Στις 10 Αυγούστου 1969, οι Siffert και Kurt Ahrens κέρδισαν τον πρώτο διεθνή αγώνα 1.000 χιλιομέτρων στο Österreichring κοντά στο Zeltweg. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη σε αγώνα για το 917, το οποίο αρχικά θεωρήθηκε δύσκολο στην οδήγηση, λόγω των υψηλών ταχυτήτων και της αεροδυναμικής του.
Οι ειδικοί της Porsche Exclusive Manufaktur δημιούργησαν αυτό το εξαιρετικό μοντέλο μοναδικής κατασκευής ως μέρος του προγράμματος Sonderwunsch. Το αυτοκίνητο θα εκτεθεί στα ελβετικά σημεία πώλησης της Porsche τον Αύγουστο του 2024, πριν γίνει ένα από τα κορυφαία εκθέματα της έκθεσης “Auto Zürich” (7 έως 10 Νοεμβρίου 2024). Ο αγοραστής θα επιλεγεί τυχαία από όλους τους ενδιαφερόμενους.
H Porsche 917 του Jo Siffert
Ο Joseph “Jo” Siffert παραμένει μύθος στην Ελβετία 50 χρόνια μετά το θάνατό του. Γεννημένος στο Φρίμπουργκ ήταν ένας εξαιρετικά ταλαντούχος και χαρισματικός οδηγός αγώνων. Ο Siffert έζησε το πάθος του για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό με μεγάλη ένταση, συμμετέχοντας σε 298 αγώνες σε διάστημα 11 ετών. Μερικές φορές συμμετείχε σε πολλούς αγώνες το ίδιο Σαββατοκύριακο. “Ο Jo Siffert, μαζί με τον Kurt Ahrens, ξεκίνησε την ιστορία επιτυχίας του 917 κερδίζοντας στο Zeltweg το 1969. Το πάθος με το οποίο έχει κυνηγήσει το όνειρό του για τους αγώνες είναι ακόμα εντυπωσιακό σήμερα και ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία μας – Driven by Dreams”, λέει ο Michael Glinski, Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche Schweiz AG.
Η οικογένεια του Jo Siffert συμμετείχε στην κατασκευή αυτού του πολύ ξεχωριστού 911 GT3 RS. Εκτός από τον γιο του Philippe, ο οποίος έτρεξε αγώνες Formula Ford και Formula 3 μεταξύ 1991 και 2003 και ήταν εργοστασιακός οδηγός στη BMW, συμμετείχε επίσης στο εργαστήριο του έργου στη Zuffenhausen και ο εγγονός του Jérémy Siffert. «Το να παρακολουθήσω τη δημιουργία αυτής της Porsche προς τιμήν του πατέρα μου ήταν εξαιρετικά συναρπαστικό», λέει ο Philippe Siffert. «Με προσεκτική προσοχή στις ιστορικές λεπτομέρειες και με δεξιοτεχνία υψηλού επιπέδου, οι υπάλληλοι της Porsche Sonderwunsch Manufaktur μετέτρεψαν ένα ήδη σπάνιο 911 GT3 RS σε μοναδικό κομμάτι – γεμάτο με το πνεύμα του Jo Siffert».
Το αυτοκίνητο είναι βαμμένο κυρίως σε λευκό χρώμα και, όπως η 917 διαθέτει αντιθέσεις σε Viper Green στα εμπρόσθια φτερά και μέρη του μπροστινού μέρους. Τα δύο χρώματα προέρχονται από το πρόγραμμα «Paint to Sample». Το μεσαίο τμήμα της μεγάλης πίσω αεροτομής είναι επίσης βαμμένο σε αυτή την απόχρωση του πράσινου. Ο αριθμός εκκίνησης είναι ο ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιήθηκε στον εναρκτήριο αγώνα 1.000 χιλιομέτρων. Το «29» επαναλαμβάνεται στις πόρτες, το μπροστινό καπό, κάτω από την πίσω αεροτομή και στα καπάκια των βαλβίδων των ελαστικών. Η κλασική γραμματοσειρά Porsche με ριγέ σχεδιασμό στις πόρτες και τα πλαϊνά τμήματα εμπνεύστηκε επίσης από το αρχικό όχημα.
Με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και με την ικανή υποστήριξη της Bosch και της Shell, οι σχεδιαστές της Porsche αναπαρήγαγαν επίσης τα σύγχρονα αυτοκόλλητα χορηγών. Το αυτοκόλλητο της Bosch με το μπουζί τοποθετείται στους πίσω θόλους των τροχών. Το αυτοκόλλητο της Shell με τη λέξη μέσα στο κέλυφος τοποθετείται κάτω από το πίσω παράθυρο δίπλα στους διακόπτες εξυπηρέτησης για λάδι και ψυκτικό. Η σιλουέτα της 917KH μπορεί να φανεί στη κεντρική κλειδαριά των ματ μαύρων μαγνησίου τροχών. Αυτή η στυλιζαρισμένη πλευρική όψη κοσμεί επίσης τις πλαϊνές πλάκες της πίσω αεροτομής. Ένα ειδικό σήμα σε σχεδιασμό κράνους τοποθετείται στους μεσαίους στύλους: ως προσωπική αναφορά, το όνομα και η υπογραφή του Jo Siffert απεικονίζονται εκεί.
Το εσωτερικό αποπνέει μια γεμάτη γεύση ατμόσφαιρα αγώνων: Το Race-Tex κυριαρχεί σε μαύρο και Guards Red. Το μοτίβο του κράνους είναι κεντημένο στα προσκέφαλα. Οι προστατευτικές ποδιές των θυρών είναι διακοσμημένες με τη σιλουέτα της 917 σε συνδυασμό με την υπογραφή. Ακόμη και το κλειδί του οχήματος έχει προσεκτικά εξατομικευτεί: τα πλαϊνά μαξιλάρια είναι βαμμένα σε Pure White ή στο μοντέρνο Viper Green, με τη σιλουέτα της 917 τυπωμένη στο αντίστοιχο αντίθετο χρώμα. Η υπογραφή του Jo Siffert είναι ανάγλυφη στο κάλυμμα της κεντρικής κονσόλας και στη δερμάτινη θήκη κλειδιών.
Το 1968, η FIA άλλαξε αιφνιδιαστικά τους κανονισμούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών και αύξησε το όριο κυβισμού στα πέντε λίτρα – ενώ ο αριθμός των μονάδων που απαιτούνταν για άδεια πιστοποίησης μειώθηκε στα 25 αυτοκίνητα. Η τρίλιτρη Porsche 908 δεν ήταν πλέον πραγματικά ανταγωνιστική. Απαιτούνταν ένα νέο πεντάλιτρο αυτοκίνητο – η 917. Σήμερα, το ρεκόρ επιτυχίας της είναι θρυλικό: αφού κατέκτησε τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής Αυτοκινήτων στην παρθενική της καμπάνια το 1969, οι Hans Herrmann και Richard Attwood πέτυχαν τη πολυπόθητη νίκη στις 24 ώρες του Le Mans το 1970. Οι Helmut Marko και Gijs van Lennep κατάφεραν να επαναλάβουν αυτή την επιτυχία για την Porsche το 1971. Οι George Follmer, το 1972, και Mark Donohue, το 1973, κυριάρχησαν στο βορειοαμερικανικό πρωτάθλημα CanAm με τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις 917/10 και 917/30, βελτιωμένες εκδόσεις της 917. Ο Jo Siffert δεν είχε την ευκαιρία να δει αυτές τις επιτυχίες: Πέθανε σε θανατηφόρο δυστύχημα σε ηλικία 35 ετών στον αγώνα Formula 1 στο Brands Hatch (Ηνωμένο Βασίλειο) στις 24 Οκτωβρίου 1971.
Διαβάστε επίσης:
Porsche: Αναθεωρεί επί τα χείρω τις εκτιμήσεις για τα ετήσια έσοδα – «Θύμα» μιας… πλημμύρας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα