Ψάχνεις προορισμό για αυτό το καλοκαίρι; Ιδανικό αυτοκίνητο για εξορμήσεις κάθε καλοκαίρι; Ακολουθεί μία απάντηση «δύο σε ένα», αποτέλεσμα της συνύπαρξης μας με το επαναφορτιζόμενο Renault Austral PHEV στην έκδοση των 160 ίππων. Ιδανικός συνοδοιπόρος για να πάρεις τους δρόμους ή καλύτερα τις Εθνικές Οδούς.

Όπερ και εγένετο. Σημαδέψαμε στο χάρτη την Ήπειρο, προορισμό ιδανικό τέτοια εποχή. Ίσως στο πρώτο άκουσμα να σας έρχονται κατά νου μέρη σαν τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο ή τα Ζαχοροχώρια αλλά το συγκεκριμένο γεωγραφικό διαμέρισμα προσφέρει και πανέμορφες παραλίες, για κάθε γούστο.


Θέλεις παιχνίδι στα κύματα ή απάνεμες ακρογιαλιές, θες ατελείωτες παραλίες ή μικρούς κολπίσκους, προορισμούς για χαλαρά οικογενειακά πλατσουρίσματα ή beach bars για πάρτι; Θα τα βρεις όλα εκεί. Βέβαια στον πηγαιμό για την… Ήπειρο, ειδικά αν από τα παραπάνω έχεις κυκλώσει το σενάριο «οικογενειακά πλατσουρίσματα», δεν αρκεί ένα απλό όχημα. Χρειάζεσαι χώρους. Αρκετούς χώρους. Συγκεκριμένα, 500lt που φανερώνονται με το άνοιγμα της πίσω θύρας (που αυξάνονται αν σύρεις λίγο τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός) και καμπίνα με γενναιόδωρες διαστάσεις, ώστε να ταξιδέψουν με άνεση τέσσερις επιβάτες αλλά κι ένα κατοικίδιο σε ενδεδειγμένο κλουβί μεταφοράς.


Όταν μία οικογένεια ταξιδεύει στην άλλη άκρη της χώρας, χώρος αποσκευών σαν αυτόν του Austral είναι απαραίτητος

Όλα αυτά τα βρήκαμε στο Austral, στο μεσαίο SUV που δίνει πόντους στη Renault σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, όντας ένα από τα βασικά πιόνια στο πλάνο προϊοντικής επίθεσης που οι Γάλλοι βάφτισαν «Renaulution». Ένα καλαίσθητο μοντέλο που διακρίνεται από κλασική γαλλική γοητεία αλλά και δυναμισμό. Το «πρόσωπό» του «φωνάζει» από μακριά Renault, με χαρακτηριστικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα, το πίσω μέρος έχει τη δική του φωτεινή υπογραφή και γενικότερα, το Austral αποπνέει μία στιβαρότητα, αν και στην πραγματικότητα, ακόμα και στο διάστημα που κινηθήκαμε εντός αστικού τοπίου, ήταν κάθε άλλο παρά δύσχρηστο!

Αρκετά όμως με το «φαίνεσθαι» και πριν πιάσουμε τον προορισμό, ας εστιάσουμε στο… ταξίδι. Εκεί, εκτός από την ευρυχωρία του Austral εκτιμήσαμε κι άλλα στοιχεία. Τον σχεδιασμό της καμπίνας, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό που είναι αισθητός ακόμα και με το φως της μέρας και εκτός από τις θύρες, διατρέχει και όλο το ταμπλό. Ένα ταμπλό με ξεχωριστό χαρακτήρα και γεμάτο τεχνολογία, δίχως πολλά φυσικά κουμπιά και διακόπτες. Όμως αυτά που υπάρχουν, είναι εργονομικά τοποθετημένα. Εύχρηστη είναι και η οθόνη αφής 12’’ του συστήματος πολυμέσων ενώ ο μεγάλος, ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει κάθε πληροφορία. Εξοικειώνεσαι λοιπόν άνετα και βάζεις πλώρη για τον προορισμό σου, ταξιδεύοντας εντός ενός ευχάριστου περιβάλλοντος, στον οποίο είναι άμεσα εμφανής η καλή ποιότητα κατασκευής και τα ποιοτικά υλικά, με τα μαλακά πλαστικά να δένουν τέλεια με την ιδιαίτερη, υφασμάτινη πινελιά που πρόσθεσαν οι Γάλλοι.


Σε εθνικό δίκτυο απολαμβάνεις ποιότητα κύλισης – άλλωστε αυτός είναι ο προσανατολισμός του μοντέλου, ειδικά σε αυτή, την ήπια υβριδική έκδοση των 160 ίππων. Ο 1300άρης υπέρ-τροφοδοτούμενος κινητήρας είναι πρόθυμος και συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, τα 270 Nm ροπής είναι αρκετά για τις απαιτούμενες προσπεράσεις ενώ η κατανάλωση, παρότι λίγο ψηλότερα από τις εργοστασιακές τιμές, με τα βίας ξεπερνά τα 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Κάπως έτσι η Αθηνών-Κορίνθου, η Κορίνθου-Πατρών και το κομμάτι της Ιόνιας οδηγού μέχρι την Αμφιλοχία, οργώνονται εύκολα και άνετα. Από εκεί, Αμβρακία Οδός και μετά το παραλιακό μέτωπο, σκαρφαλώνοντας από την Πρέβεζα προς Πάργα. Εκεί το οδόστρωμα δεν είναι «χαλί», οι αναρτήσεις καλούνται να απορροφήσουν τα κακώς κείμενα ενώ η πληθώρα συστημάτων ασφαλείας δίνει σιγουριά όταν εν τη απουσία διαζώματος (κι ενίοτε λογικής σκέψης κάποιων οδηγών), ο βαθμός επικινδυνότητας ανεβαίνει.


Ταυτόχρονα όμως, ανεβαίνει και ο βαθμός ομορφιάς σε όσα βλέπεις γύρω σου. Ειδικά αν ανήκεις στην κατηγοριών εκείνων που προτιμούν το Ιόνιο από το Αιγαίο. Και σε αυτόν τον μαγικό τόπο, που το καλοκαίρι κρύβει πραγματικά δεκάδες εξαιρετικές επιλογές, περιπλανηθήκαμε επί μέρες. Με το Austral να μας φτάνει μέχρι μία ανάσα από το νερό, να μας μεταφέρει με ασφάλεια από χωριό σε χωριό, καταπίνοντας τετραψήφιο αριθμό χιλιομέτρων σε επαρχιακούς δρόμους. Εκεί όπου εκτιμήσαμε τα αποδοτικά φρένα και το σύστημα διεύθυνσης που είναι ακριβές.

Όλα αυτά βέβαια, εφόσον κινείσαι σε λογικά πλαίσια. Όσο είσαι στο comfort zone του γαλλικού μοντέλου, είσαι σε απόλυτο comfort zone κι ως οδηγός. Οτιδήποτε πέρα από αυτή τη διαχωριστική γραμμή, είναι τουλάχιστον αχρείαστο. Όχι μόνο καλοκαίρι όταν οι επαρχιακοί δρόμοι είναι ασυνήθιστα πολυσύχναστοι αλλά κάθε εποχή του χρόνου. Σημασία δεν έχει να φτάσεις πρώτος στον προορισμό σου αλλά να φτάσεις.


Μιλώντας για προορισμούς, σας τάξαμε παραλίες της Ηπείρου. Ακολουθούν λοιπόν μερικές προτάσεις που ίσως δεν είναι στο ραντάρ σας. Για τα μαγευτικά Σύβοτα και την όμορφη Πάργα ξέρετε ήδη. Γνωρίζετε όμως τη Λυγιά; Συνολικά 4 χιλιόμετρα παραλίας, με ψιλή άμμο και βότσαλο αλλά και νερά μου βαθαίνουν ομαλά. Ιδανικό μέρος για να διαλέξετε σημείο να βάλετε την ομπρέλα σας, δυνατότητα να παρκάρετε μερικά μέτρα από το νερό αλλά και με αρκετές επιλογές αν θέλετε (δωρεάν) ξαπλώστρες ή καλό φαγητό. Είναι περίπου 30 χιλιόμετρα βόρεια της Πρέβεζας. Για όσους αρέσκονται και σε βόλτες με σκάφος, διαθέτει και οργανωμένο αλιευτικό-τουριστικό καταφύγιο.

Λίγο βορειότερα υπάρχει μία ατελείωτη παραλία, αυτή της Λούτσας. Αυτή τη φορά γεμάτη beach bars και πολύ κόσμο – ειδικά τον Αύγουστο. Κι αυτή είναι εύκολα προσβάσιμη με αυτοκίνητο, όμως ακριβώς λόγω της δημοτικότητάς της, το παρκάρισμα δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Όμως πρόκειται για παραλία… Δόκτωρ Τζέκυλ και Μίστερ Χάιντ. Κι αυτό διότι νοτιότερο κομμάτι της, είναι αυτό του Βράχου και είναι ίσως πιο εύκολη επιλογή για οικογένειες (αν και η θάλασσα βαθαίνει απότομα) ή για όσους θέλουν να απολαμβάνουν τη θάλασσα με ηρεμία κι ένα βιβλίο. Εκεί είναι 100% σίγουρο πως θα βρεις χώρο για την ομπρέλα σου, ενώ κατά πάσα πιθανότητα, θα βρεις αν θες και ξαπλώστρα. Κι ας είναι Αύγουστος, κι ας είναι Σαββατοκύριακο.

Πάμε και σε κάτι διαφορετικό. Συνεχίζοντας στον κεντρικό παραλιακό δρόμο, αφού αφήσεις πίσω σου το Μεσοπόταμο, το Μόρφι και το Μαργαρίτι, ο κόμβος στο Καρτέρι είναι το σημείο που πρέπει να αλλάξεις κατεύθυνση. Όχι για τα Σύβοτα αλλά και για μία άλλη, πολύ ενδιαφέρουσα παραλία. Ο λόγος για τον Αρίλλα. Μία απάνεμη, οργανωμένη παραλία, που επίσης αποτελεί ιδανική επιλογή για οικογένειες. Εδώ η πρόσβαση απαιτούσε την ευελιξία του Austral, οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης δεν είναι ατελείωτες αλλά τα καταγάλανα νερά θα σας αποζημιώσουν. Η θάλασσα είναι ρηχή και ιδανική για παιδιά ενώ ίσως δεν είναι υπερβολή να πούμε πως εκεί θα δεις και το καλύτερο ηλιοβασίλεμα του παραλιακού μετώπου.


Μετά, μία βόλτα στο κοντινό χωριουδάκι της Πέρδικας, για καλό φαγητό, παιχνίδι για τα παιδιά και γλυκές αμαρτίες, θα αποτελέσει ιδανικό φινάλε στη μέρα σας. Απαιτείται όμως προσοχή όταν δύσει ο ήλιος, μιας και συχνά-πυκνά ζώα εισέρχονται στο δρόμο και μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο ατυχήματος. Ειδικά αν στο διάβα σας εμφανιστεί αγριογούρουνο. Γι’ αυτό λοιπόν, η προσοχή μας είναι πάντα στο δρόμο και καθώς πολύ μικρό κομμάτι του οδικού δικτύου είναι με φωτισμό, χρησιμοποιούμε τη μεγάλη σκάλα για να βλέπουμε τι υπάρχει εκεί που θέλουμε να πάμε, όχι εκεί που είμαστε. Αυτές ήταν μερικές όχι και τόσο δημοφιλείς επιλογές. Αν βρεθείτε στην Ήπειρο είναι σίγουρο πως θα βρείτε κι άλλες αφού αν υπάρχει κάτι σε αφθονία, είναι οι όμορφες παραλίες. Καραβοστάσι, Αγία Παρασκευή, Άγιος Γιαννάκης, Λύχνος, Αμμουδιά, είναι μερικές από αυτές.

Αν πάλι θέλετε και δραστηριότητες πέραν του αλμυρού νερού, δεν είναι μόνο ο περίφημος Αχέροντας στη λίστα των αξιοθέατων. Ο αρχαιολογικός χώρος της Νικόπολης, το Νεκρομαντείο, το Μνημείο του Ζαλόγγου αλλά και τα χωριά του Σουλίου αποτελούν επιλογές για εξερεύνηση. Όρεξη να έχετε, χρόνο κι ένα Renault Austral για να σας ταξιδέψει ως εκεί!

Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Austral PHEV 160 Auto
Κινητήρας: 1.333 cc βενζίνης

Ισχύς: 160 PS/5.250-5.500 rpm

Ροπή: 270 Nm/1.800-3.750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,2 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 140 gr/km

Βάρος: 1.422 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.510/1.843/1.644 mm

Μεταξόνιο: 2.667 mm

Χώρος αποσκευών: 500-1525 lt

Τιμή: 40.250€

Διαβάστε επίσης:

AUTO ATHINA 2024: Η μοναδική έκθεση Αυτοκινήτου στην Ελλάδα – 5 έως13 Οκτωβρίου

Οι ευρωπαϊκοί αγώνες των ελληνικών ομάδων με πολλές στοιχηματικές επιλογές από το Πάμε Στοίχημα

Λιμάνια Πάτρας, Ηγουμενίτσας: Οι Πλοίαρχοι «βλέπουν» ελλείψεις στις θαλάσσιες πύλες της Αδριατικής