• Ναυτιλία

    Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων: Εντοπισμός προβλημάτων και σχέδιο για επέκταση της κρουαζιέρας

    • NewsRoom
    Ο συνωστισμός με τα κρουαζιερόπλοια στη Σαντορίνη

    Γιώργος Κουμπενάς, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας


    Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), δεν παύει να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις αρμόδιες Αρχές διαχείρισης των λιμένων, κυρίως μεγάλων προορισμών κρουαζιέρας, προκειμένου για την εξέταση θεμάτων που αφορούν τις προσεγγίσεις των πλοίων και την εξυπηρέτηση των εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών, που μεταφέρονται με αυτά.

    Τα θέματα που εξετάζονται σε τακτική βάση αφορούν:

    1. Τις λιμενικές υποδομές.

    2. Τον έλεγχο των αφίξεων, κυρίως τις περιόδους αιχμής, που είναι και κορυφαίο θέμα, ώστε να αποφεύγονται ταυτόχρονοι κατάπλοι πλοίων με μεγάλο αριθμό επιβατών, που μπορεί να δημιουργήσουν συνωστισμό στους λιμένες και τις μετακινήσεις αυτών στα ενδιαφέροντα της ευρύτερης περιοχής.

    3. Την κατασκευή χώρων παραμονής επιβατών – passenger terminals – τώρα ειδικότερα, προκειμένου για την προστασία των επιβατών από τις υψηλές θερμοκρασίες, λόγω της κλιματικής αλλαγής – κρίσης, στον χώρο που παραμένουν στην λιμενική ζώνη, μέχρι να επιβιβαστούν στα μέσα μεταφοράς των στα ενδιαφέροντα της κάθε περιοχής.

    4. Την κατασκευή ναυδέτων, όπου δεν υπάρχουν λιμενικές ευκολίες και τα πλοία είναι υποχρεωμένα να παραμένουν στους όρμους. Τα ναύδετα βοηθούν στην παραμονή των πλοίων πλησίον των σημείων αποβίβασης των επιβατών, ώστε να μην έχουν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με τα σκάφη των λεμβούχων, παράλληλα δε συνδράμουν σοβαρά στην προσπάθεια που καταβάλλεται, προκειμένου για καθαρότερο ατμοσφαιρικό περιβάλλον αφού, κατά την παραμονή των πλοίων, δεν θα λειτουργούν οι μηχανές των, που σήμερα σε πολλές περιπτώσεις συμβαίνει να γίνεται και με αυτόν τον τρόπο δεν θα εκπέμπουν ρύπους.

    5. Σε ορισμένους λιμένες με ιδιαιτερότητες, εξετάζεται η ανάγκη προώθησης διαδικασιών για έργα που αφορούν τις ευκολίες επίσκεψης των επιβατών στην πόλη, όπως για παράδειγμα η κατασκευή δεύτερης σύγχρονης και με μεγάλη χωρητικότητα μονάδος τελεφερίκ στη Σαντορίνη, όπως επιβάλλουν οι σημερινές ανάγκες.

    – Αναγνωρίζονται τα ποικίλα οφέλη για την τοπική κοινωνία των λιμένων προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων, από τη δραστηριότητα που αναπτύσσονται στις χερσαίες επιχειρήσεις και βοηθά την οικονομία των τόπων αυτών και γενικότερα της Χώρας.

    – Συζητείται η επέκταση της τουριστικής περιόδου, πέραν του σημερινού 8μήνου, με στόχο το all year round, σε διάφορους προορισμούς της κεντρικής και νότιας Χώρας κυρίως. Το θέμα αυτό εξετάζεται κατ’ αρχάς από τους αρμόδιους φορείς της κεντρικής Διοίκησης.

    – Σε κάθε περίπτωση, τονίζεται η συνεχής άνοδος της κρουαζιέρας παγκοσμίως, με την ναυπήγηση νέων μονάδων της τελευταίας τεχνολογίας που, μεταξύ των άλλων, τα καθιστά φιλικά προς το περιβάλλον.

    -Τέλος, δεν παύει να τονίζεται το γεγονός ότι, οι πλοιοκτήτριες – διαχειρίστριες εταιρείες με τη διεθνή εμπειρία, επιδιώκουν τους καλύτερους τρόπους στην λειτουργία του όλου μηχανισμού.

    Ο Φορέας μας δεν παύει να στηρίζει τις απόψεις και τα ενδιαφέροντα της τοπικής κοινωνίας των λιμένων προσεγγίσεων των πλοίων, λαμβάνονται υπ’ όψιν στις όλες διαδικασίες που αφορούν την εκτέλεση των δρομολογίων, καταλήγει η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων.

    Διαβάστε επίσης:

    «e-Θυρίδα Ναυτικού»: Μέσω του gov.gr θα εξυπηρετούνται οι ναυτικοί – Ποιές υπηρεσίες αφορά

    10.000 έλεγχοι καταγγελιών τον Ιούλιο σε αιγιαλό και παραλίες – Ελέχθηκαν πάνω από 1.150 επιχειρήσεις

    Τουρκία: Απαγορεύτηκε η πρόσβαση στο Instagram με απόφαση της κυβέρνησης

     



    ΣΧΟΛΙΑ