεροπορικής άμυνας
- Ισραήλ: Ιδιωτικοποιεί τα δημόσια ΜΜΕ – Καταγγελίες για «επίθεση κατά της Δημοκρατίας» από την αντιπολίτευση
- Ναός των Πτολεμαίων αφιερωμένος σε θεό της γονιμότητας ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο
- Στρασβούργο: Με περισσότερα μέτρα ασφαλείας άνοιξε η Χριστουγεννιάτικη αγορά