ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με ολοκληρωμένες λύσεις και προτάσεις σε όλους τους βασικούς κλάδους ασφάλισης , η Groupama Ασφαλιστική επιδιώκει αύξηση των μεριδίων της, προσθέτοντας στην «εργαλειοθήκη» της ψηφιακές υπηρεσίες που εναρμονίζουν τη λειτουργία της με τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Όπως αναφέρει ο Χρήστος Κάτσιος, Γενικός Διευθυντής της Groupama Ασφαλιστικής, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, οι επιδόσεις της εταιρείας βελτιώθηκαν σημαντικά στον κλάδο Ζωής, την ίδια στιγμή που, σε κλάδους με μεγάλη πίεση, όπως ο Κλάδος Αυτοκινήτου και ο Κλάδος Περιουσίας, αύξησε το μερίδιο αγοράς.
Συνέντευξη στη Νατάσα Σπαντιδάκη
Η Ιδιωτική Ασφάλιση είναι ελκυστική σαν αγορά; Πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για τον Έλληνα καταναλωτή; Κατά τη γνώμη σας, πώς θα μπορούσε να γίνει προσιτή στον κόσμο;
Οι Έλληνες πολίτες συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τη σημασία της Ιδιωτικής Ασφάλισης ως καθοριστικού παράγοντα σ’ έναν ισορροπημένο προγραμματισμό ζωής – για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Σ’ αυτό συμβάλλει ασφαλώς η γενικότερη δυσκολία που αντιμετωπίζουν τα δημόσια συστήματα ασφάλισης, αλλά και η ταυτόχρονη προσαρμογή των ιδιωτικών ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Υπ’ αυτό το πρίσμα, η Ιδιωτική Ασφάλιση σαφώς και πρέπει να εξελιχθεί σε προτεραιότητα, δεδομένου ότι, εκ των πραγμάτων, θα αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρο ασφάλειας σε όλα τα επίπεδα, από την υγεία και τη σύνταξη μέχρι την περιουσία, κινητή και ακίνητη.
Με βάση την εξέλιξη της αγοράς μας, οι καταναλωτές έχουν πραγματικά πολλές επιλογές, οπότε μπορούν να αναζητήσουν τα προϊόντα που ταιριάζουν στις ανάγκες τους – αλλά και στις οικονομικές τους δυνατότητες. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες του χώρου επικοινωνούν τακτικά και συχνά με σαφήνεια τα πλεονεκτήματα της Ιδιωτικής Ασφάλισης – έτσι ώστε αυτή να γίνεται προσιτή όχι μόνο στο οικονομικό επίπεδο, αλλά και στο πεδίο της γενικότερης συνείδησης και αντίληψης της αναγκαιότητας της για την ζωή.
Εμείς, ως Groupama Ασφαλιστική, επιδιώκουμε συστηματικά να προσφέρουμε τον ιδανικό συνδυασμό ευελιξίας – πληρότητας όσον αφορά στις καλύψεις, αποτελεσματικής εξυπηρέτησης και προσιτής τιμολόγησης – έχοντας πάντα ως υπόβαθρο την εγγύηση της αξιοπιστίας που παρέχει η ιστορία μας, στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.
Με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και τα μειωμένα εισοδήματα του μέσου καταναλωτή, πώς επιχειρείτε να απευθυνθείτε στο μέσο Έλληνα και σε ποιους κλάδους εστιάζετε τη στρατηγική σας;
Προφανώς λαμβάνουμε υπ’ όψιν τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, γι αυτό εστιάζουμε στην ευελιξία και στη σωστή κλιμάκωση των προϊόντων μας, ώστε να υπάρχουν επιλογές για όλους. Προς αυτή την κατεύθυνση πολύ σημαντικός είναι και ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας: μας οδηγεί σε καλύτερη εξυπηρέτηση, αποτελεσματικότερη επικοινωνία, εξατομικεύοντας πιο γρήγορα κατά το δυνατόν τα προϊόντας μας. Θέλουμε να κάνουμε την πρόσβαση του πελάτη αλλά και συνεργάτη στις υπηρεσίες μας όσο γίνεται πιο απλή, με τη λιγότερη δυνατή γραφειοκρατία και σπατάλη χρόνου.
Όπως γνωρίζετε, είμαστε παρόντες σε όλους πρακτικά του βασικούς κλάδους ασφάλισης, με ολοκληρωμένες λύσεις και προτάσεις σε όλους τους τομείς – κι αυτή θα συνεχίσει να είναι η προϊοντική στρατηγική μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, οι επιδόσεις μας βελτιώθηκαν σημαντικά στον κλάδο Ζωής, με σημαντικές προσθήκες και καινοτομίες στο portfolio μας, την ίδια στιγμή που, σε κλάδους με μεγάλη πίεση, όπως ο Κλάδος Αυτοκινήτου και ο Κλάδος Περιουσίας (Πυρός), αυξήσαμε το μερίδιο αγοράς μας.
Πιστεύετε ότι η ιδιωτική́ ασφάλιση προσελκύει νέους ανθρώπους καταρτισμένους και ικανούς για καριέρα;
Η απάντηση είναι ξεκάθαρα ναι. Δεν θα αρνηθούμε ότι η εικόνα του επαγγέλματος του ασφαλιστή αντιμετώπισε διαχρονικά προβλήματα, όμως, πλέον, γίνεται αντιληπτό και υπό τις επίσημες απαιτήσεις της Πολιτείας, ότι η Ιδιωτική Ασφάλιση αποτελεί κομβικό κλάδο της οικονομικής δραστηριότητας – ένας κλάδος ιδιαίτερα απαιτητικός σε δεξιότητες αλλά και πολλά υποσχόμενος σε επίπεδο ανταμοιβής, ευθέως συναρτώμενης με τις επιδόσεις.
Το επάγγελμά μας είναι σύνθετο – είτε στο εταιρικό περιβάλλον, είτε όσον αφορά στα δίκτυα και στους ασφαλιστές μας. Έχει όμως μεγάλη προοπτική κι αυτό έχει γίνει συνείδηση στους νέους ανθρώπους που σχεδιάζουν και επιδιώκουν μια επιτυχημένη καριέρα, με πολλές δυνατότητες εξέλιξης και βέβαια σημαντικούς βαθμούς ελευθερίας.
Ποια η εκτίμησή σας για την πορεία της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα τα αμέσως επόμενα χρόνια;
Πιστεύουμε ότι η πορεία θα είναι ανοδική, σε συνδυασμό με την προσδοκώμενη, διαρκή εξυγίανση της αγοράς, την επικράτηση των θεμιτών επιχειρηματικών πρακτικών, και ειδικότερα, υπό τους θεσπισμένους ελεγκτικούς μηχανισμούς (SII).
Η λεγόμενη «ασφαλιστική κουλτούρα» των Ελλήνων βελτιώνεται συστηματικά και η πρόβλεψη είναι ότι σταδιακά θα συγκλίνει με τα επίπεδα των υπολοίπων δυτικών κοινωνιών. Εννοείται ότι και λόγω της οικονομικής κρίσης, επέρχεται πολύ γρήγορα η συνειδητοποίηση της λελογισμένης ανάγκης για μια παράλληλη ασφαλιστική κάλυψη από έναν ιδιωτικό φορέα, γεγονός που μεσοπρόθεσμα θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την αγορά.
Και βέβαια, όσο η αγορά και οι καταναλωτές θα ωριμάζουν, τόσο θα ενισχύεται η θέση των σοβαρών ασφαλιστικών εταιρειών, που θα έχουν το απαραίτητο βάθος, κύρος και φερεγγυότητα, και ταυτόχρονα τη διάθεση και ετοιμότητα για καινοτόμες τεχνολογικές και marketing πρακτικές.
Τι θα συμβουλεύατε έναν επικείμενο πελάτη να προσέξει πριν υπογράψει ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο;
H λέξη-κλειδί είναι η εμπιστοσύνη. Εμπιστοσύνη στον ασφαλιστή, εμπιστοσύνη στην εταιρεία. Και εδώ αξίζει να πούμε, πως οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουμε σύμμαχο και το νέο νομικό πλαίσιο, που υπάρχει ήδη αλλά και έρχεται. (SII, IDD, PRIIPS κ.α.) Εταιρείες όπως η Groupama Ασφαλιστική έχουν αναπτύξει επί δεκαετίες την τεχνογνωσία τους, ώστε να κτίσουν το απαραίτητο επίπεδο εμπιστοσύνης στην τήρηση της υπόσχεσης τους στον πελάτη. Αυτό μαζί με τη συνεχή αναζήτηση μας για βελτιστοποίηση διαδικασιών, μας επιτρέπεται να σερβίρουμε σωστά σχεδιασμένα προϊόντα στους πελάτες της ελληνικής αγοράς, εξατομικευμένα στις ανάγκες του καθενός.
Εξίσου σημαντικό επίσης, είναι και το άμεσο και υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης: ο πελάτης μπορεί και πρέπει να κρίνει την εταιρεία όσον αφορά στην ταχύτητα ανταπόκρισης, την ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας και την ποιότητα της εξυπηρέτησης με ότι κρύβει η λέξη «ποιότητα».
Τέλος, επειδή γίνεται μεγάλη κουβέντα για τα «ψιλά γράμματα» – όσο απλούστερα και με μεγαλύτερη σαφήνεια είναι διατυπωμένοι οι όροι ενός συμβολαίου, τόσο πιο διαφανής και ευθεία είναι η σχέση πελάτη-εταιρείας. Όπως ακριβώς τονίζουμε και στη νέα μας επικοινωνιακή καμπάνια, «χωρίς ίσως, μπορεί και ama».
Σε όλους του πιο πάνω τομείς, η Groupama Aσφαλιστική πρωτοπορεί, με διαφάνεια, συνέπεια στην υπόσχεση και αξιοποίηση των πιο σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, προσθέτοντας στο ιστορικό βάρος του ονόματός της την προσαρμογή στη σύγχρονη πραγματικότητα και τη βαθιά τεχνογνωσία στον σχεδιασμό των ασφαλιστικών υπηρεσιών.