ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο αυξανόμενος “οικονομικός εθνικισμός” των ΗΠΑ απειλεί να υπονομεύσει το παγκόσμιο εμπόριο, με τους πλοιοκτήτες να ανησυχούν ιδιαίτερα για την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, προειδοποιεί ο επικεφαλής του παγκόσμιου οργανισμού βιομηχανίας.
«Η παγκόσμια τάξη πραγμάτων δεν ήταν ποτέ υπό τέτοια απειλή πριν από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο», δήλωσε στους Financial Times ο Γκάι Πλατέν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Όταν το κάναμε για τελευταία φορά αυτό, δεν λειτούργησε. . . Οι εμπορικοί πόλεμοι οδηγούν σε πόλεμο».
Ο Πλάτεν εκτιμά ότι η εθνικιστική πολιτική του Ρεπουμπλικανού υποψηφίου Τραμπ θα μπορούσε να επιστρέψει με μια ισχυρή δόση εκδίκησης.
“Υπάρχει κίνδυνος, εάν αυτό το καθεστώς επανέλθει, να δούμε ένα νέο ακόμη πιο ισχυρό προστατευτισμό”, σημειώνει.
“Αυτό απλώς ενθαρρύνει όλους τους άλλους να κάνουν το ίδιο πράγμα»…Ολόκληρη η φυσική τάξη του διεθνούς δικαίου και ένα συμφωνημένο σύνολο κανόνων αρχίζει να απειλείται”, συμπληρώνει.
Ωστόσο, ο Πλατέν, ο οποίος εκπροσωπεί ένα φορέα που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου, επέκρινε επίσης τις κινήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν-Χάρις να στοχεύσει την κινεζική ναυτιλία.
Η Καμάλα Χάρις, η σημερινή αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, είναι η υποψήφια για τους Δημοκρατικούς.
Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες “ανησυχούν πραγματικά για το ενδεχόμενο επιβολής δασμών σε πλοία κινεζικής κατασκευής. Υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει να πληρωθεί…κάτι που δεν είναι κάτι που αναγκαστικά σκέφτονται οι πολιτικοί”, σημειώνει.
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος Μπάιντεν αύξησε επίσης τους δασμούς σε μια σειρά κινεζικών προϊόντων, από ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι χάλυβα, σε μια προεκλογική προσπάθεια να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ και να ενισχύσει την υποστήριξη σε πρώην βιομηχανικές περιοχές.
Τον Απρίλιο, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε μια έρευνα για τις “μοναδικά επιθετικές” ενέργειες της Κίνας που είπε ότι είχαν οδηγήσει σε “στρεβλώσεις” στη ναυτιλιακή αγορά.
Η κίνηση ακολούθησε ένα αίτημα του συνδικάτου United Steelworkers που κατηγόρησε το Πεκίνο ότι χρησιμοποιεί παρεμβατικές πολιτικές για να κυριαρχήσει στη ναυπηγική βιομηχανία και το θαλάσσιο εμπόριο παγκοσμίως.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν-Χάρις είχε ήδη διευρύνει τις εξουσίες της ρυθμιστικής αρχής ναυτιλίας των ΗΠΑ το 2022, όταν ο πρόεδρος επέκρινε τους “ξένους μεταφορείς”, οι οποίοι συγκρούστηκαν με Αμερικανούς εισαγωγείς κατά τη διάρκεια των διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού της πανδημίας Covid-19.
Διαβάστε επίσης:
ΗΠΑ-Δημοσκόπηση: Προβάδισμα 5% για τη Χάρις και στους ανεξάρτητους ψηφοφόρους
ΗΠΑ: Χαμηλότερα από το αναμενόμενο αυξήθηκαν οι τιμές παραγωγού τον Ιούλιο
ΗΠΑ: Τρία εκατ. δολάρια ζητά η οικογένεια του Άιζακ Χέιζ από τον Ντόναλντ Τραμπ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό
- ΗΠΑ: Ποιον επέλεξε ο Τραμπ για επικεφαλή του Οικονομικού Συμβουλίου του
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας
- Υπουργικό Συμβούλίο: Υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Η ατζέντα της Δευτέρας