• Ναυτιλία

    Μινωικές Γραμμές: Επιστροφή στην κερδοφορία – Δύναμη της η Κρήτη και οι γραμμές της Αδριατικής

    Γιώργος Ξηραδάκης - XRTC

    Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας


    Τα οικονομικά στοιχεία των Μινωικών Γραμμών, παρουσίασε στην πρόσφατη μελέτη της,  για την Ελληνική Ακτοπλοία, η XRTC, πρόεδρος της οποίας είναι ο Γιώργος Ξηραδάκης.

    Η εταιρία για ολόκληρη την προηγούμενη χρήση δραστηριοποιήθηκε στην ακτοπλοϊκή γραμμή «Πειραιάς–Ηράκλειο» και «Πειραιάς–Σούδα Χανίων», ενώ συνέχισε και την εποχική δραστηριοποίηση της στη γραμμή «Ηράκλειο–Κυκλάδες».

    Επιπλέον δραστηριοποιήθηκε στο εξωτερικό στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι.

    Η εταιρία συμπεριέλαβε στο δρομολόγιο των πλοίων της γραμμής «Πειραιάς–Ηράκλειο» ως ενδιάμεσο προορισμό τη Μήλο, εκτελώντας για ορισμένο αριθμό δρομολογίων τη διαδρομή «Πειραιάς–Μήλος–Ηράκλειο». Με τον τρόπο αυτόν οι Μινωικές Γραμμές, δεν θα χρειαστεί να αγοράζει δικαιώματα για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων στο οποίο έχει ενταχθεί η ναυτιλιακή βιομηχανία από την 1/1/2024.

    Από την δραστηριοποίηση στις παραπάνω γραμμές το 2023 διακινήθηκαν με τα πλοία της εταιρείας 1,050 χιλ. επιβάτες (έναντι 906.000 το 2022), 176 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα (έναντι 161.000 το 2022) και 107.000 φορτηγά (έναντι 84.000 το 2022).

    Οικονομικά Αποτελέσματα

    Τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες επηρεάστηκαν κυρίως από την νέα δραστηριοποίησή του στη γραμμή του εξωτερικού Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι οδηγώντας σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων. Πιο αναλυτικά:

    • Ο Κύκλος Εργασιών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες παρουσίασε αύξηση της τάξεως των €20.170 εκατ. και διαμορφώθηκε σε €113.035 εκατ. έναντι €92.885 εκατ. της χρήσης του 2022. Η αύξηση αυτή οφείλεται όπως αναφέρθηκε παραπάνω κυρίως στη νέα δραστηριοποίηση της εταιρείας σε γραμμή του εξωτερικού.
    • Το Κόστος Πωληθέντων μειώθηκε κατά €1.534 εκατ. και διαμορφώθηκε σε €89.027 εκατ. έναντι €90.561 εκατ. της αντίστοιχης προηγούμενης χρήσης. Η μεταβολή αυτή οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στη μείωση των τιμών των καυσίμων.
    • Τα Έξοδα Διοίκησης και Διάθεσης παρουσίασαν άνοδο σε σχέση με τη χρήση 2022 ύψους €3.023 εκατ. γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη διαφήμιση του ομίλου σε εκθέσεις και με διάφορους τρόπους προβολής και προώθησης. Τα εν λόγω έξοδα διαμορφώθηκαν στα €19.500 εκατ. έναντι €16.477 εκατ. της χρήσης του 2022.
    • Τα αποτελέσματα προ Φόρων, Χρηματοδοτικών & Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες της χρήσης 2023 παρουσιάζουν θεαματική βελτίωση κατά €23.785 εκατ. φτάνοντας τα €26.116 εκατ.
    • Όλα όσα αναλύθηκαν ανωτέρω επηρέασαν τα Καθαρά μετά από φόρους Αποτελέσματα της χρήσης από συνεχιζόμενες δραστηριότητες τα οποία διαμορφώθηκαν σε κέρδη €5.046 εκατ. έναντι ζημιών -€18.344  εκατ., όντας βελτιωμένα κατά €23.392 εκατ. από την προηγούμενη χρήση.

    Επισημάνσεις 

    Παρά τις συνεχιζόμενες ζημίες, οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις έχουν συνταχθεί με βάση την αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας (going concern) γεγονός που υποδηλώνει ότι ο όμιλος λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα και προβαίνει στις αναγκαίες κινήσεις ώστε να διαθέτει επαρκείς χρηματοοικονομικούς πόρους για να ανταποκρίνεται στις χρηματοοικονομικές και λειτουργικές του υποχρεώσεις για το προβλεπτό μέλλον.

    Τόσο τα προηγούμενα έτη όσο και στην τρέχουσα χρήση, ο όμιλος συνεχίζει να εμφανίζει κερδοφόρα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), και συνεχίζει απρόσκοπτα τις δραστηριότητές του, αναπτύσσοντας νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου. Επιπροσθέτως η τοποθέτηση scrubbers στα πλοία του ομίλου, δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω της εξασφάλισης χαμηλότερου κόστους καυσίμων.

    Σημαντικά γεγονότα κατά τη Χρήση του 2023

    1. Η χρήση του 2023 χαρακτηρίστηκε από την επιτυχημένη όπως αποδεικνύεται μέχρι στιγμής, απόφαση του ομίλου να δραστηριοποιηθεί σε γραμμή του εξωτερικού και συγκεκριμένα στη διαδρομή Ηγουμενίτσα-Πρίντεζι με ιδιόκτητο πλοίο. Οι πωλήσεις που σημειώθηκαν ιδίως από τη μετακίνηση φορτηγών ήταν σημαντικές.
    1. Η διατήρηση επιπλέον για μεγάλο χρονικό διάστημα του έτους, σταθεροποιητικών τάσεων στις τιμές των καυσίμων παγκοσμίως, σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων, είχε σαν αναπόφευκτο αποτέλεσμα τη δημιουργία κερδοφόρων αποτελεσμάτων.
    1. Ο όμιλος Grimaldi συμμετέχοντας σε σχήμα εταιριών απέκτησε το 67% του λιμανιού στο Ηράκλειο Κρήτης μέσω του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ με προσφορά €80 εκατ. Ο ιταλικός όμιλος που είχε αποκτήσει και το λιμάνι Ηγουμενίτσας προσφέροντας € 84 εκατ., διαχειρίζεται ήδη πάνω από 20 λιμάνια παγκοσμίως και έχει επιδείξει μεγάλη ανάπτυξη σε όσα από αυτά ασχολείται και σε όλες τις δραστηριότητες που μπορούν να προσφέρουν.
    1. Παράλληλα το νέο ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου, ύψους €1 δις που θα αφορά 9 συνολικά Ro-Pax εκ των οποίων τέσσερα προορίζονται για τον όμιλο Grimaldi, τρία για την Finnlines και δύο για τις Μινωικές Γραμμές, θα τεθεί σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2024.

    Η εταιρία ναύλωσε το ταχύπλοο/catamaran Santorini Palace για 5 έτη στη Seajets.

    Διαβάστε επίσης

    Ακτοπλοΐα: Τι εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας για τη μείωση των τιμών στα εισιτήρια

    SAOS Feries: Ματαιώνονται τα δρομολόγια του ΣΑΟΣΝΗΣΟΣ, μετά το περιστατικό στο λιμάνι της Άνδρου – Συνελήφθη και απολύθηκε ο πλοίαρχος

    AEGEAN REGATTA 2024: Ξεκινούν την Κυριακή οι ναυταθλητικοί αγώνες



    ΣΧΟΛΙΑ